مخالفت نمایندگان با شرط «اشتهار» در اعتقاد به ولایت فقیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد لزوم اشتهار به استقامت فکری کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مهرداد ویس‌کرمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد داد که «اشتهار به ثبات در اعتقاد به امامت و ولایت و همچنین التزام عملی به آن در گفتار، نوشتار و رفتار سیاسی به عنوان معیارهای رجل مذهبی در قانون انتخابات در نظر گرفته شود».

وی بیان کرد: عقیده افراد یک بحث درونی است و قابل سنجش نیست و ما باید آن را سنجش‌پذیر کنیم.

همچنین این نماینده مجلس پیشنهاد دیگری مطرح کرد مبنی بر اینکه «ضرورت اشتهار به استقامت فکری در اندیشه ناب اسلامی باید در داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته باشد».

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید اعتقاد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به ولایت‌فقیه را از طریق یکسری شاخص‌ها اثبات کنیم چرا که بعضاً برخی افراد در گذشته جزو کسانی بودند که لانه جاسوسی را تسخیر کردند اما امروز حتی منکر مبارزه با آمریکا هستند.

ویس‌کرمی گفت: فردی که ثبات عقیده و نظر ندارد، قطعاً نمی‌تواند رئیس‌جمهور شود و ما باید در عمل و رفتار این موضوع را در نامزدهای ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی قرار دهیم و کاندیداهای ریاست جمهوری باید این ویژگی را داشته باشند.

در ادامه جلسه هر دو پیشنهاد نماینده مردم خرم‌آباد به رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که وکلای ملت با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =