نیاز به اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومانی برای وام دانشجویان علوم پزشکی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: جهت ارائه وام به تمامی دانشجویان دستیاری، بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و بیمه تامین اجتماعی دانشجویان اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومانی نیاز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نشست اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت با سیما سادات لاری سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

در این نشست نیم‌روزه موضوعات مهمی در حوزه صنفی و رفاهی دانشجویان علوم پزشکی عنوان شد که معاون وزیر بهداشت ضمن پیگیری برخی موضوعات در حین برگزاری جلسه، بر حضور اعضای شورای صنفی در مسیر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای دانشگاهی تاکید کرد.

 سادات لاری با بیان این‌که امسال  ۱۲ طرح خوابگاهی به عنوان طرح ملی در بودجه معرفی شدند، اظهار کرد: یک مورد از ین طرح‌ها ساخت خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

وی درباره وضعیت خوابگاه‌های خودگردان که مورد سؤال یکی از اعضای شورای صنفی بود، گفت: ما مسئول خوابگاه‌های دولتی هستیم و قول آن‌چه را که نتوانیم انجام دهیم نخواهیم داد، اولویت ما در این میان مسائلی مانند «بیمه سلامت»، «بیمه تامین اجتماعی»، «بیمه تکمیلی» و «وام دستیاری» است.

معاون وزیر بهداشت در خصوص تقاضای افزایش دفعات پرداخت «وام ضروری» در طول مدت تحصیل دانشجویان علوم پزشکی گفت: در لایحه جدید بودجه ردیفی در این خصوص درخواست داده‌ایم که امیدواریم نگرانی دانشجویان را از میان ببرد.

لاری به تلاش معاونت فرهنگی و دانشجویی برای تامین اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومانی جهت «ارائه وام به تمامی دانشجویان دستیاری»، «بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری» و «بیمه تامین اجتماعی دانشجویان» اشاره کرد و گفت: برای ارائه پوشش بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و خانواده آنها جهت دریافت حمایت‌های درمانی حدود ۱۶ تا ۲۱ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: جهت ارائه «وام دستیاری» به همه دانشجویان دستیاری نیز حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داریم و برای ارائه «پوشش بیمه تامین اجتماعی» دانشجویان نیز حدود ۹۶ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که مجموعا حدود مبلغ ۱۷۷ میلیارد تومان هزینه در این خصوص نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم تامین بودجه این سه موضوع مهم را به مجلس برده تا در بودجه بنشیند و برای سالیان دراز در این مسیر ریل گذاری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =