جشن تولد برای قهرمان المپیک در اردوی تیم ملی/ آغاز مسابقات شطرنج دانشجویان پسر آسیا/ پیروزی تیم تنیس روی میز بانوان دانشگاه آزاد

با بسته خبری منهای فوتبال همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پیروزی تیم تنیس روی میز بانوان دانشگاه آزاد

مسابقه های لیگ برتر تنیس روی میز بانوان باشگاه های کشور (جام شهدا) عصر دیروز به میزبانی آکادمی امیر احتشام زاده در مجموعه ورزشی انقلاب تهران پیگیری شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی (نایب قهرمان فصل گذشته) در چهارمین مسابقه خود ۴ بر ۲ مقابل پادما یدک اصفهان به پیروزی رسید.

مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز بانوان باشگاه های کشور پس از ۱۱ ماه دوری اجباری از صحنه رقابت های ملی به دلیل پاندمی کرونا ویروس، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آغاز شده است.

وضعیت نامشخص اسکی ایران

فروغ عباسی ملی پوش اسکی ایران گفت: هنوز هیچ اردویی شروع نشده و با اینکه پیست توچال باز است اما فدراسیون نامه‌ای برای اسکی و تمرین ملی‌پوشان نداده و من پنجشنبه، ۴ دی که به پیست رفتم، خودم بلیت خریدم. احتمال دارد اردوها و تمرینات از دوشنبه با بازگشایی دیزین شروع شود اما برای آن هم هیچ اطلاعی نداده‌اند.

او در مورد نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیست اسکی توچال گفت: تعداد نفرات کمتری در کابین‌ها سوار می‌شوند، همه باید ماسک داشته باشند و بیشتر از تعداد خاصی اجازه حضور در رستوران را ندارند، به گونه‌ای که مردم بیرون صف می‌کشند و با خروج چند نفر، چند نفر دیگر وارد می‌شوند. در کل تجمعات را از بین برده‌اند.

ملی‌پوش اسکی با اشاره به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون در تاریخ ۱۷ دی ماه، در مورد مسابقات جهانی که بهمن ماه ۹۹ برگزار می‌شود، گفت: هنوز رئیس فدراسیون مشخص نیست، به همین دلیل هیچ برنامه‌ای برای قهرمانی جهان اعلام نشده، حتی نمی‌دانیم که تیم ایران اعزام می‌شود یا نه. از طرفی شرایط، تکلیف اردوها، مسابقات و انتخابی‌ها نیز معلوم نیست، فقط می‌دانیم که امسال قهرمانی جهان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در زمان بسته بودن پیست‌ها، اسکی‌بازان به صورت شخصی تمرینات بدنسازی خود را انجام داده‌اند، افزود: هر چه سریع‌تر باید تیم مشخص شود چون حضور نفرات بیشتر در اردو، هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و افراد تکلیف خود را نمی‌دانند، بنابراین باید با مشخص کردن نفرات اصلی روی آنها سرمایه‌گذاری کنند، اردوی برنامه‌ریزی شده و تمرینات منسجمی داشته باشند تا حداقل نسبت به دوره‌های قبل در مسابقات نتیجه مطلوب‌تری بگیریم چون ما در قهرمانی جهان به مقام نزدیک هم نمی‌شویم.

غیبت عجیب دو تیرانداز در اردوی تیم ملی

به نظر می رسد با وجود تمدید قرارداد الهام هاشمی با فدراسیون تیراندازی، همچنان حاشیه‌های زیادی حول تیراندازی ایران وجود دارد؛ حاشیه‌هایی که می‌تواند در آینده حادتر هم شود.

الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ دو ملی‌پوش تیراندازی ایران هستند که با وجود اینکه سهمیه المپیک را کسب نکردند، اما این شانس را دارند که از طریق رنکینگ بتوانند این سهمیه را کسب کنند؛ با این وجود خبری از حضور آنها در اردوی تیم ملی تیراندازی نیست.

روز گذشته هم مسابقات آزاد تفنگ در حالی آغاز شد و احمدی و جام بزرگ در این رقابت‌ها نیز غایب بودند. از طرف دیگر سهمیه‌هایی که برای تیراندازی ایران کسب شده متعلق به شخص نیست و اگر یکی از بانوان ملی‌پوش تفنگ دچار اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای مانند مصدومیت، دوپینگ یا ... شود باید ملی‌پوش دیگری جایگزین او شود؛ اما در حال حاضر در اردوی تیم ملی تیراندازی تنها مهیار صداقت است که در کنار او سه تیرانداز مرد دیگر هم حضور دارند.

باید دید این موضوع تا چه اندازه می‌تواند برای تیراندازی ایران مشکل‌ساز شود. از سوی دیگر هاشمی هم که گفته می‌شود رقم قراردادش نسبت به قبل افزایش پیدا کرده باید این موضوع را به شکل بهتری مدیریت کند؛ چرا که قطعاً عدم حضور احمدی و جام بزرگ در اردوها و مسابقات تیراندازی می‌تواند یک چالش جدی برای تیراندازی بانوان ایران شود.

جشن تولد برای قهرمان المپیک در اردوی تیم ملی

حسن یزدانی زاده 5 دی ماه 1373 در شهر جویبار استان مازندران است و دیروز جشن تولد 26 سالگی خود را جشن گرفت.

با برنامه ریزی صورت گرفته، در جریان برگزاری اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی، همه کشتی گیران و اعضای کادرفنی دو تیم در جشن تولد این ستاره کشتی ایران حاضر شدند. 

یزدانی که چندی پیش توسط کاربران اینستاگرامی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان محبوب ترین کشتی گیر جهان هم شناخته شده بود، حالا در آستانه شروع سال نوی میلادی 26 سالگی خود را جشن گرفته. این کشتی گیر که طلای المپیک ریو را در کارنامه دارد، امیدوار است در سال 2021 بتواند دومین طلای خود را از این رویداد بزرگ صید کند.

آغاز مسابقات شطرنج دانشجویان پسر آسیا

مسابقات شطرنج دانشجویان آسیا در بخش انفرادی پسران از صبح فردا (یکشنبه) به مدت 3 روز با رقابت 48 دانشجو به صورت آنلاین آغاز خواهد شد.

این مسابقات در 9 دور به روش سوئیسی برگزار خواهد شد که چهار دانشجو کشورمان مرصاد خداشناس ، بردیا ویسی، ساسان علی بابایی و خلیل موسوی با حریفان به رقابت خواهند پرداخت.

در بخش پسران دوازده استاد بین‌المللی، پنج استاد فیده و یک کاندیدای استادی در این رقابت‌ها حضور دارند. همچنین در بخش تیمی این مسابقات 12 تیم با هم به رقابت می‌پردازند.

رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه های آسیا با همکاری فدراسیون شطرنج به میزبانی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و تا 9 دی‌ ماه ادامه خواهد داشت.

اولین برد فصل لس آنجلس لیکرز با درخشش جیمز

بامداد امروز لیگ NBA با برگزاری 5 دیدار حساس و جذاب پیگیری شد. در شرایطی که فصل به تازگی آغاز شده و هنوز رقابت به اوج حساسیت نرسیده، به نظر می رسد قهرمان فصل گذشته خیلی زود به خودش آمده است. لس آنجلس لیکرز که در بازی نخست شکست غیرمنتظره را متحمل شده بود، توانست در رویارویی با دالاس، یک نمایش پرگل و جذاب را از خود ارائه کند. لیکرز 138 بر 115 در این دیدار به پیروزی رسید تا اولین برد خود در فصل جدید را قبل از ورود به سال جدید میلادی تجربه کند.

لبران جیمز 22 امتیاز، 7 ریباند و 10 پاس گل و آنتونی دیویس 28 امتیاز و 8 ریباند برای لیکرز داشتند.

در یکی دیگر از بازی های مهم و جذاب امروز، بروکلین نتس که با جذب چند ستاره در فصل جدید جزو مدعیان به حساب می آید، از سد بوستون سلتیکس گذشت. اروینگ 37 و کوین دورانت 29 انتیاز برای نتس کسب کردند تا این تیم بتواند در مجموع 123 بر 95 از سد حریف خود عبور کند.

نتایج کامل بازی های امروز لیگ NBA به شرح زیر است:

گلدن استیت 99 - میلواکی 138

نیواورلینز 98 - میامی 111

دالاس 115 - لیکرز 138

بروکلین 123 - بوستون 95

کلیپرز 121 - دنور 95

لوئیس همیلتون: به بازنشستگی در اوج فکر می‌کنم

لوئیس همیلتون اظهار داشت: زمانی به خروج از دنیای ورزش قهرمانی و بازنشستگی فکر کردم. می‌خواستم در اوج از ورزش کنار بروم. پس از آن به این نتیجه رسیدم که من در قبال اهالی فرمول یک مسئولیت دارم. آنها به من کمک کردند تا تغییر کنم و سپس به چالش‌های جدی کشانده شدم.

راننده تیم مرسدس افزود: اگر به تلاشم ادامه ندهم، فرمول یک در 5 تا 10 سال آینده با تحول جدیدی مواجه نخواهد شد.

لوئیس همیلتون از سال 2007 میلادی در فرمول یک رقابت می‌کند. این راننده 35 ساله انگلیسی در سال جاری برای هفتمین بار قهرمان این رقابت‌ها شد. /انتهای پیام

کد خبر: 1085398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =