سردار سلیمانی بالاترین تهدیدهای نظامی منطقه را به فرصت و همدلی تبدیل کرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، گفت: شهید سلیمانی در کنار سربازی محض از تمامیت ارضی این کشور و پاسداری از ارزش‌های اعتقادی باعث تنسیق قلوب مخالف و موافق این نظام شده بود که البته این امر به تدبیر و مدیریت راهبردی ایشان در گسترش نظام جمهوری اسلامی ایران هم مربوط می‌شود.

علی رضاپورمقدم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت:  با توجه به شرایط دانشگاه‌های کشور بعد از شهادت سردار سلیمانی که درگیر تعطیلی ناخواسته کرونایی شد، به صورت میدانی کاری در این خصوص محسوس نیست جز اینکه بعضی تحرکات جهادی در این خصوص که عمدتا در فضای مجازی صورت می‌گیرد که در نوع خود مغتنم است.

وی تصریح کرد: برای تبیین فرهنگ جهاد و مقاومت در دانشگاه‌ها، تشکل‌های رسمی دانشجویی و اساتید با محوریت کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان و کرسی‌های نظریه‌پردازی اساتید در کنار استفاده بهینه از ظرفیت گروه‌های دروس  معارف می‌توانند مثمر ثمر باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، افزود: به نظر می‌رسد تبیین دقیق و به روز از وصایای امام خمینی (ره) و نصب‌العین قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب در کنار شبکه سازی دانشجویان و اساتید فرهیخته براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران که در زندگی اسطوره‌های مقاومت مانند سردار سلیمانی و شهدای دانشمندان هسته ای کشور تبلور دارد می توان اهمیت مقاومت و طریقت مقاومت را در نزد این قشر جامعه نهادینه کند.

رضاپورمقدم ادامه داد: عقلانیت برگرفته از تربیت قرآنی و پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام، قدرت تشخیص حق از باطل در اصطلاح قرآنی (فرقان) را در پیچ‌های تند انقلاب به این شهید سعید اهدا کرده  به نوعی که عیار اطاعت از ولی امر خود و شجاعت در میدان جنگ نرم و سخت در اختیار او بود.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر احترام و خدمت خاضعانه در مقابل اقشار مردم اعم از عوام و خواص در کنار شخصیت فراجناحی آن شهید باعث پویایی و حیات مکتب او در زمان حیات و ممات ایشان بوده و خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، اظهار کرد: ایشان در وصیت نامه خودشان انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن را حرم الهی می‌داند که اگر حفظ شود حرم الله و حرم محمدی (ص) حفظ خواهد شد. با استناد به این بند از وصیت ایشان و تاکید برولایت پذیری عملی مسوولان نظام از ولایت فقیه معلوم می‌شود انقلاب اسلامی و حفظ آن همپایه دفاع از اصول و فروع دین است.

رضاپورمقدم ادامه داد: ایشان در کنار سربازی محض از تمامیت ارضی این کشور و پاسداری از ارزش‌های اعتقادی باعث تنسیق قلوب مخالف و موافق این نظام شده بود که البته این امر به تدبیر و مدیریت راهبردی ایشان در گسترش نظام جمهوری اسلامی ایران هم مربوط می‌شود. در عین اینکه بالاترین تهدیدهای نظامی برای کشور و منطقه  را به فرصت و همدلی داخلی و منطقه‌ای تبدیل می‌کرد، در صورت نیاز به داد سیل زدگان خوزستانی می‌شتافت و بوسه بر دستان آن مرد عربی می‌زد که از سو مدیریت بعضی مسوولان گله مند بود.

وی تأکید کرد: شاید اگر بگویم بند بند وصیت نامه شهید حاج قاسم را باید به نسل جوان تدریس تخصصی کرد حرف بیراهی نیست. نکته‌های ناب عرفانی و فقهی و سیاسی و اجتماعی از توصیه‌های ایشان برای نسل جوان دانشگاهی می تواند الگوی مدیریتی در آینده باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، افزود:عمق دهی به برنامه‌های فرهنگی حاصل برنامه ریزی‌های دقیق و راهبردی در چند مرحله است که در پایان هر مرحله ارزیابی لازم برای ورود به مرحله دیگر باید صورت گیرد و این امر با اتکا به روش‌های علمی روز و استفاده از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جامعه شناختی مبتنی بر  فرهنگ اسلامی و بومی منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم مجریان معتقد به آن برنامه فرهنگی را لازم داریم مجریانی که با هر باد مخالفی صحنه را ترک نکنند. البته بهترین‌های مسوولان فرهنگی، جوان ترین‌ها و در عین حال عالم ترین ها خواهند بود و در مرحله آخر محتوای کار فرهنگی است که باید متکی به اصول لایتغیری باشد که قابلیت اجتهاد و انعطاف نسبت به شرایط روزجامعه را دارد.

رضاپورمقدم گفت: در موضوع سردار سلیمانی هم نیروهای جوان تازه نفسی لازم است که از بن جان به آرمان‌های شهید سلیمانی اعتقاد دارند و اشاعه اصول کلی مکتب سلیمانی را طبق تبیین مقام معظم رهبری و وصیت نامه آن شهید با نگاه ویژه به سیره عملی و تربیتی وی از ضرورت‌های جامعه عوام و خواص کشورمان بدانند.

وی تصریح کرد: برگزاری کرسی آزاداندیشی بین سه گروه دانشجویی با موضوع مکتب سلیمانی طبق الگوی ارائه شده از طرف معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و اختصاص یک شماره از نشریه دانشجویی رهپویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی به موضوع مکتب سلیمانی و برگزاری وبینار با موضوع فوق برای اساتید و کارکنان واحد با همکاری بسیج اساتید و دانشجویی و کانون های دانشجویی از عمده برنامه‌های اجرایی همزمان با سالگرد این شهید بزرگوار است.

رضاپورمقدم خاطرنشان کرد: تا به حال نزدیک به ۱۰ نفر با محتوای عکس نوشته و آثار گرافیکی در موضوع سردار سلیمانی در جشنواره از حماسه تا حماسه شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =