سومی نوجوانان شطرنج ایران در مسابقات قهرمانی جهان/لژیونر واترپلو ایران به لیگ اسلواکی پیوست/ عبداللهی: جوان ها در لیگ امسال می‌درخشند

با بسته خبری اخبار منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

زمان و مکان آغاز رقابت‌های جام حذفی تنیس بانوان مشخص شد

مسابقات تنیس جام حذفی باشگاه‌ها و دسته جات آزاد کشور سال ۹۹ در بخش بانوان از تاریخ ۲۴ دی ماه لغایت ۴ بهمن ماه سال جاری به میزبانی فدراسیون تنیس کشورمان در زمین‌های مجموعه المپیک جزیره کیش برگزار می‌شود.
انجام دادن تست کرونا 72 ساعت پیش از آغاز مسابقات برای بازیکنان، سرپرست و مربی هر یک از تیم‌ها و ارائه اصل برگه آزمایش به مدیر مسابقات الزامی است.
در دوره گذشته این مسابقات تیم هیات تنیس البرز در جایگاه نخست ایستاد.

فصل جدیدNBA با شکست قهرمان در دربی لس آنجلس آغاز شد

بعد از چند ماه وقفه و دیرتر از فصل های قبلی، لیگ NBA قبل از شروع سال جدید میلادی از بامداد امروز استارت خورد.
شکست سنگین 125 بر 99  گلدن استیت وریرز مقابل بروکلین نتس نشان داد که تیره روزی های قهرمان سابق بسکتبال آمریکا در فصل جدید هم ادامه دارد. در این بازی زوج کوین دورانت و کایری اروینگ پس از مصدومیتی طولانی برای نتس به میدان رفتند. اروینگ 25 دقیقه بازی کرد و 26 امتیاز به دست آورد و دورانت نیز در همین مدت زمان، 22 امتیاز به سود تیمش کسب کرد.
استفن کری نیز 20 امتیاز و 10 پاس گل برای وریرز داشت. از 10 پرتاب 3 امتیازی کری تنها 2 پرتاب وارد سبد بروکلین شد.

لژیونر واترپلو ایران به لیگ اسلواکی پیوست

لژیونر واترپلوی ایران که فصل پیش با تیم ویتوریو گیمارش پرتغال قهرمان لیگ برتر این کشور شده بود، این فصل در شهر کوشیتسه برای تیم المپیا بازی خواهد کرد.
این تیم قدیمی با جذب علی عسگری و نفراتی از صربستان و مجارستان به دنبال جایگاهی خوب در لیگ برتر اسلواکی و حضور در جام باشگاه های اروپاست.
بدین ترتیب چالش جدید لژیونر ایرانی پس از اسپانیا، صربستان و پرتغال همچنان در  اروپاست و علی عسگری این فصل برای تیم المپیا در لیگ برتر اسلواکی بازی خواهد کرد.
این بازیکن با تجربه اهل آمل مازندران پیشنهادی هم از تیم آنتورپ بلژیک داشت، اما تصمیم گرفت تا به تیم جوان المپیا بپیوندند که روی سوابق زیاد عسگری برای درخشش در لیگ اسلواکی حساب ویژه ای باز کرده است.

سامبو در چهار وزن در رقابت های داخل سالن آسیا حضور خواهد داشت

جلسه سازمان تیم‌های ملی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی با هدف تدوین برنامه‌های تیم ملی سامبو جهت حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا با حضور همایون خرم نایب رئیس فدراسیون، عباسعلی اکبری رئیس انجمن سامبو و یاشار میردامادی مدیر سازمان تیم‌های ملی این فدراسیون برگزار شد.
این رشته در هر دو بخش سامبو و کامبت به ترتیب در سه وزن و یک وزن مسابقه ای در بازی‌های داخل سالن (ایندور گیمز) ۲۰۲۱ تایلند حضور خواهد داشت. بر اساس اعلام فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری رقابتهای سامبو در این بازی‌ها در بخش سامبو مردان اوزان ۵۸- ، ۶۴- و ۷۲-  کیلوگرم و در بخش کامبت وزن ۵۸- کیلوگرم برگزار خواهد شد.
بر اساس تصمیمات این جلسه، تمامی استان‌ها مسابقات خود را در تمامی اوزان اعلامی با حفظ تمامی پروتکل ها برگزار کرده و فیلم بازیهای فینال در هر دو بخش سامبو و کامبت سامبو به فدراسیون ارسال تا توسط تیم بازبینی نفرات برتر را جهت حضور در اردوی آماده سازی دعوت کنند.

عبداللهی: جوان ها در لیگ امسال می‌درخشند

وحید عبداللهی در خصوص برگزاری امسال لیگ تکواندو، اظهار داشت: با توجه به همگیری بیماری کرونا در کشورمان معقول‌ترین روش به منظور برگزاری مسابقات لیگ، انجام مسابقات به صورت متمرکز بود تا بازیکنان درگیر این بیماری نشوند. فدراسیون تکواندو در مورد برگزاری لیگ کارشناسی کرده و تصمیم گرفته تا مسابقات را برگزار کند. با اینکه امسال رقابت تنگاتنگ، هیجان و انگیزه مسابقات سالهای گذشته را نخواهد داشت ولی جذابیت‌های در مسابقات برای کسب مقام به وجود می‌آید و این گونه تنور لیگ روشن خواهد ماند.
وی ادامه داد: هیچ‌گاه رقابتهای ورزشی و حتی تکواندو قابل پیش بینی نیست و اتفاقاتی در پیکارها رخ می‌دهد که باعث جذابیت رویداد ورزشی می‌شود. امیدوارم هر  تیمی که بیشتر زحمت کشیده و مستحق‌تر است به نتیجه دلخواهش برسد.
مدیر فنی تیم تکواندوی نوجوانان فتح صدر البرز در مورد میدان دادن به تکواندوکاران جوانتر در لیگ هم عنوان کرد: یک سری از تیم‌ها، نفرات نوجوانان و جوانان تیم خود را در مسابقات لیگ استفاده می‌کنند. با اینکه سالهای قبل رقابتهای لیگ تکواندو هفته‌های بیشتری داشت و نفرات بیشتر شایستگی خود را برای رسیدن به تیم ملی نشان می‌دادند. ولی با وجود دو مرحله‌ای بودن مسابقات لیگ تکواندو، قطعا چهره‌های جدیدی در این لیگ شرکت خواهند کرد که برای اولین بار در مسابقات لیگ بزرگسالان حضور پیدا می‌کنند. به طور حتم این جوانان جویای نام در رقابتهای امسال هم خودی نشان می‌دهند و در لیگ خواهند درخشید.

محمدی: رفتن سوادکوهی به وزن ٧۴ کیلوگرم اشتباه است

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مورد نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اظهار داشت: درخصوص دعوت به اردو، بیشتر نگاه مان به لیگ و استعدادها و جوان‌هایی بود که دیده شدند و به قولی که داده بودیم عمل کردیم و این جوان‌ها به اردو دعوت شدند. در اردوهای بعدی هم این جوان‌ها قطعا هستند و سعی می‌کنیم به جوانترها میدان دهیم. آنهایی که به عنوان استعداد می‌توانند به آینده کشتی ما کمک کنند و درکنار آنها نیز باتجربه‌های مان را حفظ خواهیم کرد.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: یعنی می‌خواهیم این رقابت و تقابل به وجود آید و کار کادرفنی برای انتخاب در اوزان سختگانه سخت شود. امیدوارم این اتفاق بیافتد. خداراشکر اکنون در چند وزن آن ترافیکی که درخصوص رقابت مد نظر هست را داریم و این می‌تواند به کشتی ما کمک کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نفرات اول مسابقات انتخابی اخیر به صورت قطعی به رقابت‌های آسیایی اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: قطعا مسابقات انتخابی تیم ملی مد نظرمان خواهد بود ولی بررسی می‌کنیم شاید در یکی دو وزن شرایط متفاوت باشد ولی اولویت‌مان با انتخابی تیم ملی خواهد بود.
محمدی در خصوص کشتی گرفتن علی سوادکوهی نفر اول وزن 79 کیلوگرم در مرحله پایانی لیگ در وزن 74 کیلوگرم و اینکه درمورد دعوت از او به اردو چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد، خاطرنشان کرد: من هیچ حرفی در حال حاضر در مورد این تصمیم اشتباهی که گرفته شد، نمی‌زنم و علی سوادکوهی به یک وزن پایین تر آمد و با دو کیلوگرم ارفاق در یک روز قبل از وزن کشی، کاری غیرمنطقی انجام داد.

سومی نوجوانان شطرنج ایران در مسابقات قهرمانی جهان

در روز پایانی مسابقات آنلاین قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی کشور گرجستان برگزار شد، نوجوانان تیم شطرنج کشورمان به عنوان سوم جهان دست یافتند.
در رده آزاد زیر 10 سال سینا موحد پس از تساوی یک بر یک با حریف قدرتمند خود واسلاو فینک از جمهوری چک با ریتینگ 2361، در دیدارهای تکمیلی (رستاخیز) موفق شد با مهره سیاه حریف خود را شکست دهد و صاحب گردن آویز طلا شود.
در رده آزاد زیر 16 سال نیز امیر رضا پورآقابالا برای تصاحب مدال طلا به مصاف فردریک سوان آلمانی با ریتینگ 2421 رفت که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر مغلوب حریف شد و به نشان نقره دست یافت.
 مهدی غلامی اوریمی دیگر نماینده کشورمان پس از تساوی یک بر یک در دیدارهای سریع مقابل فرانسیسکو سونیس از ایتالیا با ریتینگ 2483، در دیدارهای تکمیلی (رستاخیز) مغلوب حریف شد و به مقام چهارم جهان رسید.
نوجوانان کشورمان که با هدایت مهرداد اردشی سرمربی و کاپیتان تیم ملی در این رقابت ها شرکت کرده بودند، توانستند با درخشش در میان 1380 شرکت کننده و 114 کشور جهان، پس از کشورهای آمریکا و هند و بالاتر از کشور صاحب نام روسیه بر سکوی سوم جهان قرار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =