۸ عنوان کتاب با موضوع بحران در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت

معاون فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر انتقال فرهنگ مقابله با بحران به نسل‌های بعدی اعلام کرد: تاکنون هشت عنوان کتاب برای سنین مختلف در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسداله کریمی  در آیین رونمایی از سند ملی طرح مدرسه آماده بیان کرد: اهمیت مدارس از این جهت است که می‌تواند فرهنگ مقابله با بحران به نسل های بعدی منتقل کند به همین رو با همکاری وزارت آموزش و پرورش دستکم هشت عنوان کتاب به چاپ رسید و این کتاب ها امسال در هفته پدافند غیرعامل معرفی و همچنین در شبکه شاد نیز بارگذاری شد.

وی افزود: تاکنون این کتاب‌ها ۵۲ میلیون بازدید داشته و همچنین سند راهبردی غیرعامل و نقشه راه پدافند غیرعامل نیز تهیه شده است.

معاون فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در شرایط بحرانی تقاضای ما این است که اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی و ارائه خدمات و تخلیه اضطراری مد نظر قرار گیرد و بعد از بحران هم به دنبال آرامش بخشی و ارتقای روحیه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: پدافند غیرعامل باید تمهیدات لازم برای مقابله با بحران ها را داشته باشد از این جهت طرح مدرسه آماده خواست سازمان پدافند غیرعامل است.

به گفته کریمی، مدرسه آماده بسیار مهم است چرا که مدرسه از نگاه ما یک تجمع انسانی است و باید رویکردهای چند گانه داشته باشد؛ اول باید خود را محافظت کند دوم این که مدارس چند منظوره هستند و در شرایط بحران می تواند یک پناهگاه باشد و خدمات در مواقع بحرانی بدهد.

وی با اشاره به رونمایی سند ملی طرح مدرسه آماده گفت: از همه عزیزانی که این کار ارزشمند را آماده کرده اند تشکر می کنم، در بسیاری کشورها وقتی حادثه ای پیش می آید مردم هم به کمک می‌آیند و از نظر سازمان پدافند غیرعامل همه مردم برای مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی باید آمادگی داشته باشند.

گفتنی است سند ملی طرح مدرسه آماده به همت وزارت آموزش و پرورش و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور تهیه و اجرایی شد که در فاز اول این طرح در ۱۰ کلانشهر کشور شامل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، قم، کرج، اهواز، کرمانشاه و ارومیه از امروز (سه شنبه دوم دی ماه) اجرایی و عملیاتی شد.

این طرح شامل چهار بخش اصلی آموزش مدیران، معلم و پرسنل مدرسه، دانش آموزان و خانواده آنها در برابر بحران‌هایی از جمله زلزله، سیل، طوفان، اپیدمی و آتش سوزی است. در مرحله بعد ارزیابی ایمنی مدارس از طریق بازدید و بررسی اجزای غیرسازه ای انجام می شود و مدارس براساس امتیاز بدست آمده، در یکی از سه سطح قرمز (دارای خطرپذیری بالا)، زرد (خطرپذیری متوسط) و سبز (خطرپذیری پایین) قرار می‌گیرند. ارائه برنامه کاهش مخاطرات برای هر مدرسه و تجهیزات اولیه و با کاربری امداد و نجات به مدارس واجد شرایط از دیگر مراحل این طرح است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =