دانشکده‌های موضوع‌محور به حل مسائل و بحران‎‌های کشور کمک می‌کنند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دانشکده‌های علم‌محور به دانشکده‌های موضوع‌محور تبدیل شوند، رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در حل مسائل و بحران‌های کشور مفید خواهند بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)،  حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اگر دانشکده‌های علم‌محور به دانشکده‌های موضوع‌محوری مانند دانشکده خانواده، حکمرانی، پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی تبدیل شوند، آن وقت پایان‌نامه و یا کتابی که به رشته تحریر درمی‌آید، ناظر به نیاز جامعه بوده و در حل مسائل و بحران‌های کشور مفید خواهند بود.

وی افزود: اکنون دانشگاه‌ها در روند علم‌آموزی خود از وجود دو نقصان و دو خلأ رنج می‌برند و آن دو عبارتند از نبود پیوند علمی و پارادایم شناختی و نبود پیوندی که علم باید با جامعه پیدا کند و اگر این دو نقیصه برطرف شود، نوع نگاه به علوم دقیق‌تر شده و انتظاراتی که از مراکز و مراجع علمی در کشور می‌رود با سرعت بیشتری تحقق می‌یابد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تبیین دیدگاه خود درباره تفاوت علوم در دوره سنت و مدرنیسم و نقش و نیاز حکمی‌سازی علوم خاطرنشان کرد: استان اصفهان بر یک بستر تاریخی از تمدن حکمی سوار بوده و باور من بر این است که این استان با پشتوانه برخورداری از مکتب حکمی اصفهان می‌تواند درباره پیوند علوم با جامعه نقش اساسی ایفا کند.

خسروپناه گفت: امروزه در حل معضلات کشور نواقصی در حکمرانی داریم و سیاستمداران و گردانندگان اصلی کشور باور ندارند که اداره جامعه ممزوج با علم است و به دانشگاه و خروجی‌های آن احساس بی‌نیازی می‌کنند و به اهمیت دانشکده حکمرانی و تأثیر آن بر حل معضلات عدیده از جمله معضل مدیریت بنگاه‌های اقتصادی در کشور پی نبرده‌اند.

وی با بیان طرح دانشکده حکمرانی با رویکرد اقتصادی در استان اصفهان عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون دانشکده حکمرانی در کشور وجود نداشته، در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بررسی وضعیت بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهان و تأثیر آنها در جوامع، برای نخستین‌بار در کشور، راه‌اندازی دانشکده حکمرانی را تصویب کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084898

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =