اسرائیل و امارات در سقطری یمن پایگاه نظامی مشترک دارند

رسانه‌ای صهیونیستی از وجود پایگاه نظامی مشترک امارات و رژیم صهیونیستی در جنوب یمن خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی نوشت که امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی در جزیره سُقُطری (واقع در جنوب یمن) پایگاه نظامی مشترکی ایجاد کرده‌اند.

این روزنامه در گزارشی به قلم یکی از نویسندگان خود به نام «زفی بارئیل» نوشت که مقامات اماراتی بر شرایط و زندگی عادی مردم در این جزیره یمنی سیطره دارند.

بر اساس این گزارش، اماراتی‌ها این جزیره را بر روی شهروندان یمنی غیربومی بسته و محدودیت‌های سختی بر صدور مجوز کار در این جزیره وضع کرده اند.

این گزارش می‌گوید که حمایت مالی امارات از شبه‌نظامیان جدایی طلب در این جزیره موسوم به شورای انتقالی جنوب، در راستای باز تقسیم یمن به دو بخش؛ یمن شمالی و یمن جنوبی است تا از این طریق، نفوذ خود را در این منطقه از یمن تضمین کند و بر تنگه باب المندب سیطره داشته باشد.

در بخشی از این گزارش به تصمیم سال گذشته امارات مبنی بر اینکه این کشور قصد خروج از جنوب یمن و سقطری دارد، اشاره شده است. بر اساس این گزارش، این تصمیم امارات عقب‌نشینی صوری فریب بوده است چرا که امارات از تهدید کنگره آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور به دلیل دست داشتن در جرایم جنگی نگران بود.

این اقدام امارات باعث شد که زمینه برای خرید جنگنده‌های اف ۳۵ از آمریکا مهیا کرد، اقدامی که مهر تأییدی از اسرائیل و آمریکا بر روابط رسمی امارات با رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش، امارات پایگاه نظامی مشترکی با نیروی دریایی اسرائیل طی نیمه دوم سال میلادی گذشته در سقطری ایجاد کرده تا کشتی‌ها را در دریای مَکران و تنگه باب المندب و شاخ آفریقا رصد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =