مسی، رکورد تاریخی پله را شکست/ پیرلو: به‌جای بازی به تعطیلات فکر می‌کردیم/ فرگوسن، آنچلوتی را انتخاب کرده بود

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

گواردیولا: اخراج کردن آرتتا اشتباه است

آرسنال دیشب یک شکست دیگر تجربه کرد و در خانه خود مقابل سیتی با نتیجه 4-1 شکست خورد تا از مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه حذف شود. اما این شکست در ادامه شکستهای پیاپی اخیر و نتایج بسیار ضعیف آرسنال فشارها بر آرتتا را بیشتر کرد و او را تا یک قدمی اخراج از آرسنال پیش برد.
اما در پایان بازی پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی از میکل آرتتا که پیش از نشستن روی نیمکت آرسنال به عنوان سرمربی، در سیتی دستیار او بود، حمایت کرد و گفت اخراج آرتتا در شرایط فعلی اشتباه بزرگی خواهد بود.
پپ گواردیولا که در پایان بازی با رادیو بی بی سی گفتگو می کرد در این باره گفت:" اگر آرتتا را اخراج کنند مرتکب اشتباه خیلی خیلی بزرگی می شوند. من کاملا مطمئنم که به میکل اعتماد می کنند".
سرمربی منچسترسیتی در ادامه گفت:" من این را می فهمم که تحلیل‌گرها کارشان آنالیز نتایج است ولی من سالها با او بوده ام و کیفیت فوق العاده اش را می دانم. او به عنوان یک فرد و به خصوص به عنوان مربی واقعا باکیفیت و کاربلد است. میکل در آرسنال تنها به زمان نیاز دارد و حتما موفق می شود. من در هیات مدیره آن باشگاه نیستم ولی معتقدم اگر به فکر اخراج میکل باشند مرتکب اشتباه بزرگی می شوند".

مسی، رکورد تاریخی پله را شکست

پیروزی 3-0 مقابل وایادولید برای بارسا پیروزی مهمی بود. از یک طرف لیونل مسی موفق شد با زدن گل سوم تیمش رکورد 643گله پله که رکورد تاریخی گلزنی برای یک باشگاه بود را بشکند اما این بازی برای بارسا اهمیت دیگری هم داشت. همکاری درخشان پدری جوان و مسی که نقطه اوج آن گلزنی مسی و رکوردشکنی او بود.
در اواسط نیمه اول مسی بود که کلمنت لانگله را راه انداخت تا گل اول بارسا به ثمر برسد. در دقیقه 35 هم مسی بود که با دید عالی و به نمایش گذاشتن قدرت پاسوری خارق العاده اش سرجینیو دست را به شکلی زیبا صاحب توپ کرد تا سانتر او توسط مارتین بریث‌ویت به گل دوم بارسا تبدیل شود.
اما گل سوم بارسا توسط لیونل مسی نقطه اوج عملکرد درخشان او در این مسابقه بود. بارسایی که با آرایش 3-4-3 بیشتر از بازی های اخیرش متعادل به نظر می رسید و عملکرد دفاعی به مراتب بهتری داشت. یکی از تصاویر نمادین مسابقه واکنش لیونل مسی بعد از به ثمر رساندن گل تاریخی خود در این بازی و شکستن رکورد پله بود. مسی که پاس گل پدری پدیده جوان بارسا را به گل تبدیل نکرده بود به تنهایی مشغول شادی بعد از گل نشد تا این افتخار را جشن بگیرد بلکه بلافاصله برگشت و با انگشت اشاره به سمت پدری نشانه رفت. پدیده جوانی که با یک پاس پشت پای استثنایی به مسی پاس گل داده بود.
بارسا دیشب مطمئن شد که استعدادی در اختیار دارد که می تواند یکی از درخشان ترین استعدادهای نسل جدید باشد. ستاره ای که می توان یک تیم را حول او ساخت و شکل داد.

آرتتا: این روند نتیجه گیری باید تغییر کند

آرسنال دیشب در خانه خود امیریتس و در مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه انگلیس به مصاف منچسترسیتی رفت و با حساب 4-1 مقابل شاگردان گواردیولا شکست خورد. این شکست سومین شکست آرسنال در چهار بازی اخیر بود و باعث شد میکل آرتتا بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد.
میکل آرتتا در پایان بازی اعتراف کرد اگر آرسنال نتواند به سرعت شرایط را تغییر داده و نتایج بهتری بگیرد با مشکلاتی بزرگ مواجه خواهد شد. آرسنال علاوه بر حذف شدن از جام اتحادیه در لیگ برتر هم وضعیت بغرنجی دارد و در حال حاضر در رتبه پانزدهم قرار گرفته است. میکل آرتتا حالا بیش از هر زمان دیگری با خطر اخراج مواجه است.
سرمربی آرسنال در پایان بازی گفت:" با توجه به روند بازی قبول این شکست خیلی سخت است. در مقابل حریفی با این سطح شما وقتی به حریلف گل تبدیل می کنید جبران کردن واقعا غیرممکن می شود. در هر بازی اتفاقات خیلی عجیبی می افتد که کار را برای ما واقعا سخت می کند".
میکل آرتتا در ادامه گفت:" ما باید این روند را تغییر بدهیم. در این هیچ شکی نیست. اگر نتوانیم روند را خیلی سریع برگردانیم با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. این لحظه تعیین کننده ای است که تکلیف کل فصل را برای ما روشن خواهد کرد".

فرگوسن، آنچلوتی را انتخاب کرده بود

کارلو آنچلوتی سرمربی این روزهای اورتون می گوید در سال 2013 سر الکس فرگوسن مربی افسانه‌ای منچستریونایتد او را به عنوان جانشین خود در یونایتد انتخاب کرده بوده و حتی درباره بدست گرفتن این پست با کارلتو صحبت کرده بود. سرمربی ایتالیایی می گوید چون آن زمان خودش را به رئال مادرید متعهد می دیده و به نیمکت لوس بلانکوس نزدیک شده بوده پیشنهاد سر الکس را رد کرده ولی از اینکه مربی بزرگی مثل فرگوسن در این باره با او صحبت کرده بوده بسیار خوشحال شده است.
این صحبتهای آنچلوتی در حالی مطرح می شود که تیم او اورتون امروز به مصاف منچستریونایتد می رود. آنچلوتی بعد از صحبت درباره سر الکس و تقاضای او برای بدست گرفتن سکان هدایت یونایتد می گوید چون به نیمکت رئال مادرید خیلی نزدیک شده بوده نمی توانسته پیشنهاد فرگوسن را بپذیرد. کارلتو می گوید از سر الکس تشکر کرده و از اینکه او را شایسته جانشینی خودش دیده بوده خوشحال بوده. آنچلوتی می گوید از آن زمان به بعد یونایتد دیگر هیچ تماسی با او نداشته.
آنچلوتی در این باره گفت:" می توانم اینطور بگویم که من با سر الکس رابطه خیلی خوبی دارم. وقتی سر الکس تصمیم گرفت از مربی گری بازنشسته شود ما با هم صحبت کردیم ولی من به رئال مادرید خیلی نزدیک بودم. اما از اینکه سر الکس در این باره با من صحبت کرد واقعا خوشحال بودم".
فرگوسن دو سال بعد از این تاریخ یعنی در سال 2015 فاش کرد که آنچلوتی یکی از چند نامزد انتخابی او برای هدایت منچستر بوده. پستی که در نهایت به دیوید مویس تحویل داده شد.
سر الکس در کتاب خود در این باره نوشت:" معلوم شد ژوزه مورینیو به آبراموویچ قول داده که به چلسی برمی گردد و کارلو آنچلوتی قرار بود جانشین او در رئال مادرید شود"
یونایتد در آن روزها برای به خدمت گرفتن پپ گواردیولا، یورگن کلوپ و لوئیس فن خال هم تلاش کرده بود ولی این سه مربی هم در جایی دیگری مشغول به کار بودند تا در آستانه پیوستن به باشگاهی دیگر بودند.

پیرلو: بجای بازی به تعطیلات فکر می‌کردیم

آندره‌آ پیرلو سرمربی یوونتوس بعد از شکست خانگی 3-0 مقابل فیورنتینا گفت با شکستن کاسه کوزه شکست بر سر خوان کوادرادو بازیکن یووه که در دقیقه 18 از زمین اخراج شد مخالف است. پیرلو در عوض به انتقاد شدید از آنچه ذهنیت و روحیه بازیکنانش خواند پرداخت و گفت علت شکست سنگین یووه در خانه همین بوده است.
یوونتوس با این شکست اولین شکست خود در دوران سرمربی گری آندره‌آ پیرلو را ثبت کرد. پیرلو در دوازده بازی قبلی خود به عنوان سرمربی یووه شکست نخورده بود. اما این شکست سنگین برای یووه به شکستی تاریخی تبدیل شد چرا که بیانکونری از زمان نقل مکان به استادیوم خانگی فعلی، آلیانز، در سال 2011 تا کنون چنین شکست سنگینی را در این استادیوم تجربه نکرده بود.
پیرلو در پایان بازی گفت:" اتفاقی که با کارت قرمز و اخراج بازیکن ما رخ داد نباید به عنوان یک بهانه استفاده قرار شود. این نتیجه به دلیل روحیه بالا و ذهنیت درست فیورنتینا نبود بلکه برعکس بی انگیزگی و بی روحیه بودن ما بود که این نتیجه را رقم زد".
سرمربی یووه در ادامه گفت:" وقتی تیم چنین شرایطی دارد شکی نیست که با چنین موقعیتهایی مواجه می شود. وقتی قبل از کریسمس تیم حواسش را به تعطیلات داده ممکن است این طور نتایج رقم بخورد. ما در این بازی تمرکز نداشتیم و نتوانستیم جبران کنیم و حداقل کمی تمرکزمان را برگردانیم".
پیرلو درباره اخراج کوادرادو بازیکن یووه در دقیقه 18 هم گفت:" به نظر من اگر تصاویر را نگاه کنید کاملا مشخص است که ماجرا چه بوده. ولی نمی خواهم در این باره صحبت کنم. می توانید خودتان تصاویر را ببینید و تشخیص بدهید".

کومان: شرایط مسی در بارسلونا خوب است

بارسلونا در خانه وایادولید به مصاف این تیم رفت و موفق شد با نتیجه 3-0 به پیروزی رسیده و بعد از انجام 14 بازی از این فصل 24 امتیازی شود. گلهای بلوگرانا در این بازی توسط کلمنت لانگله، مارتین بریث‌ویت و لیونل مسی به ثمر رسید.
گل مسی برای بارسلونا در این بازی برای او با یک رکوردشکنی همراه شد. این ششصد و چهل و چهارمین گل مسی برای بارسلونا بود و باعث شد او از رکورد پله اسطوره برزیلی در تعداد گلزنی برای یک باشگاه عبور کرده و این رکورد را منحصرا به خود اختصاص دهد.
در پایان بازی رونالد کومان سرمربی بارسا که از پیروزی تیمش خوشحال بود به ستایش از مسی پرداخت و گفت ستاره آرژانتینی از شرایط خود در این تیم راضی و خوشحال است.
 کومان به خبرنگاران گفت:" من بارها این را گفته ام که لیونل مسی را راضی و خوشحال می بینم. او با خلاقیتش برای ما اهمیت خیلی زیادی دارد. وقتی بازیکنان خوبی در کنار لئو قرار می گیرند این را به خوبی می شود دید".
سرمربی بارسا در ادامه گفت:" ما در این بازی برای بهبود شرایط دفاعی و بهبود عملکرد تیم در جناحین تغییراتی بوجود آوردیم. در این بازی شاهد عملکرد خیلی خوب تیم بودیم و تمرکز بالایی داشتیم و همین باعث شد فرصتهای گلزنی زیادی خلق کنیم".

روز های عجیب در شالکه

شالکه که روزگاری یکی از قدرت های فوتبال آلمان محسوب می شد، در یک سال اخیر اوضاع اسفناکی را سپری کرد و حالا نامزد شماره یک سقوط از بوندسلیگا نیز لقب گرفته است. شالکه بعد از گذشت 13 هفته از بوندسلیگا تنها موفق به کسب چهار امتیاز شده و حتی یک بار نیز در فصل جدید به پیروزی دست نیافته است.
اما امشب این تیم در جریان رقابت های دی اف بی پوکال با نتیجه 1-3 تیم ناشناخته اولم را در خانه حریف و با دیل رامان و تک گل سوات سردار مغلوب کرد تا در روزهای منتهی به پایان سال 2020 سومین پیروزی خود در طول سال را کسب کند. جالب اینجاست شالکه در اولین دیدار خود در این سال نیز به برتری دست یافته بود و در واقع در طول این مدت طولانی بین آغاز و پایان سال 2020، تنها یک بار موفق به کسب پیروزی شده بود.
با ادامه این روند بی تردید خیلی زودتر از پایان فصل شاهد قطعی شدن سقوط شالکه به دسته پایین تر خواهیم شد و این تیم قدیمی احتمالا سال دیگر در بوندسلیگا حضور نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =