اهدای جوایز مدال‌آوران جام جهانی کشتی/ دومین لژیونر والیبال در ترکیه/ دعوت ۸ بوکسور به اردوی تیم ملی

با بسته ورزشی منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

اهدای جوایز مدال‌آوران جام جهانی کشتی

رقابت‌های کشتی جام جهانی ۲۰۲۰ صربستان با جوایز دلاری هفته گذشته در بلگراد برگزار شد. تیم فرنگی ایران با حسین نوری و محمدهادی ساروی در اوزان ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد که ساروی موفق به کسب مدال برنز شد. تیم آزاد ایران نیز با توجه به مثبت شدن تست کرونای امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم، با رحمان عموزاد در وزن ۵۷ کیلوگرم در این پیکارها حضور یافت که او نیز مدال برنز وزن اول را از آن خود کرد.
میزبان جام جهانی برای هر وزن جایزه ۱۰ هزار دلاری در نظر گرفته بود که به نفر اول ۴ هزار دلار، نفر دوم ۳ هزار دلار و نفرات سوم هر وزن ۱۵۰۰ دلار تعلق می‌گرفت صربستانی‌ها جوایز دلاری را در حین برگزاری مسابقات به مدال‌آوران ندادند و با توجه به مشکلات مربوط به انتقال پول در ایران، قرار شد فدراسیون کشتی این رقم را از محل بدهی‌هایش به اتحادیه جهانی به دو کشتی‌گیر اهدا کند. بر این اساس صبح پنجشنبه ۴ دی ماه طی مراسمی که پیش از تمرین اردونشینان صورت می‌پذیرد، عموزاد و ساروی جایزه نقدی ۱۵۰۰ دلاری‌شان را از رئیس فدراسیون دریافت خواهند کرد. پیش از این جوایز سرمربیان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی نیز بابت انتخاب‌شان به عنوان مربیان برتر آسیا نیز از محل بدهی‌های فدراسیون به شورای کشتی آسیا پرداخت شده بود.

امکان تغییر میزبان مسابقات والیبال قهرمانی جهان

دادگاه عالی حکمیت ورزش، ورزشکاران روسیه را دو سال از حضور در مسابقات بین المللی محروم کرد، اما نکته بسیار مهم برای روس‌ها میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ است.
گفته می‌شود فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) باید درمورد آخرین شرایط روس‌ها تصمیم گیری کنند. برخی رسانه‌ها مدعی شدند که به زودی این میزبانی از روسیه گرفته و به کشور دیگری داده خواهد شد. این میزبانی حدود ۲ سال قبل به کشور روسیه اعطا شد و به همین دلیل برخی دیگر از رسانه‌ها ادعا کردند که بعید است فدراسیون جهانی میزبان این مسابقات را تغییر دهد.
میروسلاو پرزدپسکی، رئیس سابق فدراسیون والیبال لهستان که یکی از مقامات فدراسیون جهانی به شمار می‌رود و در واقع مشاور روس‌ها برای گرفتن این میزبانی بود، در این خصوص اظهار داشت: کمتر از دو سال تا شروع مسابقات باقی مانده و در این مدت قراردادها زیادی منعقد شده است. بعید به نظر می رسد که کشوری برای اخذ این میزبانی درخواست دهد.

دعوت ۸ بوکسور به اردوی تیم ملی

مرحله ششم اردوی آماده‌سازی تیم ملی بوکس کشورمان برای شرکت در مسابقات گزینشی المپیک در پاریس و بازی های المپیک توکیو، از پنجشنبه چهارم دی ماه در سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی انقلاب آغاز خواهد شد.
در این مرحله از اردو نیز علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس، هشت بوکسور (پوریا امیری، احسان روزبهانی، میثم قشلاقی، سیدشاهین موسوی، مسلم مقصودی، باقر فرجی، دانیال شه‌بخش و امید احمدی صفا) را به اردو دعوت کرده است.
امروز (چهارشنبه سوم دی ماه) از تمامی اعضای تیم ملی بوکس تست PCR گرفته می‌شود و بعد از مشخص شدن نتایج آزمایشات نفرات، تمرینات از فردا آغاز خواهد شد و تا روز ۱۸ دی ماه به طول خواهد انجامید.

دومین لژیونر والیبال در ترکیه

مرتضی شریفی، دریافت کننده جوان تیم ملی والیبال که سابقه قهرمانی با تیم های نوجوانان و جوانان را در مسابقات جهانی دارد، بعد از یک سال حضور در بورسا اسپور ترکیه در ابتدای فصل جاری به لیگ ایران بازگشت و به تیم شهرداری ارومیه پیوست.
این ملی‌پوش جوان بعد از نیم فصل حضور در ترکیب شهرداری ارومیه که البته به دلیل ابتلا به کرونا با غیبت او در چند بازی هم همراه شد، حالا بار دیگر راهی لیگ ترکیه شده است. شریفی بعد از توافق با تیم هلیلیه که در حال حاضر در رتبه سیزدهم لیگ ترکیه قرار دارد، راهی این کشور شد. چند روز پیش نیز امیر غفور به تیم والیبال بورسا اسپور ترکیه پیوسته بود و با حضور شریفی، تعداد لژیونرهای ایران در این کشور به عدد دو رسید.

واکنش فدراسیون به درگیری ملی‌پوش ژیمناستیک

تصاویری از آسیب‌هایی که به صورت ایمان خاموشی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران در پی یک درگیری وارد شده، منتشر شده بود. این ژیمناست هم که سابقه حضور در بازی‌های آسیایی را دارد، درباره درگیری به وجود آمده در خانه ژیمناستیک گفته بود: «دوشنبه شب پس از اتمام تمرین در سالن شهید آذرپی در لابی سالن نشسته بودم که یکی از بچه‌های سالن به من گفت یک فردی  جلوی در با شما کار دارد.  من جلوی در رفتم و فردی که او را هم می‌شناختم بلافاصله به من حمله و بعد شروع به ضرب‌وشتم من کرد. هنوز علت دقیق این اتفاق را نمی‌دانم زیرا که فرد پس از اینکه مشاهده کرد که من بر زمین افتادم از محل گریخت.»
بعد از این اتفاقات امروز فدراسیون ژیمناستیک به این موضوع ورود کرده و مصاحبه ای را از مدیرخانه ژیمناستیک منتشر کرده است. رضا شاکرمی در این باره می‌گوید: «این درگیری نزاع خیابانی بوده و در خیابان رخ داده و نه در داخل خانه ژیمناستیک شهید شیرودی. در ادامه پلیس  در محل حاضر شد و اتفاقات درگیری را صورتجلسه کرده است. تمام تلاش ما این بوده که فعالیت‌های خانه ژیمناستیک به دور از هرگونه بی‌اخلاقی باشد. متاسفانه قبلا هم درگیری‌هایی  توسط این ژیمناست در سالن صورت گرفته بود که همواره او را  به آرامش دعوت کردیم؛ اما این درگیری‌ها ادامه پیدا کرد و ما  موضوع را به حراست مجموعه اطلاع دادیم. انتظاری که ما از ورزشکاران داریم رعایت اخلاق است و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.»

۴ کرونای مثبت قبل از شروع تیم‌های ملی کشتی

طبق اعلام فدراسیون کشتی بعد از انجام تست کرونا از اعضای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی پیش از شروع اردو، ۴ تست مثبت اعلام شده است.
در کشتی فرنگی حبیب‌اله اخلاقی مربی این تیم و در کشتی آزاد سجاد غلامی (۸۶ کیلوگرم) و امیرمحمد یزدانی (۶۵ کیلوگرم) کشتی گیران و سجاد امیری ماساژور این تیم آزمایش کرونایشان مثبت شده و پیگیر روند درمانی خود هستند.
البته امیرمحمد یزدانی که از حدود ۱۰ روز قبل با تست مثبت کرونا مواجه شده بود و به همین دلیل حضور در مسابقات جام جهانی انفرادی صربستان را هم از دست داد. او همچنان باید دوران قرنطینه را طی کند. سایر کشتی گیران و مربیانی که با تست منفی خود مواجه شدند،‌ از امروز اردوی خود را در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی استارت می‌زنند.

آغاز اردوی ملی پوشان کوراش

انجمن کوراش پس از اخذ مجوز تشکیل اردوی آماده سازی تیم ملی، نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور ۱۳۹۸ و چهار مدال آور مسابقات ۲۰۱۹ را به اردو دور جدید تمرینات تیم ملی برای حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا که از ۱۳ دی‌ماه آغاز می شود و تا ۲۵ دی ماه به طول خواهد انجامید دعوت کرده است.
طبق برنامه در روز نخست دعوت شدگان به اردو تست کرونا خواهند داد و پس از قرنطینه و رسیدن پاسخ تست‌ها در رقابتهای درون اردویی شرکت می‌کنند و در نهایت ۱۵ ورزشکار در اردو باقی خواهند ماند.
نفرات باقی مانده دو هفته زیر نظر رضا مهنان به عنوان سرمربی، محمد حسن مجلسی و قنبرعلی قنبری به عنوان مربیان تمرینات آماده سازی خود را پیگیری می‌کنند. انجمن کوراش با هدف انتخاب بهترین‌ها در صورت بهبودی شرایط کرونا اوایل اسفندماه یک دوره مسابقات مدعیان تیم ملی نیز برگزار خواهد شد.
تیم ملی کوراش اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بازی‌های داخل سالن آسیا را پیش رو دارد که تاکنون حضور ۵ وزن مردان در این بازی‌ها قطعی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =