تلاش دانشگاه آزاد اسلامی برای نجات ورزش کشور

در روز هایی که ورزش دانشجویی کشور از شرایط خوبی برخوردار نیست، دانشگاه آزاد اسلامی تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا بتواند همانند گذشته چالاکی و فعالیت های خود را در رشته های ورزشی مختلف ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ با توجه به وجود تعداد زیاد اپلیکیشن های ورزشی و همچنین با شیوع گسترده ویروس کرونا و برگزاری دروس تربیت بدنی بصورت غیر حضوری، نیاز دانشگاه آزاد اسلامی به یک اپلیکیشن اختصاصی و جامع را به منظور آموزش و ارزیابی دروس علمی و عملی تربیت بدنی و همچنین افزایش مشارکت ورزشی در بین جامعه دانشجویی را هرچه بیشتر نشان می‌دهد.

نخستین طرح حمایتی از اپلیکیشن‌های ورزش و تندرستی

نکته قابل تقدیر این است که برای اولین بار در کشور مرکز ورزش و تربیت بدنی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری رویداد آنلاین حمایت از ساخت اپلیکیشن های ورزش و تندرستی را از مهر ماه سال جاری بصورت فراخوان کشوری در واحدهای دانشگاه آزاد، وزارت ورزش و جوانان و کلیه مبادی ذیربط در دستور کار خود قرار داده است.

آغاز داوری طرح ها

نخستین نشست بررسی و داوری طرح ها و محصولات فناورانه در روز شنبه مورخ 29/9/99 در مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد و تیم های شرکت کننده به صورت آنلاین به دفاع از طرح های خود پرداختند.

لازم به ذکر است که دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمدجواد صدری مهر مدیرکل تجاری سازی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست حضور داشتند.

مولفه های مهم ارزیابی طرح ها

تولید اپلیکیشن، تجاری سازی، رقابت پذیری، برندسازی، استارت آپ بودن طرح، جامعیت نرم افزار و طرح ها، نوآورانه و فناورانه بودن، تولید محتوای تخصصی، جلوه های بصری مناسب و جذاب، قابلیت درآمدزایی، مشخص بودن جامعه هدف، کسب مجوزهای لازم از سازمان های مرتبط، ایده پردازی مناسب با جامعه و بازار هدف، ارائه روش های مناسب و استاندارد در ورزش و دارا بودن تیم تخصصی ورزشی و پزشکی برای مشاوره از جمله مولفه های مهم ارزیابی طرح ها از دید هیات داوران بود.

اعضای مسئولین کمیته فناوری و هیئت داوران

دکتر مریم مصلح دبیر رویداد و مسئول کمیته فناوری، دکتر مهسا دارا مسئول کمیته ورزش و دکتر ساسان صعودی مسئول کمیته سلامت و تندرستی رویداد هستند.

همچنین آقای دکتر عباس خدایاری عضو هیات علمی واحد کرج و خانم دکتر زهرا شمس عضو هیات علمی واحد تهران غرب، داوران رویداد در بخش ورزشی بودند. آقایان دکتر مهدی اسلامی عضو هیات علمی واحد تهران غرب و دکتر حمید مهدی مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر ترمه ترجمان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، هیات داوران را تشکیل می دهند. داوری طرح های ارسالی به دبیرخانه رویداد فناورانه ورزش و تندرستی در روزهای آینده با ترکیب همین هیات ادامه خواهد یافت.

در حدود ١٥ طرح در این رویداد شرکت کردند که در مرحله اول ٥ طرح از دامنه داوری خارج شد وده طرح به مرحله دوم رسید که توسط تیمهای متخصص در سه زمینه ورزشی، پزشکی و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

این اولین بار است که حوزه ورزش اقدام به توسعه ورزش همگانی و باهدف آموزش و ارزیابی دروس عملی با استفاده از فناوری و براساس پلت فرم نموده است. /انتهای پیام

کد خبر: 1085404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =