چین تا ۲۰۲۸ بزرگترین قدرت اقتصادی جهان می‌شود

عملکرد موفق چین در مهار کرونا موجب خواهد شد تا این کشور ۵ سال زودتر از آنچه که پیش‌بینی می شود؛ با سبقت گرفتن از آمریکا، به برترین اقتصاد دنیا تبدیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از رویترز، نتایج تازه‌ترین تحقیقات انجام شده از سوی مرکز مطالعات اقتصادی و تجاری انگلیس (CEBR) حاکی از آن است که چین تا سال ۲۰۲۸، با پیشی گرفتن از آمریکا به برترین قدرت اقتصادی دنیا تبدیل خواهد شد.

به این ترتیب، برتری اقتصادی چین پنج سال زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد محقق خواهد شد که این نتیجه عملکرد بهتر پکن در مهار کووید ۱۹ است.

انتظار می‌رود که رشد اقتصادی چین در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵، سالانه ۵.۷ درصد باشد و در بازه زمانی ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ به ۴.۵ درصد کاهش پیدا کند.

این در حالی است که در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴، رشد اقتصادی سالانه آمریکا به ۱.۹ درصد کاهش پیدا خواهد کرد حال آنکه بعد از این دوره نیز، سالانه ۱.۶ درصد برآورد می‌شود.

ژاپن تا اوایل دهه ۲۰۳۰ سومین قدرت اقتصادی جهان باقی خواهد ماند و سپس جایگاه خود را به هند واگذار می‌کند. به این ترتیب، آلمان هم از رتبه چهارم اقتصادی به رتبه پنجم تنزل خواهد یافت.

جایگاه انگلیس هم که در حال حاضر، پنجمین اقتصاد برتر دنیا است تا ۲۰۲۴ به رتبه ششم تنزل پیدا می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود که مسائل محیط زیستی تاثیری جدی بر شکل اقتصاد جهان در ۱۵ سال آینده داشته باشد چرا که انتظار می‌رود تاثیرات گرمایش زمین سریع تر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد؛  بروز پیدا کند.

پایبندی به مسائل زیست ‌محیطی می‌تواند به کاهش تقاضا برای سوخت‌های فسیلی و در نتیجه، قیمت پایین تر نفت منجر شود.

کد خبر: 1085409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =