دست چوپان از مدال باز ماند/ درخشش غفور در شب باخت بورسا/ بنا: منتی بر سر کشتی ندارم

با بسته خبری اخبار منهای فوتبال همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

شکست پیاچنزا در حضور موسوی

در این دیدار که در چارچوب هفته‌ پانزدهم لیگ والیبال سری‌آ ایتالیا برگزار شد، تیم مدعی ترنتینو در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۷ برابر میهمانش پیروز شد. 

سید محمد موسوی در این مسابقه فقط دو امتیاز برای پیاچنزا کسب کرد.

شاگردان لورنزو برناردی هم‌اکنون با ۲۴ امتیاز در رده‌ چهارم جدول رده‌بندی قرار دارند و از ۱۵ بازی برگزار شده، ۸ برد و ۷ باخت را تجربه کرده‌اند.

تیم ترنتینو نیز به رغم برتری در این بازی برابر پیاچنزا، ۲۱ امتیازی شد و هنوز یک پله پایین‌تر از تیم پیاچنزا، در رتبه‌ پنجم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

قهرمانی مرد شماره یک جهان در گرندپری

فینال مسابقات اسنوکر گرندپری برگزار شد. در این مسابقات جک لیسوفسکی و جاد ترامپ به مصاف هم رفتند که در آخر مرد شماره یک اسنوکر جهان موفق شد بانتیجه ۱۰ بر ۷ به پیروزی برسد و قهرمان این رقابت ها شود. این پیروزی ترامپ درحالی بود که حریفش در رده ۱۵ بهترین اسنوکربازان جهان قرار داشت.  

این مسابقات میان ۳۲ نفر برتر رنکینگ حرفه ای‌ها در یک فصل گذشته در مارشال آره‌نا در میلتون کینز برگزار شد. مجموع جوایز این مسابقات ۳۸۰ هزار پوند بود که جاد ترامپ با قهرمانی در این رقابت‌ها مبلغ ۱۰۰ هزار پوند پاداش گرفت.

 به گزارش ایسنا، حسین وفایی تنها نماینده ایران در تور حرفه‌ای‌ها با قرار گرفتن در جایگاه ۲۷ رنکینگ سالانه جواز حضور در مسابقات گرندپری را کسب کرد. وفایی موفق شد با درخشش فوق العاده به جمع هشت بازیکن برتر این مسابقات راه پیدا کند. او در جمع هشت بازیکن برتر از مارک سلبی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.  

وفایی در مرحله اول این رقابت‌ها موفق شد ژو یی لانگ چینی را شکست دهد. در مرحله دوم این رقابت ها ملی پوش اسنوکر ایران به مصاف دینگ جونهوی مرد شماره ۹ جهان و یک چین رفت که با درخشش فوق العاده موفق شد این حریف قدرتمند را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد و در جمع هشت بازیکن برتر این رقابت‌ها قرار گیرد.

شکست عبادی پور و یارانش در لیگ لهستان

تیم والیبال اسکرابلچاتوف در هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر لهستان موسوم به پلاس لیگا مقابل تیم تازه لیگ برتری شده استانیسای قرار گرفت.

در این مسابقه اسکرابلچاتوف نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در دیداری دور از انتظار با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 22 و 26 بر 24 مغلوب حریف خود شد.

میلاد عبادی پور، دریافت کننده ایرانی تیم والیبال اسکرابلچاتوف هم در این مسابقه در ترکیب تیمش قرار گرفت و تنها موفق به کسب 5 امتیاز شد.

به این ترتیب اسکرابلچاتوف با قبول ششمین شکست این فصل با 18 امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی ماند.

درخشش شطرنج بازان ایران در مسابقات نوجوانان جهان

مسابقات آنلاین نوجوانان جهان که به میزبانی کشور گرجستان در حال برگزاری است، با درخشش شطرنج بازان نوجوان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی ادامه یافت.

مهدی غلامی اوریمی در رده آزاد زیر ۱۸ سال با غلبه بر ستاره جدید شطرنج روسیه استاد بزرگ، آندری اسیپنکو با ریتینگ ۲۶۸۶ را با نتیجه ۱/۵ بر ۰/۵ شکست دهد و به جمع ۴ بازیکن برتر این رده دست یابد.

در رده آزاد زیر ۱۶ سال نیز امیر رضا پورآقابالا موفق شد حریف خود نیکولازی خاچاراو از گرجستان را با نتیجه مشابه ۱/۵ بر ۰/۵ شکست داد و او نیز به جمع ۴ بازیکن برتر این رده دست یابد.

در رده آزاد زیر ۱۰ سال سینا موحد با شکست دادن لو میاولی از چین با ریتینگ ۲۲۴۴ را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد.

درخشش غفور در شب باخت بورسا

در هفته بیست و دوم رقابت های لیگ والیبال ترکیه تیم های بورسا و گالاتاسرای مقابل هم قرار گرفتند.

در این مسابقه تیم بورسا که به تازگی امیر غفور، پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران را به خدمت گرفته است با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 23، 23 بر 25، 19 بر 25 و 14 بر 25 مغلوب حریف خود شد.

امیر غفور در نخستین حضور خود در ترکیب تیم جدیدش توانست 17 امتیاز برای تیمش کسب کند و امتیاز آورترین بازیکن تیمش شود.

بنا: منتی بر سر کشتی ندارم

محمد بنا در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید فدراسیون کشتی که از او و منصور برزگر نیز تجلیل شد، اظهار کرد: جا دارد میلاد حضرت زینب را تبریک بگویم. یکسال است که کرونا می تازد و پرستاران و پرسنل زحمتکش بیمارستان ها برای سلامت مردم عزیزمان زحمت می کشند.

بنا ادامه داد: در این سال ها خیلی برای بچه ها از آینده قشنگ و پیروزی حرف زدم اما حرف زدن مقابل بزرگان کشتی برایم سخت است. ۱۵ یا ۱۶ سال در کشتی فرنگی به عنوان مربی بوده ام و برای کشتی که عشقم بوده وقت گداشتم. هیچ منتی سر کشتی ندارم چون در تمام این سال ها مزد گرفتم و وقتی مزد می گیریم نباید منت بگذاریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: من دنبال تجلیل نیستم اما این مراسم خیلی برای من ارزشمند است و باعث محبت بیشتر می شود. در این سال ها به تنهایی کاری انجام ندادم و خیلی ها زحمت کشیدند تا در کشتی آزاد و فرنگی به این جایگاه برسیم و من مقابل شما بایستم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان گفت: از دبیر خیلی ممنونم که در این مراسم و در این چند ماه کارهای بزرگی انجام داده است. امیدوارم همینطور شرایط عالی پیش برود و کرونا را شکست بدهیم تا دوباره شاهد جنب و جوش در خانه کشتی باشیم و در المپیک نیز کشتی ایران افتخارآفرین شود.

دست چوپان از مدال باز ماند

هادی چوپان که سال گذشته با قرار گرفتن روی سکوی سومی مسترالمپیا توانست در تاریخ پرورش اندام ایران نام خودش را ثبت کند، امسال نیز با سختی های فراوان خودش را به آمریکا رساند تا در بالاترین سطح مسابقات پرورش اندام در جهان حاضر شود. 

بعد از اینکه ورزشکار ایرانی خودش با اقتدار و به عنوان نفر اول به فینال رساند، شب گذشته فینال این مسابقات با حضور 5 ورزشکار برتر برگزار شد. 

هادی چوپان که به نظر می رسید بتواند همچون سال گذشته یکی از سکوهای مسترالمپیا را از آن خود کند، این بار در یک قدمی سکو متوقف شد.

طبق نظر داوران که البته مورد اعتراض برخی از کارشناسان پرورش اندام هم قرار دارد، هادی چوپان در رده چهارم مسترالمپیا قرار گرفت و البته جایزه دلاری این مسابقات را هم از آن خود کرد. 

بیگ رمی، ورزشکار مصری بود که توانست قهرمان مسترالمپیا 2020 لقب بگیرد و جایزه ۴۰۰ هزار دلاری را به خود اختصاص داد.

برندون کوری دوم شد و ۱۵۰ هزار دلار دریافت کرد و فیل هیث به مدال برنز رسید تا پاداش ۱۰۰ هزار دلاری را به جیب بزند.

کد خبر: 1084809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =