درباره وجود فساد در پروژه بندر «فاو» هشدار می‌دهیم

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «صادقون» عراق در سخنانی نسبت به وجود فساد در پروژه بندر «فاو» در شهر بصره هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بغداد الیوم، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش صادقون عراق سخنانی را در خصوص پروژه بزرگ بندر «فاو» در شهر بصره مطرح کرد. وی تأکید کرد که جنبش متبوعش در خصوص وجود فساد در پروژه مذکور هشدار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، این شخصیت عراقی همچنین تأکید کرد که پروژه مذکور باید در کمال شفافیت و به دور از هرگونه مظاهر فساد پیگیری شده و مراحل بازسازی و توسعه آن انجام بشود. پیشتر نیز دیگر مقامات عراقی بر لزوم شفافیت در انجام پروژه بندر فاو تأکید کرده بودند.

طرح بزرگ بازسازی و توسعه بندر فاو عراق از آوریل سال ۲۰۱۰ آغاز شده و با گذشت بیش از ۱۰ سال، بغداد نه تنها طرح را به پایان نرسانده، بلکه پروژه مذکور پیشرفت چندانی نیز نداشته است و محافل عراقی سنگ‌اندازی‌های دولت آمریکا را یکی از دلایل اصلی آن می‌دانند.

اکنون پس از گذشت این مدت، اخیراً یک شرکت چینی که اقدام به عقد قرارداد با دولت عراق برای ساخت بندر کرده بود، کنار گذاشته شد و شرکت کره‌ای «دوو» در این زمینه قراردادی را با بغداد به امضا رسانده است اما این شرکت نیز اعلام کرده که باید مفاد قرارداد تغییر یابد و خواستار پول بیشتری شده است.

مخالفان شرکت کره‌ای «دوو» می‌گویند که کره جنوبی در واقع تابع اوامر آمریکا است و از سوی دیگر پیشنهاد ارائه شده از سوی آن، شامل ساخت یک برنامه با بودجه دولتی عراق و با وامی به میزان ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار به مدت ۴ سال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =