کاشت ۶۵۰ اصله نهال در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: ۶۵۰ اصله نهال با مشارکت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان در این واحد دانشگاهی کاشته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عبدالرسول مستأجران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با بیان اهمیت توسعه فضای سبز به‌منظور ایجاد محیط مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان در این واحد دانشگاهی، گفت: این پروژه به‌دنبال ایجاد تعامل و با مساعدت مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان در تأمین ۶۵۰ اصله نهال در مجتمع این واحد دانشگاهی اجرا شده است.

وی افزود: پالایشگاه اصفهان در تحقق رسالت مشارکت اجتماعی به تأمین نهال‌های زیتون تزئینی، سرو کامیس، سرو شیراز، آگاو، گل توری، یوکا زینتی، کنف زینتی، بامپاس گراس، یاس هلندی و شمشاد طلا اقدام کرد و تأمین خاک مناسب برای رشد و نمو مناسب درختان و اجرای پروژه آبیاری قطره این درختان جدید توسط این پالایشگاه انجام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تصریح کرد: برای اجرای طرح توسعه فضای سبز هزینه‌ای بالغ‌بر ۳ میلیارد ریال پرداخت شده که از محل منابع اهدایی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان تأمین اعتبار شده است.

مستأجران ادامه داد: تأثیر و مزایای وجود فضای سبز در پژوهش‌ها و تحقیقات مختلف ثابت و در دین مبین اسلام نیز بر اهمیت توسعه و نگهداری فضای سبز تأکید شده است. دسترسی عادلانه به فضای سبز در جامعه و حفظ و نگهداری درختان یکی از مؤلفه‌های اساسی توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است و باید در حفظ محیط ‌زیست برای نسل‌های آینده کوشا بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با برخورداری از حدود ۲ هکتار فضای سبز نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا، جذب گردوغبار و تلطیف هوا ایفا می‌کند که علاوه بر دانشجویان برای شهروندان شاهین‌شهر نیز مؤثر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تأکید کرد: شهرداری شاهین‌شهر و اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر نیز با تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز زمینه کاشت نهال‌ها را در دانشگاه تسهیل کردند که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085363

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =