ویدیوچک در لیگ برتر والیبال/ دلیل خط خوردن عبدولی/ کاپیتان تیم ملی تکواندو در نیکمت مس کرمان

با بسته ورزشی منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

مربی بلاروسی پرتاب دیسک به ایران آمد

جورجی کولنوچنکو، مربی بلاروسی ماده پرتاب دیسک که سال گذشته هدایت حسین رسولی و بهنام شیری در جریان برگزاری اردوی آماده سازی پرتابگران ایرانی در کشور بلاروس بر عهده داشت، با توجه به توافقات صورت گرفته میان او با فدراسیون دو و میدانی، به ایران آمد.

این مربی قرار است هدایت رسولی قهرمان ماده پرتاب دیسک جوانان آسیا را برعهده داشته باشد. اردوی آماده سازی حسین رسولی جهت شرکت در رقابتهای پیش رو در جزیره کیش آغاز شده است.

جالب اینجاست که احسان حدادی، پرتابگر المپیکی ایران در ماههای اخیر بدون مربی تمرین کرده و اخیرا هم پای خود را به تیغ جراحان سپرده است. باید دید فدراسیون دوومیدانی برای تمرینات حدادی جهت حضور در المپیک چه برنامه ای دارد.

کاپیتان تیم ملی تکواندو در نیکمت مس کرمان 

رقابت‌های لیگ برتر تکواندو با حضور ۱۰ تیم در ۲ گروه ۵ تیمی از ۱۸ دی‌ماه کار خود را آغاز می‌کند و این روزها بازار نقل و انتقالات بین تیم های لیگ برتری داغ است. در حالی که طی چند روز اخیر صحبت‌هایی بر سر حضور سجاد مردانی در ترکیب تیم مس کرمان مطرح شده بود؛ سرپرست مس در گفت و گو با تکواندوپلاس از قطعی شدن قرارداد کاپیتان تیم‌ملی برای حضور در این تیم خبر داد.

سجاد مردانی، کاپیتان تیم ملی تکواندو که جزو نفرات برتر جهان در سنگین وزن به شمار می رود و در صدر لیست رزرو وزن خود برای شرکت در المپیک توکیو هم قرار دارد، در این فصل با پیراهن مس کرمان در لیگ برتر حاضر خواهد بود.

شکست یاران حدادی برابر فوجیان

سوپرلیگ بسکتبال چین که بعد از یک وقفه به خاطر بازی های ملی، بار دیگر به صورت فشرده به جریان افتاده، امروز در شرایط پیگیری شد که در راند 21 این مسابقات تیم سیچوان مقابل فوجیان قرار گرفت. با اینکه به نظر می رسید سیچوان با در اختیار حامد حدادی بتواند فوجیان ته جدولی را به راحتی از پیش رو بردارد، این فوجیان بود گه 121 بر 113 مقابل رقیب میانه جدولی خود به برتری دست یافت. 

حامد حدادی که در بازی های قبلی ستاره تیمش بود که اکثرا شاهد دبل دبل او مقابل رقبا بودیم، در روز شکست غیرمنتظره تیمش، روز خوبی نداشت و در این دیدار تنها ۸ امتیاز، ۶ ریباند و ۶ پاس گل داشت. این نهمین شکست فصل سیچوان و دومین باخت پیاپی این تیم پس از مدتهاست. یاران حدادی با ۱۰ برد و ۹ باخت در رتبه هشتم جدول رده‌بندی CBA باقی ماندند.

فوجیان هم با این برد، سومین پیروزی فصل خود را کسب کرد تا از قعر جدول جدا شود و با یک پله صعود، با ۳ بر و ۱۶ باخت در جایگاه هجدهم جدول قرار بگیرد.‌

صعود سه پله ای وفایی در رنکینگ پایانی اسنوکر 2020

حسین وفایی که از 17 سالگی توانسته وارد تور حرفه ای های اسنوکر جهان شود، با توجه به درخشش در مسابقات اخیر بار دیگر جایگاه خود را بهبود بخشیده. 

پس از پایان مسابقات اسنوکر در تور حرفه ای ها در سال 2020 رنکینگ جدید اعلام شد که در آن حسین وفایی موفق شد از جایگاه 37 به رده 34 صعود کند. او همچنین در رنکینگ سالیانه جهانی نیز از جایگاه 27 به رده 18 صعود کرد تا نشان دهد در سال 2020 روند رو به رشدی را سپری کرده است. حسین وفایی در سال 2020 و پس از کسب جواز برگزاری در شرایط همه گیری ویروس کرونا در بیش از 10 مسابقه شرکت کرده است. حالا به نظر می رسد وفایی برای سال 2021 حضور در بین 30 اسنوکرباز برتر جهان را نشانه گرفته است.

جانشینان طاهری و اسماعیلی در تیم‌ اپه مشخص شدند

چهار وزشکاران در رشته اپه با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی نسبت به عملکرد یعقوبیان، سرمربی تیم ملی اپه اعتراض کردند و از حضور در تیم ملی انصراف دادند. دو نفر از چهار ورزشکاری که این نامه را امضا کردند به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند اما در اردو که از شنبه گذشته آغاز شده است، حاضر نشدند.

پس از این اقدام محمد برزگر و احمدرضا کنعانی از ارومیه و اردبیل نفر اول و دوم رنکینگ جوانان به تیم ملی دعوت شدند و جایگزین طاهر عاشوری و محمد اسماعیلی شدند. تیم کشورمان خود را برای حضور در مسابقات زون آسیا و کسب سهمیه المپیک توکیو آماده می‌کند.

لیگ برتر والیبال از این به بعد با ویدیوچک

دور رفت لیگ برتر والیبال با وجود چند وقفه ای که داشت، در نهایت ۲۵ آذرماه با صدرنشینی فولاد سیرجان به پایان رسید. بعد از پایان دور رفت، ابهام های زیادی پیرامون چگونگی برگزاری دور برگشت مسابقات وجود داشت که حالا کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال تصمیمات خود را در این خصوص اعلام کرده است. 

فدراسیون اعلام کرده بنا به درخواست اکثریت باشگاه‌ها، برگزاری رقابت‌ها به صورت متمرکز در تهران همچون دور رفت ادامه پیدا می کند. بر این اساس، دور برگشت مرحله مقدماتی، از هشتم دی‌ماه با ورود تیم‌ها به تهران آغاز می‌شود و مسابقات هفته نخست دور برگشت، روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه در دو سالن خانه والیبال و فدراسیون برگزار خواهد شد.

با توجه به حساسیت مسابقات دور برگشت، استفاده از ویدئو چک در ادامه لیگ برتر، از دیگر تصمیمات جدید است که درصد اشتباهات داوری را به حداقل برساند. استفاده از VIS در ادامه لیگ برتر نیز از دیگر تصمیمات فدراسیون برای این رقابت‌ها است که از نتایج آن می‌توان در بسیاری از جهات از جمله دعوت ملی‌پوشان به اردوی تیم ملی و… استفاده کرد.

نخستین تجربه مربیگری محمدفرقانی درلیگ برتر تنیس روی میز 

لیگ برتر تنیس روی میز در حالی از هفته آینده آغاز می‌شود که ملی پوش سابق برای نخستین بار به عنوان مربی در مسابقات حضور پیدا می‌کند.

محمد فرقدانی که با تیم «پادما یدک اصفهان» قرارداد بسته است، هدایت این تیم را برعهده دارد. البته او درکنار مربیگری بازی هم خواهد کرد و به عنوان مربی - بازیکن محسوب می‌شود. پادما یدک در این فصل نفراتی همچون سجاد حسینی و نوید شمس را هم در اختیار دارد و در هفته اول سه شنبه هفته آینده به مصاف شهرداری کرج می‌رود.

لیگ برتر والیبال بانوان؛ پایان کار دور مقدماتی

در آخرین روز از مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال بانوان از ساعت ۱۱ دوشنبه یکم دی تیمهای خجسته اسلامشهر و ستارگان فارس به مصاف هم رفتند. خجسته موفق شد در دیدار امروز با نتیجه ۳ بر صفر ستارگان فارس را شکست دهد. نماینده اسلامشهر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۶ پیروز شد و دومین برد خود را در مرحله مقدماتی ثبت کرد.

لیگ برتر والیبال بانوان در مرحله مقدماتی عصر امروز با برگزاری دیدار تیم‌های پیکان و ذوب‌آهن به پایان می‌رسد.

۴ تیم راه یافته به مرحله نهایی رقابت‌های خود را برای کسب عنوان قهرمانی پیگیری خواهند کرد. ذوب آهن، پیکان، سایپا و شهرداری قزوین ۴ تیم راه یافته به مرحله نهایی هستند. تیم دیگر برای کسب عناوین پنجم تا هشتم تلاش خواهند کرد. لیگ برتر والیبال بانوان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز و در دو گروه پیگیری شد.

بنا، دلیل خط خوردن عبدولی را فاش کرد 

سعید عبدولی که هم طلای جهانی در کارنامه خود دارد و هم مدال برنز المپیک ریو، تنها بازمانده از نسلی است که محمد بنا توانست با آن ها قهرمانی در المپیک لندن را با سه مدال طلا جشن بگیرد.

این فرنگی کار باتجربه که در سن 31 سالگی به دنبال دومین مدال المپیک خود در توکیو است، به اردوهای اخیر تیم ملی دعوت نشده. با اینکه همواره رابطه محمد بنا و سعید عبدولی نزدیک بوده، اما حتی بعد از روی تشک رفتن عبدولی در لیگ هم بنا او را دعوت نکرده تا شانس برای کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در راه رسیدن به المپیک به حداقل برسد.

بعد از اینکه دعوت نشدن از عبدولی شایعاتی را پیرامون اختلاف بین او و بنا و قرار گرفتنش در لیست سیاه سرمربی تیم ملی مطرح کرد، محمد بنا در گفت و گو با تسنیم درباره خط خوردن فرنگی کار باتجربه اندیمشکی توضیح داده و می گوید: من به شرایط کشتی‌گیر نگاه می‌کنم. قرار باشد سعید عبدولی را دعوت کنم، به شرایط آمادگی‌اش توجه می‌کنم. سعید را در لیگ دیدم. او شرایط خوبی نداشت. قرار باشد در 82 کیلوگرم از کسی استفاده کنم، مهره‌ای خواهد بود که مثلاً هشت سال بتواند به تیم ملی کمک کند. در واقع جوانگرایی مدنظر است. با شرایطی بدنی که از او دیدم، باید بگویم وضعیت خوبی نداشت. وقتی شرایط خوبی نداشته است، می‌گویم. من با کسی تعارف ندارم. هر کسی شرایط خوبی نداشته باشد، خداحافظ. تیم ملی ملک شخصی کسی نیست. نه ملک شخصی محمد بناست و نه هیچ کشتی‌گیری. یک زمانی کشتی‌گیر شرایط خوبی دارد و به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود و یک زمانی هم ندارد و دعوت نمی‌شود. شرایط هم جوری نیست که ما زمان داشته باشیم. شرایط سخت و خاص است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1084887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =