پرز: رئال بهترین باشگاه فوتبال جهان است/ مسی تمام نشدنی است/ نارضایتی صلاح از لیورپولی ها

با بسته خبری فوتبال خارجی همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

کلوپ: جایزه بردن در منچستر شیرین است

در مراسم اهدای جوایز شخصیت ورزشی سال که دیشب در شهر منچستر و از سوی شبکه بی بی سی برگزار شد دو جایزه مهم به لیورپول تعلق گرفت. یورگن کلوپ به عنوان بهترین مربی سال و لیورپول به عنوان بهترین تیم سال انگلیس انتخاب شد. یورگن کلوپ در زمان دریافت جایزه خود فرصت را برای کنایه زدن به رقبای منچستری خود، سیتی و یونایتد، مناسب دید و گفت دریافت این جوایز برای لیورپول در شهر منچستر شیرینی بیشتری دارد.

کلوپ زمانی که برای دریافت جایزه خود به عنوان بهترین مربی سال روی صحنه رفت گفت: " تیم من سزاوار این جایزه است چرا که آنها فوق العاده کار کردند. عامل موفقیت ما ترکیبی است از استعداد، شخصیت، اشتیاق و قدرت باشگاه. یک باشگاه واقعاً بزرگ به نام لیورپول. همه اینها دست به دست هم دادند تا ما قهرمان شویم. قهرمانی برای ما یکی از لذت بخش ترین لحظات عمرمان بود. ما هر کاری بتوانیم می کنیم تا این خوشحالی را تا زمان بازگشت هواداران به ورزشگاه حفظ کنیم چون می خواهیم یک بار دیگر جشن خیلی خیلی بزرگی با حضور آنها بگیریم".

کلوپ در بخش دیگری از صحبتهایش که کنایه به رقبای منچستری لیورپول بود گفت: " شاید تا قبل از آن روز باز هم بتوانیم قهرمان بشویم ولی اگر هم نشد قهرمانی سال گذشته را داریم که هیچکس نمی‌تواند در آن خللی بوجود بیاورد. بردن این جایزه در شهر منچستر آن را شیرین‌تر می‌کند".

مسی تمام نشدنی است

مسی در این ١٦ سال حضور حرفه ای در بارسا، رکوردهای مختلفی را جابجا کرده که شاید برخی از آنها تا سالهای متمادی ماندگار بمانند؛ 

تعدادی از رکوردهای شخصی مسی بدین شرح است:

- ٦ بار توپ طلای فیفا

- ٦ بار کفش طلای اروپا

- تنها بازیکن تاریخ با بیشتر از ٤٠ گل زده در ١٠ فصل متوالی

- ١٤ بار متوالی حضور در تیم منتخب سال فیفا

- بهترین گلزن تاریخ لالیگا

و اما رکوردی که مسی به تازگی به ثبت رسانده ، رکوردی است که ادسون آرانتس دو ناسیمینتو، که به عنوان پله شناخته شده‌تر است، پنجاه سال گذشته را بدون توجه به این مسئله با این تفکر سپری کرده که هیچ بازیکنی، مطمئناً در طول زندگی خود، حتی به رکورد او در گلزنی با پیراهن یک باشگاه نمی‌رسد. همانطور که او و بقیه ما، به سال 2020 نگاه می‌کنیم، این آرامش اکنون باید با پذیرش یک اتفاق نه چندان ناگهانی عوض شده است. بهترین بازیکن تاریخ برزیل و برای بسیاری در کل تاریخ فوتبال، رکورد خود را از سال 1974 به ارمغان آورد، بازیکنی که از هر نظر بی نظیر بود، او 643 گل برای یک باشگاه به ثمر رساند و از این حیث رکورددار است. رکورد پله در باشگاه سانتوس که در آن به مدت 17 سال (از 1956 تا 1974) به طور مداوم فعالیت کرد و در عین حال با افتخار نماینده تیم ملی خود بود، به دست آمد. اما نابغه شاید تکرار نشدنی باشگاه بارسلونا ، این رکورد را نیز با ٦٤٣ گل زده برای باشگاه کاتالانی ، مشترکا با پله افسانه ای به نام خودش ثبت کرد ؛ تا باز هم این جمله کلیشه ای در اذهان دوست داران فوتبال نقش ببندد که " واقعا خوش بحال ما فوتبالدوستان که در عصر نابغه ای چون مسی زندگی میکنیم"

نارضایتی صلاح از لیورپولی ها

محمد ابوطریقه ستاره سابق تیم ملی مصر که سابقه هم‌تیمی بودن با محمد صلاح در تیم ملی کشورش را دارد می‌گوید صلاح این روزها از شرایطش در لیورپول راضی نیست و از آن طرف هم باشگاه به جای اینکه به دنبال راضی کردن صلاح باشد تصمیم گرفته امکان فروش او را بررسی کند.

ابوطریقه در مصاحبه با شبکه بی‌این می‌گوید صلاح بیش از هر چیز به دلیل اینکه در دیدار اخیر لیورپول با مایتلند دانمارک در لیگ قهرمانان بازوبند کاپیتانی به او داده نشده بود ناراحت است اما البته ناراحتی او دلایل دیگر و مهمتری هم دارد.

این ستاره سابق مصری در این باره گفت: " من با صلاح تماس گرفتم و درباره شرایطش در لیورپول با او حرف زدم. صلاح ناراضی است اما این هیچوقت روی عملکرد او در میدان تاثیر منفی نمی گذارد".

ابوطریقه در ادامه اضافه کرد: " من می دانم که صلاح در لیورپول ناراحت است. او دلایل این ناراحتی‌اش را به من گفت ولی صحبتهایش رازهایی پیش من هستند و من نمی توانم به صورت عمومی درباره آنها صحبت کنم. یکی از مسائلی که صلاح را عصبانی کرده این بوده که در بازی با مایتلند کاپیتان تیم نشده".

بیلسا: لیدز به بازی هجومی ادامه می‌دهد

لیدزیونایتد دیشب در اولدترافورد در برابر شاگردان اوله گنار سولسشر شکست سختی را پذیرفت و با نتیجه 6-2 مقهور منچستریونایتد شد. با اینحال مارچلو بیلسا سرمربی آرژانتینی لیدز در پایان بازی گفت با وجود این شکست سنگین تیم او سبک بازی هجومی خود را کنار نخواهد گذاشت.

در دیدار عجیب دو تیم که شاهد شلیک 43 شوت به سمت دروازه ها بود تیم بیلسا با وجود باخت 6-2 به دلیل سبک بازی تهاجمی و جسورانه مورد توجه قرار گرفت و عده زیادی از فوتبالدوستان او را به خاطر این سبک تماشایی تحسین کردند. اما واقعیت این است که تیم بیلسا تا اینجا در این فصل 30 گل دریافت کرده و تعداد گلهای دریافتی اش بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر بوده است.

بیلسا اما همچنان مصر است که به همین سبک بازی ادامه خواهد داد. او در پایان بازی به شبکه اسکای گفت: " ما در نیمه اول موقعیتهایی مشابه موقعیتهای حریف داشتیم ولی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. حملات ما از بازی ترکیبی درست می شد و حملات آنها زماین بود که ما در زمان حمله توپ را از دست می دادیم و آنها از دفاع به حمله منتقل می شدند. ولی بازگشت ما کندتر از این انتقال آنها بود".

پرز: رئال بهترین باشگاه فوتبال جهان است

رئال مادرید نیز مانند بسیاری از باشگاه های بزرگ اروپایی درگیر مشکلات مالی ناشی از شیوع ویروس کروتا شده و از نظر مالی به شدت متضرر شده است. فلورنتینو پرز امروز در مصاحبه ای در این رابطه و کاهش بودجه رئال مادرید در ماه های اخیر صحبت کرده است.

فلورنتینو پرز گفت: "فوتبال به راه حل های جدیدی برای ایجاد رقابت بین باشگاه ها و قدرتمندتر شدن نیاز دارد. ما تنها باشگاهی در جهان بودیم که در تاسیس فیفا نقش آفرینی کرده و همراه با روزنامه اکیپ در تاسیس جام باشگاه های اروپا نیز کمک کردیم. ما در همه تغییرات نقش داشته و علاقمند به ایجاد رقابت بیشتر در فوتبال هستیم.

شلوغی تقویم دارد همه باشگاه ها را غرق می کند، هیچ استراحتی وجود ندارد و سلامتی بازیکنان در معرض خطر است. باشگاه های بزرگ اروپا باید مسئولیت ایجاد این تغییر را بر عهده گیرند. نسل جدید خواهان محتوای زیادی هستند و ما باید این رقابت را بهبود ببخشیم. در همه رده بندی ها ما بهترین باشگاه جهان هستیم و با تکیه بر این قدرت به سمت آینده خواهیم رفت.

برای فصل جاری 617 میلیون بودجه پیش بینی کرده ایم که 98 میلیون کمتر از پایان سال قبل است، زیرا تصور می کنیم امسال قادر به صدور مجوز ورود هواداران نیستیم. شیوع ویروس کرونا باعث کاهش بودجه ما شد. هزینه‌های عملیاتی 10 درصد کاهش یافته و ما فصل را با تراز مالی مثبت 313 هزار یورو تمام کردیم. البته بازگشت هواداران این ضرر تا حدی کاهش می دهد. سرمایه گذاری انجام شده برای بازسازی 114 میلیون یورو بوده است و خیریه باشگاه 3.6 میلیون یورو برای مبارزه با ویروس کرونا کمک کرده است."

بوفون: هنوز حسرت آن شب را می‌خورم

جیجی بوفون در تابستان سال 2018 برای فتح لیگ قهرمانان از یوونتوس جدا شده و به مدت یک فصل برای پاری سن ژرمن بازی کرد. اما علیرغم پیروزی 0-2 این تیم مقابل یونایتد در اولدترافورد، پاری سن ژرمن در خانه با نتیجه 1-3 مغلوب شده و وداع تلخی با لیگ قهرمانان داشت. بوفون در دیدار برگشت روی گل دوم یونایتد به شدت مقصد بود و حالا این دروازه بان 43 ساله و ایتالیایی با حسرت از دیدار آن شب یاد می کند.

جیجی بوفون گفت: "من حداقل سه یا چهار بار در هفته به دیدار برگشت پاری سن ژرمن مقابل منچستریونایتد در پاریس فکر می کنم. هر بار مرور آن دیدار باعث ناراحتی و حسرت من می شود، زیرا مطمئن بودم که در آن فصل به فینال خواهیم رسید. ما در منچستر با یک نمایش فوق العاده موفق به کسب یک پیروزی بزرگ شدیم و متأسفانه من خودم را به خاطر یک اشتباه باور نکردنی در دیدار برگشت مقصر می دانم.

من با توجه به تجربه ای که داشتم نباید چنین اشتباهی مرتکب می شدم و انگار آن شب جوگیر شده بودم. انگار به اندازه کافی دیدار برگشت را جدی نگرفته بودیم. ما در مسابقه رفت با دو گل در منچستر پیروز شدیم بودیم و حریف نیز تیمی با دو بازیکن باتجربه و 9 بازیکن جوان بود و انگار ما تصور می کردیم کار راحتی در پیش داریم."

اشرف حکیمی: تمرکزمان روی بازی‌های پیش روست

اینتر امروز موفق شد 1-2 اسپزیا را مغلوب کرده و با کسب ششمین پیروزی متوالی، فاصله یک امتیازی خود را با میلان صدرنشین حفظ کند. اشرف حکیمی که در این دیدار گل اول تیمش را وارد دروازه حریف کرد، مدعی شد تلاش او پیاده کردن خواسته های آنتونیو کونته و بازیکنان اینتر در میدان است.

اشرف حکیمی گفت: "ما می دانستیم که یک بازی مهم پیش رو داریم، در مقابل ناپولی پیروز شده بودیم و حس خوبی برای این دیدار داشتیم. حالا اینتر تنها یک بازی قبل از تعطیلات سال جدید در سری آ پیش رو دارد.

بسیاری از مردم در مورد احتمال قهرمانی اینتر در سری آ و فتح اسکودتو صحبت می کنند، اما ما هر بار تنها بر روی یک بازی تمرکز می کنیم و در ادامه خواهیم دید چه اتفاقی رخ خواهد داد. ما به آینده فکر نمی کنیم. من باید با شرایط فوتبال ایتالیا سازگار شوم، اما تلاش می کنم آنچه سرمربی و بازیکنان از من می خواهند را در زمین پیاده کنم. من هم در حال پیشرفت هستم و این روند در زمین مشخص است."

رافائل لیائو، ستاره جوان میلان موفق شد امروز در ثانیه شش دروازه ساسولو را باز کند. اشرف حکیمی در این رابطه گفت: "در سری آ بازیکنان بزرگی حضور دارند و من و رافائل لیائو نیز در بین آنها هستیم، اما نمی دانم از بین من و او چه کسی سریعتر است."

انتهای پیام/

کد خبر: 1084815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =