اقتصاد دیجیتال نیازمند صنایع خلاق است/ حمایت وزارت ارتباطات از توسعه سراهای نوآوری

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: اقتصاد دیجیتال نیازمند خلاقیت و صنایع خلاق است که جایگاه صنایع خلاق، در دانشگاه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در آیین افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی واحد تهران غرب گفت: افتتاح سرای نوآوری واحد تهران غرب، گام رو به جلویی به سمت اقتصاد دیجیتال محسوب می شود؛ همواره طی سال‌های گذشته‌ چالش های زیادی در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت وجود داشته تا اقتصاد صنعتی شکل بگیرد. اما اقتصاد دیجیتال نیازمند خلاقیت و صنایع خلاق است که جایگاه صنایع خلاق، در دانشگاه قرار دارد.

وی افزود: در عرصه اقتصاد دیجیال دولت ها به مقررات گذار تبدیل می شوند؛ خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد شکل گیری هسته هایی هستیم که می توانند در زمینه های مختلف فناوری و نوآوری سرمایه‌گذاری داشته باشند و موجب توسعه اقتصاد دیجیال شوند. ‌در واقع دانشگاه آزاد می تواند با داشتن شبکه گسترده در سطح کشور، تقاضاهای خود را در زمینه فناوری و نوآوری برطرف کند.

جهرمی ادامه داد: سراهای نوآوری می تواند دانشگاه آزاد اسلامی را به بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال تبدیل کند؛ وزارت ارتباطات نیز با شکل گیری صندوق نوآوری از هیچ حمایتی برای توسعه این‌سراها دریغ نخواهد کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به موفقیت دولت در زمینه شبکه ملی فناوری اطلاعات گفت: خوشبختانه در این دولت بازار ایران به بازار تقاضای ۷۰میلیونی تبدیل شده است که در گذشته این موضوع وجود نداشت؛ بالاترین رشد نرخ زیرساخت های ارتباطی در ۲ سال پیاپی جزو مهم ترین اقدامات وزارت ارتباطات در زمینه توسعه شبکه فناوری اطلاعات محسوب می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی را نوید بخش اتفاقات خوب در این دانشگاه می دانم که امیدواریم اثرات مثبت آن را در سال های آتی در زمینه اقتصاد دیجیتال و توسعه اکوسیستم فناوری شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =