آیا پیسی قابل درمان است؟

یک متخصص پوست گفت: بیماری ویتیلیگو یا پیسی استرس و آفتاب تاثیر به سزایی در تشدید بیماری دارند اما به طور کلی این بیماری قابل درمان است.

رقیه جبرئیلی، متخصص پوست در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره اینکه بیماری پیسی هیچ خطری برای بیمار ندارد و واگیردار نیست، اظهار کرد: بیماری پیسی یا ویتیلیگو ۳۰ تا ۴۰ درصد ژنتیکی است و یک بیماری اتومیون محسوب می‌شود که ممکن است با بیماری های اتومیون دیگر همراه باشد.

جبرئیلی در خصوص تاثیر آفتاب بر روند این بیماری گفت: آفتاب یکی از عواملی است که می تواند باعث تشدید یا شروع این بیماری شود. آفتاب باعث می‌شود قسمتی از پوست که دچار ویتیلیگو نیست، بسوزد و لک‌ها بیشتر خود را نشان دهند حتی ممکن است قسمت های درگیر ویتیلیگو هم بسوزد بنابراین بیمار نباید در معرض آفتاب قرار بگیرد و باید مرتبا از کرم ضد آفتاب استفاده کند.

این متخصص پوست همچنین درخصوص درمان این بیماری گفت: بیماری ویتیلیگو اگر گسترده نباشد، قابل درمان است اما دوره درمانی آن بسیار طولانی است و احتمالا علاوه بر درمان‌های دارویی به اشعه درمانی نیز نیاز خواهد داشت.

جبرئیلی همچنین اظهار کرد: آب و هوا و تغذیه تاثیری در بروز و پیشرفت این بیماری ندارد اما استرس می‌تواند بیماری را تشدید کند.

وی یادآور شد:‌ گاهی اوقات بیماران ممکن است از نظر روحی و روانی بهم بریزند زیرا این بیماری به دلیل اینکه ظاهر خوبی ندارد، آزار دهنده است اما خوشبختانه هیچ مشکلی برای شخص ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =