مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها تا ۷۲ ساعت افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور گفت: اخیراً با پلیس راهنمایی و رانندگی کشور توافقنامه امضا شد تا فرصت پرداخت عوارض آزادراه‌ها برای مدت ۷۲ ساعت مهیا شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ خیرالله خادمی روز چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان ساوه اظهار کرد: الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها از اقدامات بسیار مطلوب است که موجب برچیده شدن صف‌های طولانی به خصوص در زمان پیک ترافیک خواهد شد.

وی افزود: با پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تفاهم حاصل شده که بر اساس آن مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها به احتمال زیاد از ۲۴ ساعت به ۷۲ ساعت شاید هم بیشتر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه با شرایط ایجاد شده سرمایه‌گذاران آزادراه‌ها به چشم انداز درآمد از محل دریافت عوارض نیز دست پیدا کنند افزود: از سوی دیگر مردم به سهولت و بدون تلف کردن وقت از مسیر و محورها مواصلاتی مور نظرشان عبور می‌کنند و در همین راستا به شهروندان درخواست دارم که همکاری کنند زیرا الکترونیک شدن دریافت عوارض نوعی اتوماسیون اداری به شمار می‌رود.

خادمی بیان کرد: در دنیا پرداخت تعرفه عوارض آزادراه‌ها قبل از عبور انجام می‌شود و مردم برای حق عبور از طریق کیف پول یا خرید تکی برگ اقدام می‌کنند، تا به راحتی بدون توقف از هر آزادراهی عبور کند.

وی ادامه داد: البته تلاش می‌کنیم این روند در ایران با هدف تردد آسان و بدون معطلی شهروندان انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان کرد: توسعه آزادراه‌ها علاوه بر ایجاد زمینه‌ای برای تردد ایمن مردم، از جنبه بین المللی نیز بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =