نگران تبلیغات و تجمعات انتخاباتی در ۱۴۰۰ هستیم

وزیر کشور گفت: نگرانی ما برای روز برگزاری انتخابات نیست بلکه نگرانی ما برای ۲۰ روزی است که باید تبلیغات و تجمع برگزار شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت هر دوشنبه وضعیت شهرستان‌ها را به ما اعلام می‌کند و استانداران متناسب با آن وضعیت می‌توانند شرایط را تعریف و مقررات را جاری کنند. بنابراین ما تصمیم روزمره نخواهیم گرفت.

روحانی با اشاره به آخریت تصمیمات برای نحوه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با وجود شرایط کرونا، گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و از همه خواستیم که نظراتشان را به ما اعلام کنند. نمونه های خارجی را هم بررسی می‌کنیم.

وی افزود: نگرانی ما برای روز برگزاری انتخابات نیست زیرا می‌توانیم در همان روز به صورت قانونی یک تا دو ساعت آغاز رأی گیری را افزایش دهیم و همچنین می‌توانیم تعداد شعب را زیاد کنیم. نگرانی ما برای ۲۰ روزی است که باید تبلیغات و تجمع برگزار شود.

وزیر کشور گفت: بحث مشارکت در انتخابات خیلی برای ما مهم است. اگر تجمعات قبل از انتخابات شکل نگیرد ممکن است روی مشارکت انتخابات اثر منفی بگذارد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد انتخابات طی ۲ روز برگزار شود؟، گفت: خیر، چنین چیزی امکان ندارد زیرا قانون می‌گوید انتخابات در یک روز باید برگزار شود.

وی با اشاره به طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: اگر این طرح تبدیل به قانون شود، اجرایش می‌کنیم.

کد خبر: 1085120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =