استفاده از ایده‌های دانشگاهی برای توسعه زیرساخت ریلی کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌ها سرشار از ایده و خلاقیت هستند و می‌توان با طراحی‌های جذاب از زیرساخت‌های ریلی استفاده بهینه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)  منوچهر منطقی در بازدید از پروژه بازسازی ۱۰ دستگاه  واگن  قطار توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌خمینی (ره) شهرری گفت: این پروژه دارای ابعاد مهمی است؛ چراکه  در دانشگاه‌ها مباحث عملی زیاد مطرح نیست و زمینه‌ساز موقعیت عالی برای دانشگاه است و زمانی که اسم دانشگاه به میان می‌آید، صرفاً با یک دانشکده در ارتباط نیستیم.

وی عنوان کرد: با توجه به قدیمی‌بودن واگن‌ها، باید از طراحی‌های نوین و فناوری‌های جدید که مورد قبول کارفرماست، استفاده کنیم؛ چراکه با این کار رضایت مسافر افزایش پیدا می‌کند و با کاهش هزینه‌ها روبه‌رو هستیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با توجه به سیاست‌های جدید دولت که استفاده از خطوط ریلی باید افزایش پیدا کند، می‌توان با طراحی جذاب از زیرساخت‌های ریلی استفاده بهینه کرد؛ چراکه دانشگاه‌ها سرشار از ایده و خلاقیت هستند و با کمک اعضای هیئت علمی می‌توان به این سیاست‌ها دست یافت.

ارزیابی توانمندی‌ها با تعمیر یک واگن

در ادامه فرهاد فرهمند عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اظهار کرد: این شرکت ابتدا با واگذاری بازسازی یک دستگاه واگن آلمان‌غربی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی‌(ره) شهرری درصدد ارزیابی توانایی‌ها و ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی برآمد و پس از تکمیل پروژه نخست و برطرف کردن اشکالات فنی قرارداد بازسازی ۱۰ دستگاه واگن به این واحد دانشگاهی واگذار شد که امیدواریم هرچه سریع‌تر بازسازی به پایان برسد و واگن‌ها در مسیر بهره‌برداری قرار گیرند.

بازسازی واگن‌ها به خوبی پیش رفته است

سعید قاضی‌مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌خمینی (ره) شهرری اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس مرگبار کرونا پروژه بازسازی ۱۰ دستگاه واگن به‌خوبی پیش رفته و رضایت حاصل شده است و پس از پایان این قرارداد پروژه بعدی دانشگاه در شرکت رجا آغاز می‌شود.

وی افزود: با کمک معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری ‌درصدد انجام طرح‌های مشترک سه‌جانبه خواهیم بود تا گام‌های ارزشمندی در راستای ارتباط دانشگاه با صنعت و کاربردی کردن دانش‌های آموخته شده به دانشجویان برداریم.

انتهاتی پیام/

کد خبر: 1085091

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =