مدارس سما برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی آماده می‌شوند

معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی مدارس سما از آمادگی این مدارس برای انجام برنامه‌های فرهنگی به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبرداد.

حجت الاسلام وحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیتی مدارس سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های مدارس سما در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: برنامه‌های مرتبط با سالگرد شهادت سردار سلیمانی به دو شکل انجام می‌شود که یک بخش آن در ستاد و بخش دیگری آن در مدارس و مراکز آموزشی انجام خواهد شد.

وی افزود: این برنامه‌ها در مدارس به صورت وبینار، جلسات و کنفرانس‌های مجازی انجام خواهد شد؛ هرکدام از مدارس و آموزشکده‌ها به صورت جداگانه برنامه‌های مرتبط با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را برگزار خواهند کرد.

معتمدی ادامه داد: سال گذشته بعد از شهادت سردار سلیمانی، فراخوان اجرای سرود حاج قاسم سلیمانی را به کلیه مدارس سما دادیم که بالغ بر ۱۵۰ سرود را دریافت کردیم و نفرات برتر نیز در این زمینه مشخص شدند. امسال نیز برای دیده شدن بیشتر این سرودها، به دنبال نشر و گسترش آن در فضای مجازی هستیم.

معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی مدارس سما تصریح کرد: برنامه دیگری به صورت مجازی روز شنبه مصادف با سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ستاد برگزار خواهد شد. مداح این مراسم یکی از دانش آموزان جیرفتی و سخنران آن یکی از همراهان و دوستان این شهید والا مقام خواهد بود. انجام مسابقات فرهنگی و معرفتی نیز از دیگر بخش‌های این برنامه محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مدارس سما در ادامه سال تحصیلی گفت: خوشبختانه پس از شیوع  کرونا و تعطیلی مدارس، نشست‌های خوبی در زمینه ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی برگزار شد و بسیاری را از برنامه‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت. همچنین طی این مدت شاهد نوآوری‌های بسیار خوبی از قبیل انتشار فیلم نماز جماعت در خانه و دیگر اقدامات معنوی از این دست بودیم.

معتمدی طراحی سامانه کاربردی در مدارس سما را جزو برنامه‌های اصلی معاونت فرهنگی برای ادامه تحصیلی دانست و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه، موجب ایجاد ارتباط منسجم میان مدیران مدرسه، مربیان پرورشی، دانش آموزان و خانواده‌ها خواهد شد. همچنین دانش آموزان می‌توانند در قالب یک سیر مشخص، فعالیت‌های فرهنگی را انجام خواهند داد و در ازای انجام هر کار فرهنگی، یک امتیاز دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال قرائت قرآن، بوسیدن دست والدین، کمک به دیگران، فعالیت هنری و... جزو آیتم‌‎هایی است که دانش آموزان می‌توانند امتیاز کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =