سراهای نوآوری به اکوسیستم اقتصادی در کشور تبدیل می‌شوند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: سراهای نوآوری در کشور، درحال تبدیل شدن به یک اکوسیستم اقتصادی است که نشان دهنده تغییر فرهنگ و بینش دانشجویان و استادان سراسر کشور نسبت به مسئله فناوری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز در آیین افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی واحد تهران غرب اظهار کرد: چند سال گذشته ۱ میلیون متر مربع فضای نوآوری در سراسر کشور با همکاری بخش خصوصی تاسیس شده است. دانشگاه ها باید نسبت مسئله فناوری و نوآوری، با یک تغییر فرهنگ و رویکرد مواجه شوند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید درآمد خود را از شهریه جدا کند؛ درواقع باید با جذب و حمایت از سراهای نوآوری، به سمت درآمدهای غیرشهریه ای حرکت کند. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با افتتاح چندین سرای نوآوری و مرکز رشد در سطح کشور عزم جدی را در این زمینه دارد.

ستاری ادامه داد: سراهای نوآوری در کشور، درحال تبدیل شدن به یک اکوسیستم اقتصادی است که نشان دهنده تغییر فرهنگ و بینش دانشجویان و استادان سراسر کشور نسبت به مسئله فناوری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه سراهای نوآوری و مراکز رشد در دانشگاه آزاد موجب خارج شدن از تک محوری، جذب دانشجویان بیشتر و جذب نخبگان خواهد شد که می‌تواند اتفاقا خوبی را در نظام آموزش عالی کشور رقم بزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =