بجای انتظار برای رفع تحریم، دنبال راه علاج تحریم رفتیم/ بهره برداری از ۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاحیه کارخانه قوطی سازی کرمانشاه گفت: ما در مواجهه با تحریم‌ها و عهدشکنی خارجی‌ها به بهانه تحریم، ۲ راه داشتیم؛ انتظار برای رفع تحریم یا یافتن راه علاج تحریم ها؛ که ما راه دوم را انتخاب کردیم.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح کارخانه قوطی سازی کرمانشاه با اشاره به جانفشانی‌های مردم کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: من کرمانشاهی نیستم، ولی جوانی و بهترین روزهای عمرم را که مصادف با ۸ سال دفاع مقدس بود در کرمانشاه گذراندم و از نزدیک، جانفشانی مردم این استان را دیده ام.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، ۱۰ هزار شهید را تقدیم این آب و خاک و مردم ایران کردند و وجب به وجب این خاک، مزین به خون جوانان این استان است؛ لذا باید بدانیم که خون این جوانان، حقی بر گردن همه ما دارد و هر کاری که در این استان انجام میدهیم چیزی جز انجام وظیفه نیست چرا که ما مدیون جانفشانی این مردم هستیم.

وی با اشاره به همبستگی مردم ایران با مردم کرمانشاه گفت: مردم ایران پس از زلزله سرپل ذهاب نشان دادند که دلشان با مردم کرمانشاه است و از مال و عشقشان برای کمک به مردم زلزله زده هزینه کردند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازدید سال گذشته خود از کارخانه در حال ساخت قوطی سازی کرمانشاه گفت: سال گذشته وقتی برای بازدید به این کارخانه آمدم، با کارخانه‌ای مواجه شدیم که تجهیزات آن خریداری شده، ولی سوت و کور است و خارجی‌هایی که قرار بود، تجهیزات آن را راه اندازی کنند، کار را رها کرده بودند و به بهانه‌های مختلف از راه اندازی این تجهیزات سرباز زده اند.

فتاح ادامه داد: ما در چنین شرایطی ۲ راه داشتیم؛ یکی اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا تحریم‌ها بر طرف شود و خارجی‌ها بعد از رفع تحریم، بیایند و کار را تمام کنند؛ که البته می‌دانستیم کشورهایی که به بهانه تحریم حتی جلوی واردات دارو به کشور ما را گرفته اند، کاری برای ما نمی‌کنند؛ یا اینکه انتخاب کنیم خودمان با تکیه بر توان جوانان ایرانی، دست به کار شویم.

وی با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند کلید رفع تحریم دست خارجی‌ها است و ما باید راه علاج تحریم‌ها را پیدا کنیم گفت: ما راه دوم را انتخاب کردیم و خودمان آستین بالا زدیم و در شرایطی که مغز این تجهیزات، در دست خارجی‌ها بود، با تکیه بر جوان‌های خودمان، مغز نرم افزاری این تجهیزات را در داخل طراحی کردیم و این تجهیزات که از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار بود را به دست جوان‌های کرمانشاهی راه اندازی کردیم.

رئیس بنیاد مستضعفان، خاطرنشان کرد: احداث این کارخانه، نماد شکستن کمر تحریم‌ها و تجلی توان جوانان ایرانی است.

فتاح با تاکید بر ادامه داشتن تلاش‌ها برای تکمیل زنجیره تولید در این صنعت اضافه کرد: بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری برای تکمیل زنجیره تولید قوطی‌های نوشیدنی را انجام می‌دهد؛ لذا فاز دوم این کارخانه نیز که تمام زیرساخت‌های آن فراهم است، باید به زودی راه اندازی شود که علاوه بر افزایش تولید، باعث افزایش اشتغال زایی و درآمدزایی ارزی برای کشور می‌شود که البته تحقق این موضوع، نیازمند حمایت‌های استانداری کرمانشاه و وزارت صنعت در این مسیر است.

وی با انتقاد از واردات ورق‌های آلمینیومی به عنوان ماده اولیه قوطی سازی نیز گفت: وقتی ما در کشور دارای معادن آلمینیوم هستیم، نباید مواد اولیه این کارخانه که ورق‌های آلمینیومی است را از خارج وارد کنیم و باید این مواد اولیه از داخل تامین شود.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: بنیاد مستضعفان ۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور انجام داده و به لطف خدا امسال و سال آینده، عمده این سرمایه گذاری‌ها به بهره برداری می‌رسد که باعث افزایش تولید و اشتغال در کشور خواهد شد.

فتاح در پایان خاطرنشان کرد: ما در بنیاد مستضعفان در طول شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته تا امروز، تلاش کردیم تمام درخواست‌های استانداری و نهادهای حمایتی کرمانشاه را بی پاسخ نگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =