ضرورت ترویج منش، سلوک و مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر ضرورت ترویج منش، سلوک و مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ غلامرضا غفاری در جلسه قرارگاه شهید علم الهدی، که امروز (چهارشنبه) در محل این وزارت برگزار شد با تقدیر از حضور اعضای قرارگاه مرکزی شهدای دانشجو (قرارگاه شهید علم‌الهدی)، تاکید کرد: مناسبت برگزاری این جلسه قرارگاه در مورد 2 رویداد مهم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و روز شهدای دانشجو (۱۶ دی) است.

وی افزود: اثرگذاری شهید سلیمانی در کشور و منطقه به نحوی است که دانشگاهیان باید در تمام ایام سال تحصیلی منش، سلوک، شخصیت و عملکرد ایشان را تحت عنوان مکتب شهید سلیمانی دائماً مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با بیان اینکه شهید سلیمانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان تحصیل کرده‌اند، تاکید کرد: شهید سلیمانی در دل و قلب ملت ایران قرار دارد و لایه های مختلف جمعیتی به ویژه دانشگاهیان نسبت به ایشان ارادت زبانی، دلی و عملی دارند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌های سالگرد شهید و روز شهدای دانشجو خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به این شهید بزرگوار لقب سردار ملی داده‌اند، لذا مجموعه دانشگاهی کشور وظیفه خود می‌داند که برنامه‌های مناسب معرفتی و فرهنگی در ترویج سیره و عملکرد ایشان و نیز دانشجویان شهید در دانشگاه‌ها داشته باشند.

غفاری ضمن گرامیداشت روز شهدای دانشجو تاکید کرد: شهدای دانشجو به ویژه شهدای دانشجو روز ۱۶ دی با محوریت شهید علم‌الهدی جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه دارند و به تاسی از این شهدا نیز قرارگاه دانشگاهی فرهنگ ایثار و شهادت به این نام مزین شده است. شهادت این دانشجویان با فاصله کمی از آغاز جنگ تحمیلی نشان‌دهنده اهمیت نقش دانشگاه در دفاع از هویت و کیان سرزمینی ایران دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =