اروپا قربانی اصلی «کرونای انگلیسی» است

یکی از دانشمندان ارشد بریتانیا می‌گوید گونه جدید ویروس کرونا (کرونای انگلیسی) که سریع‌تر سرایت می‌کند قریب به یقین در بیشتر کشورهای اروپایی شیوع یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از ایندیپندنت، پروفسور «نیل فرگوسن» عضو گروه مشاور تهدیدات نوظهور ویروس‌های تنفسی، زیرمجموعه‌ای از گروه مشاوران دانشمند در امور اضطراری، با اعلام این موضوع که گونه جدید کرونا بیشتر در اروپا دیده شده است، گفت: این ویروس اکنون همه‌جا سرایت کرده است.

او که با تماس ویدیویی در جلسه مجلس انگلیس حاضر شده بود به نمایندگان کمیته دانش و فناوری گفت: این واقعیت که در دانمارک ۱۰ مورد ابتلا به گونه جدید ویروس کشف شده است، با توجه به اینکه کشوری به کوچکی دانمارک نرخ سرایت تقریباً پایینی دارد، به نظر من حاکی از آن است که تقریباً به قطع در حال حاضر گونه جدید ویروس به اکثر کشورهای اروپایی سرایت کرده است.

فرگوسن که بعد از نقض قوانین فاصله‌گیری در اجتماع در دوران اولین قرنطینه، مجبور به استعفا از گروه مشاوران دانشمند در امور اضطراری شد، افزود: مدارس اکنون تعطیل شده‌اند و ما در وضعیتی نزدیک به تعطیلی کامل کشور قرار داریم.

بر اساس این گزارش، گونه جدید ویروس احتمالاً از فردی در شهر کنت شروع شده است و امکان دارد به دلیل «اشتباهات اتفاقی» هنگام تکثیر ویروس رخ داده باشد.

کشورهای فرانسه و لبنان نیز جزء آخرین کشورهایی بوده اند که از مشاهده کرونای انگلیسی خبر داده اند. به گفته مقامات لبنانی و فرانسوی این بیماری از طریق افرادی که از انگلیس وارد این کشور شده اند منتقل شده است.

کد خبر: 1085407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =