روند بهبود بازار نفت کندتر از سطح انتظار است

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که روند بهبود بازارهای جهانی نفت خام کندتر از سطح انتظار است و امکان دارد دو تا سه سال زمان بر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز، الکساندر نواک اعلام کرد که عرضه نفت باید متناسب با افزایش تقاضا احیا شود و افزایش تولید نباید به مازاد عرضه بینجامد.

وی همچنین گفت: روند بهبود بازارهای جهانی نفت کندتر از سطح انتظار است و امکان دارد دو تا سه سال طول بکشد.

معاون نخست وزیر روسیه افزود: شناسایی نوعی جدید از ویروس کرونا در انگلیس و به دنبال آن مجموعه‌ای از محدودیت‌های سفر به این کشور بر قیمت نفت تأثیرگذار بود.

نواک در اظهارنظری جداگانه درباره دولت جدید ایالات متحده آمریکا گفت: امیدوارم دولت جدیدآمریکا، جو بایدن، مانع اقدام کشورهای تولیدکننده برای تقویت بازارهای نفت نشود. امیدواریم تغییر در سیاست دولت جدید آمریکا تأثیری بر اقدام‌های مشترک طراحی شده برای کمک به بهبود اقتصاد جهانی و بازارهای انرژی نداشته باشد.

براین اساس، در نشست اخیر سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، در ۱۳ آذرماه، اعضای اوپک پلاس توافق کردند کاهش تولید روزانه نفت خود را در ماه ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه تسهیل و نشست‌های ماهانه برگزار کنند تا درباره تعدیل بیشتر تولید تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =