استکبار ستیزی مهم‌ترین شاخصه مکتب سردار سلیمانی است/ نقش تاثیرگذار استادان در ترویج فرهنگ مقاومت

رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) گفت: استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار را می‌توانیم مهم‌ترین شاخصه مکتب سردار سلیمانی بدانیم.

اکبر اشرفی رئیس فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این مرکز برای اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: برنامه‌‎ای با عنوان «مکتب شهید سلیمانی» یکی از برنامه‌های این مرکز برای پاسداشت مقام سردار سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار خواهد بود. جزئیات این برنامه در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

وی افزود: مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) با استادان درس اندیشه و وصایای حضرت امام(ره) است و لذا برنامه‌های تدوین شده در این مرکز، با هدف ارتقای توانمندی آن‌ها انجام می‌شود. در همین راستا برای تدوین هرچه بیشتر مکتب حاج قاسم سلیمانی، با یکی از استادان نزدیکان و دوستان سردار سلیمانی هماهنگ شده است تا در قالب جلسه‌ای، مبانی مکتب سردار سلیمانی را برای استادان و دانشجویان تشریح کند.

اشرفی با اشاره به نقش استادان دانشگاهی در تدوین مکتب حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: خوشبختانه ارتباط استادان دانشگاهی با دانشجویان با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها قطع نشده و کلاس‌های مجازی دایر است. به همین دلیل استادان می‌توانند نسبت به شناخت مکتب سردار سلیمانی به دانشجویان و جذب آن به این مکتب اثر گذار باشند؛ درواقع استادان می‌توانند چند دقیقه ابتدایی یا انتهایی کلاس خود را به شناخت مبانی فکری و اندیشه‌ای سردار سلیمانی بپردازند.

رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) اضافه کرد: استادان می‌توانند بخشی از کلاس خود را به بررسی آثار عملکرد شهید سلیمانی در منطقه و جهان اختصاص دهند؛ البته هرکدام از استادان می‌توانند به سلیقه شخصی خودشان نسبت به تبیین مبانی فکری و اندیشه‌ای سردار دلها اقدام کنند.

اشرفی درباره نقش دانشجویان و دانشگاهیان در حفظ اصول و محورهای جبهه مقاومت و مکتب سردار سلیمانی گفت: دانشجویان باید در ابتدای امر، ابعاد مختلف مکتب سردار سلیمانی را به خوبی متوجه شوند و درک کنند. دانشجویان باید در قدم بعدی، این مبانی را در میان خانواده، دوستان، کلاس درس، سطح جامعه و رسانه‌ها ترویج دهند. دانشجویان می‌توانند به صورت جداگانه یک رسانه را برای خودشان در فضای مجازی تشکیل دهند و از طریق آن به ترویج و تبیین فرهنگ مقاومت بپردازند.

وی با بیان این که مکتب شهید سلیمانی همان مکتب امام(ره) و انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: مکتب سردار سلیمانی دارای شاخص‌های زیادی است که در ابعاد مختلف داخلی و خارجی قابل بحث و بررسی است. استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار را می‌توانیم مهم‌ترین شاخصه مکتب سردار سلیمانی بدانیم. درواقع اگر ما می‌خواهیم کشور و نظامی مستقل داشته باشیم، باید نسبت به استکبار ستیزی حساسیت داشته باشیم.

رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) خدامحوری را شاخصه دیگر مکتب سردار سلیمانی دانست و گفت: خدامحوری جزو ابعاد اصلی مکتب سردار سلیمانی محسوب می‌شود؛ همچنین باتوجه به این که خدمت به بندگان خدا نوعی عبادت است، لذا خدمت به خلق را می‌توانیم از دیگر ابعاد مکتب سردار سلیمانی بدانیم. به طور کلی، روح هر آن چیزی که خداوند متعال از انسان خواسته است، در مکتب سردار سلیمانی نهادینه شده است.

اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی سمبل جهان اسلام محسوب می‌شود؛ اگرچه او برای ایرانیان یک قهرمان ملی است اما همچنان سمبل مبارزه با استکبار در جهان اسلام قلمداد می‌شود. لذا در این شهید گرانقدر در کشورهایی مانند سوریه، لبنان، یمن، عراق و... مکتب استقلال خواهی در راستای مبارزه با استکبار جهانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =