فوتی‌های کولاک و بهمن ارتفاعات تهران به ۱۱ تن رسید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به عملیات امداد و نجات در برف و کولاک و بهمن ارتفاعات تهران گفت: فوتی‌های کولاک و بهمن ارتفاعات تهران به ۱۱ تن رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ شاهین فتحی افزود: به دلایل شرایط جوی نامناسب و احتمال خطر برای نجات‌گران و امدادگران عملیات نجات دیروز متوقف شده بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: از صبح امروز تلاش برای یافتن دیگر مفقودی‌ها آغاز شد و آمار تلفات حادثه سقوط بهمن ارتفاعات تهران به ۱۱ نفر رسیده است.

هشدارهایی که جدی گرفته نشد!

فتحی با اشاره به اینکه سه دسته از کوهنوردان در ارتفاعات حضور پیدا می‌کنند؛ کوهنوردان حرفه ای، نیمه حرفه‌ای و افراد مبتدی که برای تفریح به این مناطق می‌آیند، تاکید کرد: از روز پنجشنبه هشدارهای لازم هواشناسی در خصوص احتمال برودت هوا و برف و کولاک و بهمن در ارتفاعات تهران داده شده بود و فدراسیون کوهنوردی هم به مردم تهران هشداری مبنی بر اینکه ارتفاعات تهران احتمالا با بهمن همراه باشد، داده و توصیه کرده بود که به ارتفاعات تهران صعود نکنید، اما متاسفانه روز گذشته حوادث تلخی را در کوهستان شاهد بودیم، چند نفر از هموطنان را هم در این حوادث از دست داده ایم و تا همین لحظه هم تیم‌های عملیاتی ما در حال انجام عملیات امدادی و جست و جوی مفقودان احتمالی در ارتفاعات تهران هستند.

فتحی با بیان اینکه وضعیت کوهستان و خواست مردم برای صعود به این ارتفاعات بخصوص در روزهای تعطیل، قابل کنترل نیست، تاکید کرد: در تعطیلات آخر هفته گذشته، توصیه‌های تخصصی به تمام گروه‌های کوهنوردی حرفه ای، نیمه حرفه‌ای و مبتدی این بوده است که از ارتفاعات استفاده نکنند. اما این هشدارها جدی گرفته نشده و شاهد حوادثی در ارتفاعات بالا بودیم که احتمال دارد در منطقه کلکچال، هنوز مصدومانی داشته باشیم، اما هنوز آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

برای ارائه گزارش مفقودی با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از هموطنان درخواست کرد که اگر عزیزانشان در ارتفاعات تهران بوده و هنوز بازنگشته اند مراتب را به شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =