تفاهم‌نامه همکاری آموزشی در حوزه مدیریت سبز منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی در حوزه مدیریت سبز بین معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به امضا رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ، در جلسه‌ای با حضور محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جمشید اسماعیلی مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی و معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان که به صورت بر خط در این جلسه حضور داشتند، تفاهم‌نامه‌های همکاری آموزشی با موضوعات مختلف مدیریت سبز شامل حوزه «آموزش مدیریت پسماند و مدیریت مصرف کاغذ و اقلام مصرفی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری»، «آموزش توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و کنترل سیستم‌های حرارتی و برودتی، تهویه مطبوع و کنترل سیستم روشنایی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری» و «آموزش مدیریت مصرف آب و روش های نوین تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب و توسعه پوشش گیاهی همساز با اقلیم و مقاوم در برابر کم آبی و شیوه های نوین آبیاری» به ترتیب با سه دانشگاه تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان امضا و مبادله گردید.
نظرپور در این جلسه با اشاره به حضور فعال دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در زمینه اقدامات اجرایی مدیریت سبز اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های آموزشی مذکور، علاوه بر استانداردسازی آموزش و افزایش آگاهی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در سطوح مختلف حوزه دانشگاه سبز، زمینه مناسب برای مشارکت گسترده‌تر دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف مدیریت سبز را فراهم خواهد کرد که از اهداف اصلی و برنامه‌های توسعه‌ای وزارت علوم تحقیقات و فناوری به‌شمار می‌رود.
وی به اهمیت اقدامات زیست محیطی و مدیریت سبز به موضوع مستندسازی اقدامات انجام شده توسط دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مستندکردن اقدامات حوزه‌های مختلف مدیریت سبز در دانشگاه‌ها، امکان تبادل تجربیات دانشگاه‌ها در این حوزه فراهم آمده و در آینده نیز این مسیر طبق برنامه‌ریزی ادامه خواهد یافت تا به وضعیت مطلوب و قابل قبول در شاخص‌های مدیریت سبز دست یابیم.
نظرپور با بیان اینکه آموزش جزء ارکان اصلی مدیریت سبز است، تصریح کرد: ضرورت تدوین و ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه فنی، اجتماعی و فرهنگی و توجه به شاخص‌ها و استانداردهای جهانی در ارتقای کیفی شاخص‌های مختلف مدیریت سبز تاثیر بسزائی دارد.
معاون اداری و مالی وزارت علوم بر اهمیت تربیت نیروهای فنی و فرهنگی در بخش‌های مختلف اعم از مدیران، استادان هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان تاکید کرد و گفت: مفهوم مدیریت سبز باید نهادینه شود و خط مشی مشخص منطبق با شاخص.های جهانی را ترسیم کند. این در حالی است که نتایج ناشی از برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز خصوصاً کاهش ردپای کربن و حفظ شرایط محیطی تاثیرگذار بوده که این نتایج به سایر بخش‌های جامعه قابل انتقال است.
در ادامه جمشید اسماعیلی مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از قدردانی از اقدامات ارزنده دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز، آموزش را مقدمه نهادینه کردن دانشگاه سبز عنوان کرد.
در ادامه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری، موسوی، معاون اداری و پشتیبانی دانشگاه تربیت مدرس، فاطمی، معاون ادای و مالی دانشگاه صنعتی شریف و رئیسی معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گزارشی درباره موضوع تفاهم‌نامه و خلاصه عملکرد دانشگاه‌های مربوطه در زمینه مدیریت سبز ارائه کردند.
در پایان جلسه تفاهم‌نامه‌های همکاری توسط نظرپور و معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به امضا رسید.
انتهای پیام/

کد خبر: 1084933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =