فونت: ژاوی را به بارسا برمی گردانم/ مانوئل آکانجی در تیر رأس لیورپول/ زیدان، مسی، بنزما و کورتوا جایزه گرفتند

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

فونت: ژاوی را به بارسا برمی گردانم

ویکتور فونت نامزد انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا می‌گوید در صورتیکه در این انتخابات پیروز شده و رئیس باشگاه بارسلونا شود حتماً ژاوی را به نوکمپ برمی گرداند. او برای تاکید بر حرف‌هایش گفت قول می‌دهد که اگر رئیس باشگاه شد و ژاوی را به بارسا برنگرداند، برای هواداران بارسا از جیب خودش بلیط کل مسابقات فصل در نوکمپ را خریداری کند.
درحالیکه انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا روز ۲۴ اردیبهشت یعنی حدود یک ماه دیگر برگزار می‌شود برنده این انتخابات به مدت شش سال سکان مدیریت باشگاه کاتالان را در دست خواهد داشت. ویکتور فونت از جمله نامزدهای مهم این انتخابات به حساب می آید.
فونت در صحبتهای اخیر خود گفت: " اگر من در انتخابات برنده شوم ژاوی به بارسلونا برخواهد گشت. اگر برنده شدم و او نیامد برای تک تک اعضای باشگاه از جیب خودم بلیط کل مسابقات فصل را خواهم خرید".
این اولین بار نیست که فونت به صراحت اعلام کرده در صورت پیروزی او در انتخابات، ژاوی سرمربی بارسا خواهد شد. او پیش از این هم گفته بود علت اصرارش بر مربی‌گری ژاوی این است که ژاوی تنها کسی است که می‌تواند لئو مسی را به ماندگار شدن در نوکمپ راضی کند.

لمپارد: گل زنی ورنر آغاز خواهد شد

چلسی دیشب در خانه خود میزبان وستهام بود و با دو گل از تامی آبراهام و تک گل ستاره باتجربه اش تیاگو سیلوا موفق شد حریف را ۳-۰ شکست داده و با ۲۵ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار بگیرد.
 فرانک لمپارد سرمربی چلسی در پایان بازی از تیاگو سیلوا ستاره جدید و باتجربه این تیم تمجید کرد و گفت کیفیت این ستاره برزیلی برایش واقعاً شگفت‌انگیز است چرا که خود او زمانی که ۳۶ساله بوده نمی توانسته فوتبالی به کیفیت سیلوا ارائه بدهد. لمپارد همچنین به نگرانی‌ها بابت گل نزدن تیمو ورنر برای چلسی پاسخ داد و گفت گلزنی‌های او آغاز خواهد شد و کسی نباید نگران این مساله باشد.
لمپارد در این باره گفت: " یادم هست خودم وقتی ۳۶ساله بودم و در لیگ برتر بازی می‌کردم نمی‌توانستم هر هفته برای چلسی بازی کنم. مدام بین بازی‌ها استراحت می‌کردم و بالا رفتن سن را احساس می‌کردم. من می دانستم تیاگو سیلوا بازیکن درجه یکی است و مدتها است یک بازیکن بی نظیر بوده اما تیاگو حتی از انتظارها هم بهتر عمل کرده".
سرمربی چلسی در ادامه صحبتهایش به نگرانی‌ها درباره گل نزدن تیمو ورنر برای چلسی اشاره کرد و گفت: " خیلی ناراحت شدم که تیمو نتوانست گل بزند چون این می توانست اعتماد به نفسش را حسابی بالا ببرد. اما گلزنی های او آغاز خواهد شد. من نگران نیستم. هر مهاجمی دوست دارد گل بزند ولی او بازیکنی است که وارد یک لیگ جدید شده و به زمان نیاز دارد تا خودش را تطبیق بدهد".

مانوئل آکانجی در تیر رأس لیورپول

مصدومیت طولانی مدت ویرژیل فن دایک و جو گومز باعث شده لیورپول دو مدافع مرکزی و اصلی خود را تا پایان فصل در اختیار نداشته باشد و به نظر می رسد آنها در فصل زمستان قصد دارند یک گزینه جانشین را جذب کنند. نشریه دیلی میل  امروز در گزارشی مدعی شد جدیدترین گزینه برای انتقال به استادیوم آنفیلد، مانوئل آکانجی، مدافع ۲۵ ساله و سوئیسی دورتموند است.
البته یورگن کلوپ علاقه زیادی به دایوت اوپامانکو، مدافع فرانسوی و تنومند لایپزیش دارد و نام این بازیکن ۲۳ ساله مدت هاست در لیست خرید لیورپول قرار گرفته است. اما با توجه به اینکه لیورپول در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با لایپزیش روبرو خواهد شد، بعید است لایپزیش حداقل در فصل زمستان حاضر به فروش دایوت اوپامکانو به مرسی سایدی ها شود.
مانوئل آکانجی که تا سال ۲۰۲۲ با دورتموند قرارداد دارد، هنوز برای تمدید به این باشگاه به توافق نرسیده و هر لحظه احتمال جدایی او افزایش می یابد. به نظر می رسد لیورپول با رقمی در حدود ۲۵ میلیون یورو قادر به جذب این مدافع قدبلند خواهد شد. در صورت عدم موفقیت در جذب مانوئل آکانجی، احتمال دارد لیورپول با همین شرایط فعلی به کار خود تا پایان فصل ادامه دهد. بعید است تا پایان فصل شاهد بازگشت فن دایک و جو گومز به ترکیب لیورپول باشیم و در این مدت نیز فابینیو به قلب خط دفاعی منتقل شده است.

یوونتوس رقیب بارسا برای جذب ستاره هلندی

به نظر می رسد دوران حضور ممفیس دیپای در فرانسه رو به اتمام بوده و جدایی او از لیون در هفته های پیش رو قطعی است. بارسا در تابستان به شدت برای خرید ممفیس دیپای تلاش کرد و ستاره هلندی فاصله ای تا انتقال به نوکمپ نداشت، اما در نهایت ژان میشل اولاس، رئیس لیون اجازه این انتقال را نداد و ممفیس دیپای در فرانسه ماندنی شد.
اما در فصل زمستان و با اصرار رونالد کومان، مدیران بارسلونا بار دیگر برای خرید مهاجم تیم ملی هلند تلاش خواهند کرد. قرارداد ممفیس دیپای در ماه ژوئن با لیون به اتمام می رسد و به همین دلیل باشگاه مایل به پرداخت بیش از ۵ میلیون یورو برای جذب این بازیکن در پنجره زمستانی و ماه ژانویه نیست. بارسلونا بعد از جدایی لوییس سوارز هنوز موفق به جذب بازیکن جانشین نشده و ممفیس دیپای را به همین دلیل زیر نظر دارد.
اما توتواسپورت مدعی شد حلا بارسلونا تنها مشتری ممفیس دیپای نیست و یوونتوس نیز می خواهد این بازیکن را به گزینه های خط حمله خود اضافه کند. بیانکونری در فصل تابستان فدریکو کیه زا نیز جذب کرد، اما در فصل جاری و خصوصا در روزهای غیبت کریستیانو رونالدو در امر گلزنی مشکل داشته و به همین علت آندره پیرلو خواهان جذب ممفیس دیپای شده است. پیش از این اخباری در مورد تمایل پاری سن ژرمن نیزبه خرید این ستاره هلندی شنیده شده بود.

مارسل سابیتزر اولویت اول خرید تاتنهام

عملکرد پرفراز و نشیب تانگی اندومبله در مرگز میدان نارضایتی ژوزه مورینیو را در پی داشته و نشریه دیلی میل امروز در گزارشی مدعی شد مارسل سابیتزر، هافبک ۲۶ ساله لایپزیش به شدت مورد توجه اسپرز قرار گرفته است. تاتنهام از زمان ورود مورینیو خرید چندان بزرگ و گرانقیمتی انجام نداده و حالا ممکن است مارسل سابیتزر اولین خرید هنگفت این سرمربی پرتغالی لقب گیرد.
ژوزه مورینیو در بازی فصل گذشته تاتنهام مقابل لایپزیش در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تحت تاثیر عملکرد این هافبک اتریشی قرار گرفت و مایل است تا سقف ۵۰ میلیون یورو برای خرید کاپیتان لایپزیش سرمایه گذاری کند. با توجه به اینکه قرارداد سابیتزر در ژوئن ۲۰۲۲ با باشگاه لایپزیش به پایان می رسد، زمستان امسال می تواند زمان ایده آلی برای جدایی او باشد. اگر این اتفاق رخ ندهد، باشگاه آلمانی در تابستان بعدی محبور است با رقم پایین تری مجوز جدایی سابیتزر را صادر کند و به همین علت احتمالا انتقال او به لندن در فصل زمستان کم نیست.
درخشش مارسل سابیتز در ترکیب لایپزیش در فصل گذشته به حدی بود که نام او در بین ۱۱ بازیکن برتر لیگ قهرمانان قرار گرفت و او نقش مهمی در رسیدن این تیم آلمانی برای اولین بار در تاریخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان ایفا کرد. البته لایپزیش در نهایت مغلوب پاری سن ژرمن شده و شانس راهیابی به فینال را از دست داد.

زیدان، مسی، بنزما و کورتوا جایزه گرفتند

لیونل مسی به ثمر رساندن ۲۵ گل در فصل گذشته برای هفتمین بار عنوان آقای گلی لالیگا را بالاتر از کریم بنزما دریافت کرده و امروز این جایزه را دریافت کرد. اخباری در مورد احتمال جدایی مسی در پایان فصل از بارسلونا شنیده شده و ممکن است این آخرین بازی بوده که او فاتح این جایزه شده است.
اما کریم بنزما جایزه آلفردو دی استفانو را به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته دریافت کرد. مهاجم فرانسوی نه فقط برای به ثمر رساندن ۲۷ گل در طول فصل، بلکه به دلیل تأثیرگذاری فوق العاده در قهرمانی رئال مادرید فاتح این عنوان شد. بنزما همچنین اولین بازیکن پس از مسی و کریستیانو رونالدو در سالهای اخیر بوده که عنوان بهترین بازیکن فصل را دریافت کرده است. بنزما همچنین از سوی هواداران نیز به عنوان بهترین بازیکن برگزیده شد.
زین الدین زیدان و خولن لوپتگی، سرمربی تیم های رئال مادرید و سویا با کسب ۶۷ راس به طور مشترک جایزه بهترین سرمربی فصل لالیگا را دریافت کردند. همچنین تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی رئال مادرید برای سومین بار برنده جایزه زامورا شد و بالاتر از یان اوبلاک این عنوان را نصیب خود کرد.

ژاوی: مقایسه من با گواردیولا درست نیست

حدود یک دهه قبل پپ گواردیولا در رختکن بارسلونا دورانی موفق و تاریخی را رقم زد و ژاوی با درخشش در میانه میدان نقش مهمی در نتیجه گیری بارسا در آن مقطع داشت. حالا ژاوی که هدایت السد را بر عهده داشته و به نظر روزی سرمربی بارسلونا خواهد شد، از کیفیت بالای رقابت های لیگ برتر و علاقه خود به فوتبال انگلیس صحبت کرده است.
ژاوی گفت: "واضح است که اگر مجبور به انتخاب باشم، تیمی بزرگ مانند سیتی یا یونایتد، چلسی، آرسنال یا تاتنهام را انتخاب می کردم. نام هایی مانند یورگن کلوپ، مائوریسیو پوچتینو و اونای امری در این تیم ها حضور داشته و البته عملکرد فوق العاده ای نیز ارائه داده اند.
پپ گواردیولا بهترین مربی جهان بوده و من تازه کار هستم. این مقایسه ها در دورانی که در زمین بازی می کردم نیز اتفاق افتاد، اما اکنون نمی توان ما را مقایسه کرد. من عاشق سبم فوتبال تیم های پپ گواردیولا هستم. شما می توانید در فوتبال به روش های مختلفی پیروز شوید، اما من سبک فوتبال سیتی و گواردیولا را بیشتر دوست دارم. من لیگ برتر را دنبال کرده و این لیگ را دوست دارم. گواردیولا انسانی فوق العاده، متوقع، پرشور و وسواسی بوده و به همین دلیل است که بکارنامه درخشانی دارد. من چیزهای زیادی از گواردیولا یاد گرفته و از دوران حضورم در کنار او لذت بردم."

انتهای پیام/

کد خبر: 1084939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =