حریری: فضا مثبت است/ گشایش بزرگی حاصل شده است

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان که به کاخ بعبدا رفته و با میشل عون دیدار کرد پس از این دیدار از فضای مثبت و گشایش بزرگ سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از النشره، منابع لبنانی از دیدار میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه این کشور با یکدیگر در کاخ بعبدا خبر دادند.

حریری پس از دیدار با میشل عون گفت: فضا مثبت است و گشایش بزرگی حاصل شده است و ما تصمیم گرفتیم که فردا با میشل عون دیدار کنیم تا قبل از سال جدید به فرمولی درباره تشکیل کابینه برسیم.

همزمان منابع آگاه لبنانی هم فضای مذاکرات میان میشل عون و حریری را مثبت قلمداد کردند.

این منابع تاکید کردند: امور به شکل جدی دنبال می شود و اگر موانع برطرف شود طی دو روز آتی دولت لبنان تشکیل خواهد شد.

این در حالی است که العربی الجدید به نقل از برخی منابع با اشاره به دیدار امروز میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان نوشت: این دیدار پس از تلاشهای بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان انجام می شود که برای نزدیک کردن دیدگاه طرفین وارد عمل شد تا به تفاهمی مشترک دست یابند که تشکیل کابینه و تولد آنرا قبل از پایان سال جاری رقم بزند.

این منابع بیان کردند که دولت پیشبرد امور لبنان دیگر بیش از این نمی تواند به فعالیت ادامه بدهد چون از حیث قانون اساسی با مشکل روبرو می شود.

منابع لبنانی که نامشان را فاش نکردند به العربی الجدید اعلام کردند که رئیس جمهور لبنان بر عکس آنچه جریان المستقبل به ریاست حریری می گویند به ثلث معطل(یک سوم معطل یا ضامن بنا به تعبیر برخی، یعنی دستیابی اقلیت به یک سوم کرسی‌های وزارتی به اضافه یک و این مانع از آن می‌شود که اکثریت تصمیم‌های مهم و سرنوشت‌ساز را به تنهایی بگیرد و تک‌روی کند به خصوص که قانون اساسی لبنان شرط کرده مصوبات دولت با رای یک سوم اعضای دولت تصویب شود تا لازم الاجرا باشند.) پایبند نیست. آنچه میشل عون بر آن اصرار دارد وحدت معیارهاست و اینکه در تشکیل کابینه نقش داشته باشد و اسامی پیشنهادی به وی داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =