آخر هفته در تهران برف می بارد / کاهش دما در بسیاری از استانها

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: احتمالا پنجشنبه و جمعه در تهران برف ببارد. بعد از عبور این سامانه انتظار داریم از اواخر روز جمعه و پس از آن استانها با کاهش دما مواجه شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ صادق ضیاییان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در شبکه خبر گفت: سیستم بارشی از شمال غرب کشور و از اواخر روز سه شنبه وارد کشور خواهد شد و استان آذربایجان غربی را درگیر می‌کند. از روز چهارشنبه نیز تمام استان‌های نیمه غربی کشور درگیر بارش می‌شوند. این سامانه با نفوذ هوای سرد همراه است و در بسیاری از استان‌ها مانند آذربایجان شرقی و غربی کردستان قزوین چهارمحال و بختیاری، همدان و استان‌های مرکزی شاهد بارش برف خواهند بود و در استان‌های جنوبی مانند خوزستان نیز بارش به صورت باران خواهد بود. پهنه بارش‌ها در روز ۵ شنبه ادامه خواهد داشت مانند استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی استان‌های ساحلی دریای خزر و سمنان، مرکزی و یزد شاهد برف و باران خواهند بود.

ضیاییان گفت: بارش‌هایی در شمال استان فارس داریم انتظار داریم جایی سامانه خطرناک شود که حد فاصل روزهای ۵ شنبه و جمعه این سامانه به ویژه در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف زیادی وجود داشته باشد بنابراین محورهای مواصلاتی چه از اردبیل به گیلان و چه از استان‌های دیگر به گیلان با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوند و به نظر می‌رسد بارش خوبی باشد و مشکلاتی را ایجاد کند. به غیر از این مناطق که انتظار بارش برف سنگین را داریم در سایر مناطق برف معمولی می بارد.

وی گفت: شاید ۵ شنبه و جمعه در تهران برف ببارد. بعد از عبور این سامانه انتظار داریم از اواخر روز جمعه به سمت استان‌های شرقی یعنی خراسان شمالی و رضوی و شمال خراسان جنوبی، کاهش دمای محسوسی را شاهد باشیم. روز جمعه نوار غربی و شمالی کشور و استان‌هایی که در این محدوده هستند کاهش دما را حس می‌کنند و در روز شنبه سایر استان‌ها کاهش دما را حس خواهند کرد.

ضیاییان گفت: امروز دو هشدار مجزا صادر کردیم یک هشدار نارنجی که برای برف بود صادر شد امیدواریم دستگاه‌ها توجه لازم را در این باره داشته باشند به خصوص اینکه این بارش اولین بارش برف زمستانی در کشور است. هشدار زرد هم دادیم برای سایر استان‌ها که بارش باران و برف را با هم دارند ضمن اینکه کاهش دما را نیز ذکر کردیم که چه روزهایی و چه استان‌هایی شاهد آن خواهند بود.

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل و ترافیک نیز در این برنامه گفت: اکنون محورهای اصلی باز هستند و تردد در جریان است و تنها چند محور بود که به دلیل آسیب‌های سیل سالهای گذشته دچار مشکل بودند که در حال بازسازی و هنوز مسدود هستند. بنابراین محوری متأثر از بارندگی مسدود نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =