مایعات بسیار بنوشید تا کرونا نگیرید

یک پزشک عمومی مصرف زیاد مایعات را در دوران شیوع کرونا بسیار کاربردی دانست و گفت: در حال حاضر که دارو یا درمان قطعی برای کرونا کشف نشده مصرف ویتامین C باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و همین‌طور مصرف ویتامین D۳  در این ایام برای بدن مفید است.

سید علی صالحیان پزشک عمومی و دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز مصرف پروتئین، ویتامین C و ویتامین D۳ را در تقویت سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به کرونا ویروس بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: مصرف اکثر پروتئین‌ها و ویتامین‌ها برای بدن ضروری است و کمبود هر ویتامینی در بدن باعث ایجاد یک اختلال می‌شود؛ به‌عنوان مثال کمبود ویتامین A ممکن است مشکلاتی از قبیل اختلال در بینایی را در پی داشته باشد یا کمبود زینک باعث ریزش مو یا مشکلات پوستی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویتامین C برای بیماران دارای بیماری‌های شدید و بحرانی مفید است و این ویتامین موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود، افزود: در حال حاضر دارو یا درمان قطعی برای کرونا کشف نشده اما مصرف ویتامین C باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود پس در این شرایط تقویت سیستم ایمنی بدن که بتواند با ویروس مبارزه کند از راهکارهای ضروری است.

صالحیان با توصیه به مصرف ویتامین D۳ در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌ها مصرف ویتامین D۳ تأثیر مستقیم روی کرونا دارد؛ بعضی از شیرها با این ویتامین غنی شده‌اند و مصرف آن می‌تواند برای بدن مفید باشد.

این دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مصرف مواد غذایی که طبع گرم‌تری دارند در دوران همه‌گیری کرونا می‌تواند مفید باشد، گفت: بر اساس مطالعات مصرف مواد غذایی که طبع گرم‌تری دارند از قبیل خرما، دارچین یا زنجبیل ممکن است در این ایام کاربردی باشند.

وی با اشاره به اینکه وقتی آب بدن کم باشد ویروس بیشتر تکثیر پیدا می‌کند و شرایط برای ویروس آماده‌تر می‌شود، عنوان کرد: بهترین کار برای مقابله با ویروس کرونا نوشیدن مایعات زیاد است چون این ویروس منجر به کاهش آب بدن می‌شود.

صالحیان با بیان اینکه اگر در تنوع و تنظیم رژیم غذایی میزان پروتئین و املاح مورد نیاز بدن رعایت شود نه‌تنها مشکلی ندارد بلکه مفید است، تأکید کرد: سیستم ایمنی بدن در افرادی که اضافه‌ وزن دارند ممکن است ضعیف‌تر باشد به همین خاطر اگر با رژیم درست به وزن ایده آل برسند سیستم ایمنی بدن کارآمدتر می‌شود.

این پزشک با توصیه به کاهش مصرف مواد غذایی که ارزش پایینی دارند، گفت: بهتر است افراد در این ایام مصرف غذاهای فست فودی یا سوسیس و کالباس را کاهش دهند و سعی کنند مصرف کمتری از مواد سرخ‌کردنی و نوشابه داشته باشند.

کد خبر: 1085368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =