امتیاز آور ترین بانوی کماندار کشور در تیم دانشگاه آزاد/ تمام زندگی ام را برای المپیک گذاشته ام/ ورزش های زورخانه ای در دانشگاه آزاد

با بسته خبری منهای فوتبال همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

ورزش های زورخانه ای در دانشگاه آزاد

امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت‌های این مرکز در زمینه ورزش باستانی اظهارکرد: ورزش باستانی و روزخانه‌ای یکی از ورزش‌های ایرانی و اسلامی ما محسوب می‌شود که در کشور ایران و بسیاری از کشورهای آسیایی نیز رونق دارد.

وی افزود: با توجه به این مسئله تصمیم گرفتیم که در رشته‌های تخصصی تربیت بدنی، درسی را به نام «ورزش‌های باستانی و زورخانه‌های» راه‌اندازی کنیم تا به صورت اختیاری در واحدهای دانشگاهی ارائه شود و دانشجویان مقطع کارشناسی تربیت بدنی بتوانند به صورت اختیاری آن را انتخاب کنند.

لشگری ادامه داد: باتوجه به این که ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای ریشه ایرانی دارند و دارای سابقه مذهبی و اسلامی هستند، ورود این رشته‌ها به واحدهای دانشگاهی می‌تواند به ارتقای معیارهای ایرانی و اسلامی جامعه نیز کمک کند. درواقع ما وظیفه داریم به رشته‌های ورزشی دارای بنیان و ساختار ایرانی و اسلامی، بها دهیم.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی درس ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای را گامی رو به جلو به سمت حفظ ارزش‌های ایرانی و اسلامی دانست و تاکید کرد: سیلابس‌های درسی و سرفصل‌های این درس آماده شده و پیشنهاد تاسیس آن به وزارت علوم داده شده است.

وی تصریح کرد: درس ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای در صورت تایید وزارت علوم، به عنوان یکی از دروس تخصصی اختیاری دانشجویان کارشناسی رشته تربیت بدنی ارائه خواهد شد تا دانشجویان علاقه مند بتوانند از این رشته نیز بهره ببرند. این اقدام، مبلغی برای توسعه ورزش‌های باستانی خواهد بود که می‌تواند موجب پیشرفت این ورزش‌ها در ایران و کشورهای دیگر در منطقه شود.

امتیاز آور ترین بانوی کماندار کشور

رقابت های لیگ ریکرو بانوان باشگاه های کشور، جام شهدای سلامت، در آکادمی راد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار و زهرا نعمتی از تیم دانشگاه آزاد، امتیازآورترین بانوی کماندار در دور مقدماتی شد.

تیم های اشتاد سازه، دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه معادن فولاد مکران، به ترتیب اول تا سوم لیگ ریکرو هستند.

ایران بسکتبالیست های خوبی دارد

کاترینا هادیلاک گفت: پنج سال در تیم ترکیه بودم و تیم من در یورو لیگ و یورو کاپ شرکت کرد. تصمیم گرفته بودم به یونان بروم که بعد از سه بازی لیگ یونان تعطیل شد بنابراین من به ایران آمدم.

وی با اشاره به حضور بازیکنان باتجربه در لیگ ایران اظهار داشت: بسکتبال بانوان ایران خیلی خوب است و بازیکنان باتجربه‌ای دارد. من به ایران آمدم تا به پیشرفت شان کمک بیشتری کنم.

مدیر فنی یونانی تیم بسکتبال بانوان مهرام ضمن تاکید بر تغییرات ایجاد شده در تیم مهرام خاطرنشان کرد: در این هفته تمرینات زیادی روی دفاع بازیکنان انجام دادیم و چهار ساعت در روز تمرین کردیم. این تمرینات برای شروع خیلی سخت بود و خیلی تکنیک‌ها را انجام دادیم که بخشی از آن را امروز در مسابقه اجرا کردیم و تا مرحله پلی آف به نقطه‌ای که می‌خواهیم می‌رسیم. علاوه بر این در دفاع تغییرات خوبی را توانسته‌ایم ایجاد کنیم.

وی از عملکرد تیم مهرام در مسابقه برابر گروه بهمن ابراز رضایت کرد و گفت: من از عملکرد بازیکنان راضی بودم مخصوصا کارهایی که در دفاع می‌خواستیم انجام شد و تا پنج - شش بازی بعد به نقطه مورد نظرمان خواهیم رسید.

کاترینا درباره بازیکن یونانی تیم مهرام اظهار داشت: بازیکن یونانی دو روز پیش به ایران رسید و تمرینات کمی داشت، از طرفی لیگ یونان حدود یک‌ماه و نیم تعطیل است. بنابراین قطعاً بهترین عملکردش را نداشت. با این شرایط از او راضی هستم و می‌دانم که بهتر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که ایران چقدر تا رسیدن به یورو لیگ فاصله دارد؟ گفت: درحال حاضر امکان حضور ایران در یورو لیگ وجود ندارد و فاصله زیادی داریم، اما اگر در روش درست بسکتبال بازی کنیم و اگر برنامه ریزی بلند مدت و خیلی خوبی داشته باشیم، قطعا می‌توانیم به آن مرحله برسیم.

تمام زندگی ام را برای المپیک گذاشته ام

رضا اطری آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی کشورمان چندی پیش توانست با کسب برتری در رقابتهای انتخابی، جایگاه خود را در این وزن تثبیت کند. هر چند قرار بود نفرات برتر پیکارهای انتخابی راهی رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ صربستان شوند، اما لغو این مسابقات به دلیل شیوع کرونا باعث شد این نفرات همچنان برای حضور در میادین رسمی بعدی منتظر بمانند.

رضا اطری هم یکی از همین آزادکاران بود با وجود کسب سهمیه المپیک برای ایران، منتظر حضور در میادین پیش روی تیم ملی است و برای رسیدن به هدفش یعنی حضور در المپیک و کسب مدال در این آوردگاه بزرگ، لحظه شماری می‌کند.

در همین راستا رضا اطری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بعد از کسب سهمیه، روحیه و انگیزه من دو چندان شد تا بتوانم در المپیک به میدان بروم. به همین دلیل با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوها، همچنان به تمریناتم ادامه دادم، چراکه برای ماندن در اوج و حفظ آمادگی مطلوب، نباید از کوران تمرینات فاصله می‌گرفتم. البته با وجود محدودیت‌های کرونایی، مدتها تمریناتم را به صورت انفرادی و به همراه برادرم در خانه و ساحل دریا پیگیری می‌کردم. البته هم اکنون اردوهای تیم ملی آغاز شده و ما هم می‌توانیم با حضور در خانه کشتی با جدیت بیشتری تمرین کنیم.

وی ادامه داد: حدود یک ماه قبل از حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی از ناحیه پا دچار مصدومیت و پارگی مینیسک شدم که خدا را شکر توانستم خودم را به موقع به انتخابی برسانم. البته برای حضور در این مسابقات در مجموع دو جلسه تمرین کردم اما توانستم در انتخابی تیم ملی به برتری برسم.

اطری خاطر نشان کرد: تمام تمرکز من، معطوف به حضور در المپیک و کسب مدال در این میدان سرنوشت ساز است. به همین دلیل تمام زندگی و جوانی خودم را برای المپیک گذاشته‌ام و امیدوارم در نهایت به هدفم برسم.

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی کشتی آزاد از روز سوم دی ماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی آغاز شده که در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری به همراه رحمان عموزاد، علیرضا سرلک، علی قلی زادگان و مهدی ویسی در این تمرینات حضور دارند.

بازگشت تکواندو کاران ایرانی از چین تایپه

امید عمیدی و آرین محمدی دو تکواندوکار کشورمان سال گذشته پس از هماهنگی امید غلامزاده مربی ایرانی چین تایپه با فدراسیون تکواندو ایران برای تمرین به مدت سه ماه با ملی پوشان تایوانی برای آماده سازی حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک به این کشور سفر کردند.

شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات انتخابی المپیک باعث شد تا قرارداد این دو تکواندوکار نیز تمدید شود. محمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم و عمیدی در وزن ۸۰- کیلوگرم در یکسال گذشته با در اختیار داشتن امکانات کامل با ملی پوشان تکواندو چین تایپه تمرین کردند.

قرارداد این دو تکواندوکار هفته آینده با چین تایپه پایان خواهد یافت و هر دو تکواندوکار به تهران بازمی گردند.

ادامه صدر نشینی شهرداری گرگان

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان که به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود، دیروز (پنجشنبه) چهارم دی ۱۳۹۹ دو دیدار از گروه الف مسابقات (هفته پنجم و ششم) برگزار شد که در پایان تیم‌های شهرداری گرگان و پدافند هوایی مشهد مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

در نخستین بازی امروز تیم مدعی شهرداری گرگان، به مصاف تیم شورا و شهرداری قزوین رفت که شاگردان شاهین‌طبع در پایان با نتیجه ۹۸ - ۸۷ حریف قزوینی خود را شکست دادند. شهرداری با کسب پنجمن پیروزی خود صدرنشین گروه الف شد.

آغاز اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان از بهمن ماه

مسعود آرمات درباره برنامه‌های تیم والیبال نوجوانان پسر ایران اظهار داشت: دی‌ماه سال جاری، برنامه شناسایی استعدادها برای دعوت به اردوهای انتخابی تیم نوجوانان انجام خواهد شد.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان با بیان این که در نخستین مرحله، فراخوان جذب بازیکنان با شرایط مدنظر اعلام شده است و هیئت‌های استانی می‌توانند بازیکنان مستعد خود را به کادر فنی معرفی کنند، تصریح کرد: فاز نخست شناسایی و گزینش نفرات واجد شرایط برای دعوت به اردوی آماده‌سازی تیم نوجوانان پسر آغاز شده است و هیئت‌ها تا 15 دی‌ ماه فرصت دارند بازیکنان دارای شرایط تعیین شده را معرفی کنند.

آرمات، برگزاری لیگ برتر نوجوانان را دومین مرحله شناسایی بازیکنان برای دعوت به اردو دانست و گفت: این رقابت‌ها زیر نظر کادر فنی تیم نوجوانان برگزار خواهد شد و بازیکنان برتر به اردوی انتخابی و آماده‌سازی دعوت می‌شوند./انتهای پیام

کد خبر: 1085307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =