طرح شهید سلیمانی الگوی موفق مدیریت کرونا در تهران

فرمانده عملیات مقابله با کرونای تهران: اگر طرح شهید سلیمانی در منطقه ۴ به موفقیت برسد، تحول بزرگی در پیشگیری و مقابله با کرونا در تهران ثبت خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علیرضا زالی در مانور بزرگ طرح شهید سلیمانی در منطقه ۴ تهران افزود: یکی از چالش‌های پیش رو در کلانشهر تهران در ابتدا نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی و دیگر طرح‌های محله محور بود، اما با اجرای طرح شهید سلیمانی در تهران، تردیدها برداشته شد و نیروهای درمانی و بسیجی تاکنون به موفقیت‌های خوبی رسیده اند.
وی گفت: همان طور که تهران موفق‌ترین استان در طرح ریشه کنی فلج اطفال و غربالگری فشار خون بود، قطعا در طرح شهید سلیمانی هم رتبه نخست کشور را کسب خواهد کرد.

زالی به هویت‌های متفاوت محله‌ای در تهران اشاره کرد و گفت: محله در تهران فقط منحصر به ساختار فیزیکی آن نیست بلکه از ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی برخوردار است و هر محله در تهران هویتی زنده دارد و از آن جا که سلایق محلات تهران متفاوت است باید در هر محله‌ای اقداماتی مبتکرانه انجام شود.
وی گفت: تهران شامل ۳۷۰ محله است که طرح محله محور شهید سلیمانی به عنوان طرحی گسترده، پیوسته و مانای اجتماعی است و قطعا در خطرات دیگری که تهران را تهدید کند، این طرح اجرایی خواهد بود.

زالی، همگرایی میان بسیج و نیروهای بهداشت و درمان را در اجرای این طرح بی نظیر خواند و گفت: در قالب این طرح به محرومیت زدایی و گسترش عدالت و افزایش سلامت محلات نیز توجه شده است.
دکتر زالی به ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه ۴ تهران اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط داغ آلودگی به بیماری کرونا همین منطقه است و حجم بالایی از میزان مبتلایان را به خود اختصاص داده است و این منطقه به لحاظ جغرافیای آلودگی در موج‌های اول، دوم و سوم به لحاظ تعداد مبتلایان در صدر بود و باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران افزود: اگر در بحث بیماریابی و ردیابی بیماران و ترویج برنامه‌های بهداشتی در منطقه ۴ موفق شویم تحول بزرگی در کلانشهر تهران ایجاد خواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در قالب طرح بزرگ شهید سلیمانی ادامه یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =