خدمت «دانشگاه آزاد اسلامی» به کشتی ایران

تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی با سرمربیگری علیرضا رضایی و با تیمی بسیار جوان که با میانگین سنی٢١ سال بسته شده بود، توانست مقام سوم لیگ برتر این فصل را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - مرتضی عقبایی: ورزش کشتی اولین ورزش کشور و یکی از پر افتخار ترین رشته های ورزشی در ایران است که همواره توانسته در مسابقات مختلف آسیایی، جهانی و المپیک برای کشورمان افتخارآفرینی کند؛ اما می‌توان گفت که کشتی با تمام موفقیت هایی که داشته همیشه با بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو شده و هیچ وقت به صورت جدی به این رشته پرمدال توجه و رسیدگی نشده است.

هدف از برگزاری رقابت‌های لیگ

یکی از رقابت هایی که هر ساله در داخل کشور برگزار می‌شود، مسابقات لیگ برتر می باشد که همیشه با انتقاداتی رو به رو و از معایب و مزایایی برخوردار است.

اما لیگ برتر کشتی آزاد در این فصل درحالی به پایان رسید که تیم های بازار بزرگ، استقلال و دانشگاه آزاد به ترتیب مقام اول تا سوم این رقابت ها را به‌دست آوردند؛ اما نکته ای که می‌توان به آن توجه کرد این است که هدف از برگزاری رقابت های لیگ چیست؟ آیا صرفاً به دنبال برگزاری رقابت کشتی برای محک زدن کشتی‌گیران هستیم یا اینکه هدف از برگزاری این مسابقات بحث مالی و اسپانسرینگ آن است یا اینکه هدف فدراسیون از برگزاری این رقابت ها پیدا کردن استعدادها و ایجاد پشتوانه برای تیم ملی است؟

دانشگاه آزاد قدیمی‌ترین تیم لیگ

دانشگاه آزاد نیز به عنوان یکی از تیم هایی که همیشه در این رقاب ها حضور دارد امسال نیز در هر دو رشته آزاد و فرنگی در لیگ برتر تیم‌داری کرد، البته تفاوت این تیم با سایر تیم ها را می‌توان سابقه حضور و قدمت این تیم دانست.

اگرچه طی سالیان گذشته تیم های مختلفی توانستند با هزینه‌های گزاف و با به خدمت گرفتن کشتی‌گیران ستاره ایرانی و خارجی به مقام قهرمانی دست پیدا کنند؛ اما حضورشان در لیگ کوتاه و دوره ای بوده است اما دانشگاه آزاد در تمامی دوره های لیگ حضور داشته و تیم‌داری کرده است.

جوان گرایی و پشتوانه‌سازی برای خدمت به کشتی

تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت های این فصل لیگ برتر با سرمربیگری علیرضا رضایی نخستین عنوان دار المپیک ایران توانست با تیمی بسیار جوان مقام سوم این رقابت ها را به‌دست آورد. کادر فنی ای که به‌ جای نتیجه گرایی به جوان گرایی فکر می‌کند، در حقیقت به کشتی کشورش خدمت کرده.

رحمان عموزاده با ١٧ سال سن و امیر حسین فیروز پور هم با ١٧ سال سن هر دو قهرمان نوجوانان جهان و آسیا در سال ٢٠١٩، در لیگ برتر امسال برای اولین بار در رده بزرگسالان کشتی گرفتند که ثمره کشتی گرفتن رحمان را در جام جهانی انفرادی همه مردم ایران دیدند و از دلاوری این قهرمان لذت بردند، همچنین امیر حسین فیروز پور نیز کشتی های بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت.

همچنین محمد نخودی و محمد صادق فیروز پور هر دو با ١٩ سال سن که از عنوان داران جهان و آسیا در رده های مختلف پایه هستند هم کشتی های خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

جوان گرایی همراه با قهرمانی

از مزیت های میدان دادن به جوانان علاوه بر این که با بزرگسالان سرشاخ می‌شوند و با کسب تجربه برای میدان های بین المللی آماده می‌شوند، قراردادهای مالی است که با جوانانی که در ابتدای مسیر قرار دارند بسته می‌شود و انگیزه آنان را برای ادامه مسیر دوچندان می‌کند.

تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد با این جوانان آینده دار و با میانگین سنی٢١ سال توانست مقام سوم مسابقات را کسب کند و با این جوان گرایی خدمت زیادی را به ورزش کشتی کشور انجام دهد که جا دارد یک خسته نباشید ویژه به کشتی گیران و کادر فنی شجاع این تیم که علیرضا رضایی در رأس آنها قرار دارد، بگویم.

و در پایان امیدواریم که این ورزش پر افتخار کشور بتواند با مدیریت صحیح و پشتوانه سازی، قهرمانی ها و افتخار آفرینی های خود را ادامه دهد و پرچم مقدس کشورمان را در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک به اهتزاز درآورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =