انقلاب عظیم در پژوهش و فناوری با طرح ملی بذر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: طرح ملی بذر در صورت به نتیجه رسیدن انقلاب عظیمی در زمینه پژوهش و فناوری به‌وجود آورده و موجب سودآوری اقتصادی برای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)،  پیام نجفی در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در صورت نتیجه دادن طرح ملی بذر شاهد انقلاب عظیمی در زمینه پژوهش و فناوری هستیم و با در دست گرفتن بازارهای جهانی برای دانشگاه آزاد اسلامی سودآوری اقتصادی خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت علمی بالا و توانمندی‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی و زیرساخت‌های مجموعه دانشگاه آزاد استان اصفهان، شاهد درخشش این دانشگاه در عرصه‌ها و میدان‌ها علمی مختلف هستیم و برای اجرای طرح ملی بذر از ظرفیت‌های موجود در چند واحد دانشگاهی استان استفاده شده و حمایت‌های قابل توجهی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: وجود سراهای نوآوری متعدد در واحدهای استان مانند گیاهان دارویی، فرش، بذر و IT زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان فراهم‌شده و شاهد روند رو به افزایش در این‌گونه فعالیت‌ها هستیم.

نجفی با بیان وجود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌مندی از اعضای هیئت علمی توانمند، متخصص و دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل و کسب تخصص، یکی از ثروتمندترین مراکز علمی و آموزشی است.

کسب نتایج عالی و منفعت آفرین با مشارکت بیش‌ازپیش محققان

وی اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم با پیگیری و تقویت طرح پویش و پایش و ارتباط با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، استادان و دانشجویان مستعد را درگیر کرده و نهایت بهره‌برداری را از این طرح داشته باشیم، این سرمایه‌های بالقوه دانشگاه تبدیل به سرمایه‌های بالفعل و ثروت آفرین برای خود، دانشگاه و جامعه خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره اجرای طرح پویش تبیین کرد: اخیراً مدل‌های پژوهشی قراردادی با نهادها و ارگان‌های مختلف، مدل تهاتر علمی و پژوهشی خواهد بود و با به اشتراک گذاشتن ظرفیت واحدها و ورود دانشجویان به این طرح‌ها در قالب طرح پویش، زمینه را برای فراگیری تخصص توسط دانشجویان و عملیاتی کردن آموخته‌های آنان فراهم خواهد کرد.

نجفی با بیان زمینه‌های فعالیت بسیار زیاد در کشور همانند خوراک دام، آب و سیلاب و خشکسالی، ریزگردها و مواردی از این دست که با نبود تمرکز و سرمایه‌گذاری بر روی آنها بعضاً کشور را با بحران روبرو می‌کند خواهان مشارکت بیش‌ازپیش محققان، پژوهشگران و استادان شد و ابراز امیدواری کرد که در صورت حضور گسترده و فعال آنان، شاهد نتایج عالی و منفعت آفرین همگانی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

 به گزارش آنا، در پایان این جشنواره از نفرات برگزیده در پنجمین جشنواره پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085008

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =