مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده بسیج دانشجویی واحد دامغان افتتاح شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از راه‌اندازی مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) از دامغان، نعمت‌الله نعمتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در آیین افتتاح حضوری و برخط اولین مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده این واحد دانشگاهی گفت: در اسلام و نیز در بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع خانواده تاکید شده و در هیچ جا از جهان و در هیچ آیینی تا به این اندازه به حفظ حرمت و حقوق زنان تاکید نشده است.

وی افزود افزود: خانواده، نهادی مقدس در اسلام و ایران است. جا دارد از بسیج دانشجویی خواهران واحد دامغان و حمایت‌های بسیج دانشجویی استان سمنان قدرشناسی شود زیرا کاری کردند که این مرکز بتواند به عنوان یک مرکز تحقیقاتی مسئله‌محور در زمینه احصا، مطالعه و رغع مشکلات نظام خانواده تلاش جدّی داشته باشد.

سرپرست واحد دامغان بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی را از موالید انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: این دو نهاد معتبر باید اهداف انقلاب را دنبال کنند و مطابق منویات رهبری معظم انقلاب در پی حل مشکلات و توسعه رفاه خانواده با پشتیبانی مقررات باشند؛ زیرا ایران اسلامی، امروز در زمینه‌های سیاسی و نظامی و امنیتی در اوج اقتدار است و باید تلاش شود تا در مسائل فرهنگی با نگاه خاص به خانواده و اقتصادی با توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در اندیشه حل مشکلات باشد.

نعمتی، دانشکده حقوق واحد دامغان را به اعتبار یکی از ۳ دانشکده مستقل در ایران، معرفی کرد و گفت: این دانشکده با ۶ رشته‌گرایش دکتری و ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و با ۲۵ عضو هیئت علمی فعال از جایگاه خوب علمی و پژوهشی برخوردار است و دانش‌آموختگان این دانشکده در بسیاری از مشاغل مهم قضایی در کشور به فعالیت موثر و مستمر اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: در زمینه علمی و اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین باید با روحیه جهادی و انقلابی تلاش کنیم و واحد دامغان سعی کرده تا با پشتوانه استادان و دانشجویان از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کرده و در مراکز رشد و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بینان در اندیشه توسعه خدمات تا مرز خوداتکایی باشد.

نعمتی به اساس و زمینه‌های رشد خانواده اصیل ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقاتی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم باید با قدرت هسته‌های مطالعاتی پویا و با حمایت استادان، پاسخگو باشد و با حل مشکلات خانواده و کاهش نرخ طلاق، اعتیاد و چالش‌های اجتماعی بر نهاد خانواده با شیوه موثر کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز تحقیقات مذکور با حضور مهمانان و مسئولان استان و شهرستان  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تالار ابن سینا دانشکده داروسازی و همچنین با ارتباط برخط در صفحه اینستاگرامی واحد دامغان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =