برکناری توخل از هدایت پاریس/ صدرنشینی لیون بعد از ١٢ سال/ مسی: اوبلاک بهترین است

با بسته خبری اخبار فوتبال خارجی همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

برکناری توخل از هدایت پاریس

طی ماه های گذشته همواره بحث اخراج توماس توخل از هدایت باشگاه پاری سن ژرمن به گوش می رسید و حتی در مقطعی اختلاف این سرمربی آلمانی با مدیر ورزشی PSG یعنی لئوناردو به اوج خود رسید تا جدایی او از پارک دو پرنس بسیار محتمل به نظر برسد.

بعد از شکست پاری سن ژرمن در فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته این شایعات قوت گرفت اما در نهایت سرمربی آلمانی در سمت خود ابقا شد و PSG فصل جدید را هم با او پا به مسابقات گذاشت.

اما روز گذشته اکثریت منابع معتبر گزارش دادند که توماس توخل از هدایت پاریسن ژرمن برکنار شده و به نظر می‌رسد که تنها اعلام رسمی این خبر از سوی باشگاه فرانسوی باقی مانده است. در همین ارتباط Le10Sport گزارش داده که برکناری از هدایت پاری‌سن‌ژرمن هرگز موضوع عجیبی برای توماس توخل نبوده و در مواقع سرمربی آلمانی از ماه ها قبل می دانسته که این اتفاق رخ خواهد داد.

پیام کریسمسی رئالی ها برای هواداران

رئال مادرید که فصل 21-2020 را بسیار پر نوسان آغاز کرده بود، نهایتا در اواخر سال 2020 به یک ثبات فوق‌العاده رسید و در چند بازی اخیر خود به پیروزی های پیاپی دست یافته است. تا جایی که آنها در حال حاضر به همراه اتلتیکو صدرنشین لالیگا هستند و در لیگ قهرمانان اروپا نیز به عنوان تیم اول راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

با این حال 2020 نه فقط برای رئال مادرید بلکه برای تمام باشگاه ها و البته مردم دنیا سال دشواری به حساب می‌آمد. همه همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد که باشگاه ها با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم کنند و هواداران نیز نتوانند در ورزشگاه ها حاضر شوند.

اکنون در آستانه آغاز سال نو میلادی چهار تن از مهمترین افراد حاضر در باشگاه رئال مادرید برای هواداران این تیم پیام‌هایی ارسال کرده‌اند که در اینجا آنها را می‌خوانید.

فلورنتینو پرز: " از سمت رئال مادرید و در این شرایط دشوار ما می خواهیم پیام مهر، همبستگی و امید را ارسال کنیم. بهترین آرزوی ما این که بتوانیم در سال 2021 به شرایط عادی برگردیم و موفقیت های زیادی را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم."

زین الدین زیدان: "ما می دانیم که این لحظث سختی است و باید بیش از هر زمان دیگری متحد باشیم."

سرخیو راموس: "ما با هم و با جنگیدن مثل همیشه کارها را انجام خواهیم داد." 

فلیپه ریس(کاپیتان تیم بسکتبال رئال مادرید): "حمایت ما از همه خانواده ها و همه کسانی است که در این زمان بیشتر به آن احتیاج دارند."

ممنونم مربی

کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن به اخراج توماس توخل سرمربی آلمانی این تیم واکنش نشان داد و ضمن ادای احترام به او گفت متاسفانه قانون فوتبال این است. امباپه در عین حال خاطر نشان کرد که هیچکس دوران سرمربی گری توخل در پاریس را فراموش نخواهد کرد.

دیروز در آستانه شروع جشنهای کریسمس اعلام شد که توخل از PSG اخراج شده است. این مربی سابق دورتموند در دوران دو و نیم ساله حضورش در پاریس موفق شد هر سال قهرمانی در لوشامپیونا را بدست بیاورد. توخل همچنین از همه مربیان تاریخ PSG به فتح چمپیونزلیگ نزدیک‌تر شد و به فینال رقابتها راه یافت. اما نتایج کمتر از حد انتظار در فصل جاری در نهایت به پایان فعالیت او در پاری سن ژرمن انجامید.

استوری اینستاگرامی امباپه برای تشکر از توماس توخل اخراج شده:

امباپه که یکی از ستاره‌های اصلی پاری سن ژرمن است در اینستاگرام خود نسبت به این خبر واکنش نشان داد و نوشت:" این متاسفانه قانون فوتبال است. هیچکس دوران حضورت در اینجا را فراموش نخواهد کرد. تو بخش خارق العاده ای از تاریخ باشگاه را نوشتی و من این را خطاب به تو می گویم: متشکرم مربی".

مسی: اوبلاک بهترین است

لیونل مسی با ستایش از یان اوبلاک دروازه‌بان اسلونیایی اتلتیکو مادرید از او به عنوان یکی از بهترین سنگربانهای دنیا یاد کرد و گفت از رقابت با او و چالش شکست دادن او در مسابقاتی که مقابل هم قرار گرفته اند لذت برده و خواهد برد.

اوبلاک که در سال 2014 از بنفیکا به اتلتیکو مادرید پیوسته در سالهای اخیر خودش را به عنوان یکی از بهترین دروازه بانهای دنیا مطرح کرده و یکی از استوانه های اصلی تیم دیگو سیمئونه بوده است. اوبلاک در فصل جاری هم عملکردی درخشان داشته و در 13 بازی اتلتیکو در لالیگا در 9 بازی دروازه تیمش را بسته نگه داشته و موفق به ثبت کلین شیت شده است.

آخرین رویایی مسی و اوبلاک در جریان پیروزی 1-0 اتلتیکو بر بارسا در ماه گذشته میلادی بود که مسی نتوانست در این مسابقه راهی برای عبور از دروازه بان اهل اسلوونی پیدا کند.

ابرستاره آرژانتینی بارسلونا درباره یان اوبلاک گفت:" مقابل یان اوبلاک قرار گرفتن جالب است. او در حال حاضر یکی از بهترین دروازه بانهای دنیا است و مبارزه کردن با بهترینها همیشه جالب و جذاب است".

مسی در ادامه صحبتهایش گفت:" وقتی در یک بازی می بینم که درون دروازه یان اوبلاک ایستاده انگیزه ام برای گلزنی بیشتر می شود چون می دانم باز کردن دروازه او چقدر سخت است. اوبلاک در هر بازی این را به اثبات رسانده. حضور اوبلاک در یک بازی برای من جذاب است چون او بازیها را هیجان انگیز می کند".

صدرنشینی لیون بعد از ١٢ سال

پیروزی 3-0 لیون بر نانت برای این تیم فرانسوی به یک پیروزی تاریخی تبدیل شد چرا که به حسرت 12ساله این باشگاه فرانسوی پایان داد و باعث شد بعد از سالها حکمرانی بلامنازع پاری سن ژرمن، لیون سرانجام بتواند یک سال میلادی را به عنوان صدرنشین لوشامپیونا به پایان برساند.

لیون با پیروزی مقابل ننت در پایان هفته هفدهم لیگ1 سی و شش امتیازی شد و به لطف تفاضل گلی یک گل بیشتر از رقیبش لیون صدرنشین شود. لیل در حال حاضر در رتبه دوم جدول قرار دارد.

جالب اما اینجا است که پاری سن ژرمن حاکم بلامنازع لیگ فرانسه در سالهای اخیر سال 2020 میلادی را در حالی به پایان برد که در رتبه سوم جدول قرار دارد و فاصله اش با لیون صدرنشین 5 امتیاز است.

نتایج بد پاری سن ژرمن باعث شد مدیران این تیم تا شروع سال جدید میلادی منتظر نمانند و امروز اعلام شد این تیم توماس توخل سرمربی آلمانی خود را اخراج کرده است. به این ترتیب به نظر می رسد باشگاه پاریسی سال جدید را با یک سرمربی جدید آغاز خواهد کرد.

تا این لحظه شانس مائوریسیو پوچتینو برای نشستن روی نیمکت PSG بیشتر به نظر می رسد و برخی رسانه ها گزارش دادند که مذاکرات بین او و باشگاه پاریسی به مراحل پایانی رسیده است.

لیون که حالا سال میلادی را با صدرنشینی در فرانسه به پایان رساند امیدوار است بتواند بعد از چند سال فوتبال این کشور را از تک قطبی بودن نجات داده و لیگی رقابتی‌تر بوجود بیاورد.

پوچتینو در پاریس

بعد از اعلام ناگهانی اخراج توماس توخل سرمربی پاری سن ژرمن که لحظاتی پیش رسما اعلام شد گزارشهای متعددی درباره جانشینان احتمالی او در رسانه‌های مختلف منتشر شده. اما به نظر می رسد اکثر رسانه‌ها شانس پوچتینو را برای جانشینی توخل در PSG بیشتر از سایر گزینه ها می دانند.

اسکای اسپورتز مدعی شد مذاکرات بین پوچتینو و PSG حالا به مراحل پایانی رسیده و به نظر می رسد توافق نهایی بین دو طرف نزدیک باشد. اسکای به نقل از خبرنگاران خود در اسکای آلمان و ایتالیا این خبر را تایید کرده و احتمال اعلام نام پوچه به عنوان سرمربی جدید PSG را بسیار بالا دانست.

اسکای می گوید مذاکرات دو طرف از مدتی پیش شروع شده بود و حالا به مراحل پایانی رسیده. تنها مرحله باقی مانده از مذاکرات به گفته اسکای حالا تنها موافقت پایانی درباره جزئیات شرایط دو طرف برای شروع همکاری است.

توماس توخل ساعاتی یپش چهار ماه بعد از آنکه PSG را به فینال چمپیونزلیگ رساند از این تیم اخراج شد. از سوی دیگر پوچتینو که از نوامبر 2019 بعد از اخراجش از تاتنهام بدون تیم است حالا در آستانه نیمکت تیم پاریسی قرار دارد.

پوچتینو به مدت دو سال سابقه بازی با پیراهن پاری سن ژرمن را هم دارد. این مربی آرژانتینی در فاصله سالهای 2001 تا 2003 برای PSG بازی کرده بود. پوچتینو چهار سال پیش در یک مصاحبه درباره احتمال مربی گری در پاری سن ژرمن گفته بود:" اگر یک روز سرمربی پاری سن ژرمن بشوم خیلی خوشحال خواهم شد. این برایم یک رویا است. من PSG را دنبال می کنم و سعی می کنم همه بازی هایش به خصوص در چمپیونزلیگ را ببینم. یک روز به PSG برگردم؟ چرا که نه".

عملکرد فوق‌العاده تیم کومان در فاز هجومی

رونالد کومان سرمربی بارسا تقریبا در پایان هر بازی وقتی در کنفرانس خبری حاضر می شود به خبرنگاران می گوید که تیمش باید در مقابل دروازه حریفان موثرتر عمل کند. شاید به همین علت است که بسیاری از ناظرین بیرونی در انتقادهای خود از بارسلونا ناکارآمدی در زمان حمله را به عنوان یک نقطه ضعف بارسای کومان مطرح می کنند. اما واقعیت چیز دیگری است.

در واقع عملکرد تهاجمی بارسا به خصوص در لالیگا عالی بوده است. در فصل جاری لیگ اسپانیا 12 بازیکن بارسلونا گلزنی کرده اند و بارسا از این حیث بهترین آمار لالیگا را در اختیار دارد. بتیس و وایادولید با 11 گلزن تا اینجای فصل بعد از بارسا ایستاده اند. برای مقایسه به این توجه کنید که در تیمهایی مثل کادیز، آیبار و الچه تا این لحظه تنها 6 بازیکن پای شان به گلزنی باز شده است.

اگر این آمار را به لیگ قهرمانان هم تسری بدهیم در لیگ قهرمانان دو بازیکن دیگر هم برای بلوگرانا گلزنی کرده اند. یعنی تا اینجای فصل 14 نفر از بازیکنان بلوگرانا برای تیم شان موفق به گلزنی شده اند. بارسا تا اینجای فصل 44 گل به ثمر رسانده که 3 گل توسط بازیکنان حریف وارد دروازه خودشان شده است. در نتیجه 41 گل بارسلونا توسط 14 بازیکن این تیم زده شده است. بارسلونا 14 بازی در لالیگا و 6 بازی در لیگ قهرمانان انجام داده است. مقایسه همه این آمارها نشان می دهد که شاگردان کومان در فاز تهاجمی اصلا عملکرد بدی نداشته اند.

البته از این 41 گل بارسلونا بیشترین سهم در اختیار ستاره بزرگ تیم لیونل مسی بوده که به تنهایی 10 بار برای بارسا گلزنی کرده است. بعد از او گریزمان، بریث‌ویت و آنسو فاتی با 5 گل بهترین گلزنان بارسا بودهاند. دمبله با 4 گل، کوتینیو با 3 گل، پدری با دو گل در رتبه های بعدی ایستادهاند. بارسا هفت بازیکن تک‌گله هم داشته است که عبارتند از: دست، دی یونگ، پیکه، سرخی روبرتو، آراوخو، جوردی آلبا و لنگله. /انتهای پیام

کد خبر: 1085306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =