مشوق زمستانه صنعت برق برای مشترکین کم مصرف

مدیرعامل توانیر گفت: همانند مشوق هایی که در تابستان برای خوش مصرف ها در نظر گرفتیم، در زمستان نیز مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق‌های صنعت برق برخوردار می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از شرکت توانیر، محمدحسن متولی زاده، در گفتگوی مجازی با خبرنگاران با اشاره به افزایش مصرف سوخت گاز در زمستان، گفت: با توجه به اینکه همواره در روزهای سرد سال، مصرف سوخت گاز افزایش پیدا می‌کند، به‌منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در تأمین برق کشور به‌ویژه در شرایط کرونایی، صنعت برق به منظور صرفه‌جویی، اقداماتی را آغاز کرده و با اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر و اتوبان‌ها، قدمی مؤثر و با اثرگذاری سریع برداشته است.

وی با بیان اینکه با بسیج ۱۲۰۰ اکیپ عملیاتی طی چند روز اخیر ۳۲۰ هزار چراغ روشنایی غیرضروری در معابر، بزرگراه‌ها، پارک‌ها و … خاموش شده است، تصریح کرد: این روند همچنان ادامه دارد. در کنار این اقدام، گروه‌های اجرایی شرکت‌های گاز و برق در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز موظف شده‌اند با مراجعه به ادارات و دستگاه‌های دولتی و عمومی، مصرف برق و گاز آنها را بررسی و در صورت عدم رعایت، برخورد لازم را به‌عمل آورند.

مدیرعامل توانیر در عین حال به نقش مؤثر مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز اشاره کرد و گفت: در کنار همه فعالیت‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، حساسیت و همکاری مردم، اصلی اساسی است و نتایج بسیار بهتر و موثرتری دارد. به این منظور، صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف برق که تأثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها نمایان می‌شود، مشوق‌هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص می‌داد، در زمستان نیز اجرایی می‌کند؛ بر این اساس، مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق‌های صنعت برق برخوردار می‌شوند.

به گفته مدیرعامل توانیر هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزئی شعله بخاری یا کاستن یک درجه دمای محیط، می‌توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که در این صورت با همکاری مردم مشکلی در تأمین گاز و برق کشور در روزهای سرد سال به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =