آموزش مهارت‌افزایی به دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: افزایش مهارت افزایی دانشجویان جزو برنامه‌های راهبردی دانشگاه بشمار می‌رود که براساس آن هر دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی حداقل یک مهارت عمده را کسب می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیداحمد معتمدی  در مراسم گرامیداشت روز پژوهش گفت: برنامه راهبردی دانشگاه تدوین شد و براساس آن ارتقا رتبه دانشگاه در سطح بین‌المللی و قرار گرفتن در بین دانشگاه‌های نسل سوم در دستور کار قرار گرفته که برنامه اجرایی این اهداف تدوین و در راستای آن حرکت می‌کنیم.

وی افزود: براین اساس اکنون دانشگاه در ۴ رتبه بندی بین المللی مهم جهانی حضور دارد و براساس این رتبه بندی‌ها میان دانشگاه‌های صنعتی قدیمی کشور رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه قرار گرفتن دانشگاه به عنوان دانشگاه‌های نسل سوم با هدف تاثیر در جامعه و اقتصاد کشور از اهداف این دانشگاه است، تاکید کرد: در سال جاری قراردادهای صنعتی دانشگاه افزایش یافت به نحوی که بودجه پژوهشی دانشگاه در این حوزه چند برابر سال گذشته افزایش یافته است.

معتمدی خاطرنشان کرد: در دانشگاه حدود ۱۴ شرکت فناور و دانش بنیان مشغول به فعالیت بودند که اکنون این مراکز به ۲۸۸ شرکت افزایش یافته و هزار و ۵۰۰ نفر در این مراکز مشغول به فعالیت هستند. برنامه داریم در تمامی دانشکده‌ها مراکز نوآوری راه اندازی شود که تاکنون در ۵ دانشکده مراکز نوآوری راه اندازی و افتتاح شده است و این مراکز در سه دانشکده دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: افزایش مهارت افزایی دانشجویان از دیگر برنامه‌های راهبردی دانشگاه بشمار می‌رود که این برنامه به نحوی برنامه ریزی شده است که هر دانشجو پس از فارغ التحصیلی حداقل یک مهارت عمده را کسب کرده باشد.

وی عنوان کرد: این برنامه در سال جاری ابلاغ و بودجه خوبی نیز برای آن تعیین شده است. براساس این برنامه قرار است هر دانشجو در زمان تحصیل خود در صنعت حضور یابد.

معتمدی خاطرنشان کرد: در حوزه بین الملل نیز قراردادها و تفاهم نامه‌های خوبی منعقد شده است و نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشته است به طور مثال امسال جذب دانشجوی خارجی دانشگاه نسبت به سال گذشته کاهشی نداشته است. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر  با اشاره به بازنگری برنامه درسی و آموزشی دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم تا پایان سال تحصیلی برنامه‌های درسی دیگر مقاطع تحصیلی نیز بازنگری شود. براساس برنامه ریزی‌های انجام شده خوابگاه‌های این دانشگاه ارتقا رتبه داشته اند به نحوی که دیگر خوابگاه رتبه ۴ و ۵ در دانشگاه وجود ندارد و سطح خوابگاه‌های دانشگاه به رتبه‌های یک و دو ارتقا یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =