اختصاص بسته ماهانه اینترنت رایگان به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سامانه‌ای به دانشجویان اعلام می‌کنیم تا در آن ثبت‌نام کنند و ماهانه به اندازه حجم مصرف اینترنت در اختیارشان قرار داده می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاحیه سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی واحد تهران غرب، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز، در رابطه با اینترنت رایگان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: تمام سامانه‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کرده بود اینترنت آنها را رایگان کردیم منتهی شکایت‌های متعددی به دست‌مان می‌رسید که اعلام می شد دانشگاه آزاد اسلامی تغییری در سامانه یا آی‌پی داده است و اپراتورها تخلف می‌کنند و این سامانه‌ها رایگان نمی‌شوند.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که روال را عوض کنیم. احتمالا از ماه جدید وزارت ارتباطات به صورت ماهانه یک ووچر استفاده از سامانه‌های آموزشی را در موبایل خود دانشجویان شارژ خواهد کرد و سامانه‌های رایگان قبلی نیز حذف خواهند شد.

آذری‌جهرمی گفت: سامانه‌ای به دانشجویان اعلام می‌کنیم تا دانشجویان در آن ثبت‌نام‌ کنند و ماهانه به اندازه حجم مصرف اینترنت در اختیارشان قرار داده می‌شود. وزارت ارتباطات در این زمینه تلاش خود را انجام خواهد داد.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: مهم‌ترین کار اپراتورهای همراه اول کارکرد سامانه آموزشی شاد بود و ما در حوزه آموزش عالی به وزارت علوم و در دانشگاه آزاد اسلامی به دکتر طهرانچی گفتیم که آمادگی داریم از راه‌حل‌هایی که برای تولید محتوا و دیجیتال‌سازی محتوا و توسعه سیستم‌های آموزشی استفاده می‌کنیم، حمایت مالی را داشته باشیم.

وی در پایان  درباره  مشکل اینترنت روستاها از جمله روستاهای کرمانشاه  گفت: همکاران ما هر روز فضای اینترنت را پایش می‌کنند. ۴۵ هزار روستا داریم که  از این تعداد ۴۰ هزار روستا به اینترنت متصل و مابقی متصل نیستند و روز به روز این روستاها به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084823

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =