تمام آزمون‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: از آنجایی که ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز کلی برای برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری نداده است، تمام آزمون‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه ملی گفت: آموزش و پرورش مسئولیت دارد نسل نو را پرورش دهد برای قبول مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت در سازندگی و پیشرفت جامعه. این افراد باید در وجود مختلفی پرورش پیدا کنند.

وی ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش مجموعه‌ای است که با همه بخش‌های کشور در پیوند قرار می‌گیرد. در سند تحول پیش بینی شده است که تربیت در ۶ ساحت صورت بگیرد که یکی از آنها حوزه اعتقادی است و ما به همراهی حوزه‌های علمیه نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در خصوص برگزاری امتحانات نیز گفت: ابلاغ کردیم که آزمون‌ها همه به صورت غیرحضوری باشد با استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد و در مورد برخی از دروس هنرستانی و پایه‌های اول و دوم هنرستانی اجازه دادیم اگر با هماهنگی ستاد کرونا اگر مشکلی نباشد با رعایت پروتکل‌ها به صورت حضوری باشد. اخذ مجوز از ستاد کرونا ضرورت دارد. ستاد کرونا مجوز عمومی برای برگزاری آزمون ها به صورت حضوری به ما نداده است. اگر برخی جاها در مواردی که گفتم توانایی‌شان برای برگزاری آزمون حضوری با رعایت پروتکل‌ها حضوری باشد باید از ستاد مقابله با کرونا مجوز بگیرند.

وی درباره فروش آزمون ساز در شبکه های اجتماعی و دریافت وجه از معلم ها در قبال آن گفت: وقتی وارد زیست بوم جدید می شویم اقتضائات خاص خودش را دارد و در این زیست بوم فعالان بخش خصوصی تلاش می کنند راه حل هایی را پیشنهاد دهند ما در شاد برای آزمون امکانات لازم را پیش بینی کردیم و ظرف ۱۰ روز آینده این ظرفیت ها توسعه خواهد یافت و کیفیت برگزاری آزمون ارتقاء می یابد و نیاز به استفاده از پیشنهادهای بیرونی نیست.

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی درباره سهمیه جذب دانشجو در دانشگاه شهید رجایی گفت: به میزان سهمیه اختصاصی از دانشگاه تربیت دبیر رجایی و فرهنگیان نیرو استخدام می کنیم. گاهی اوقات دانشگاه رجایی مازاد بر سهمیه دانشجوی آزاد هم گرفته اما آنها که بر اساس سهمیه اختصاص داده شده وارد شده اند استخدام می شوند.

وی درباره وضعیت استخدامی خرید خدماتی ها و نهضتی ها گفت: قانون تا قبل از ۹۱ برای حق التدریسی ها و قبل از ۹۲ برای نهضتی ها تعیین تکلیف کرده و طبق مقررات اقدام خواهد شد. برای آنها که بعد از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری کرده اند مسیر، دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ اساسنامه است. البته سن‌شان اگر زیاد باشد به سقف مجاز شرکت در آزمون اضافه می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره هزینه آب و برق و گاز مدارس نیز گفت: در قانون بودجه چندسال اخیر پیش بینی شده که بهای آب و برق و گاز با رعایت الگوی مصرف رایگان است. ممکن است برخی مدارس با افزایش جمعیت دانش آموز رو به رو شده باشند که با وزارت نیرو و نفت تفاهم کردیم که الگوی جدید را متناسب با تعداد دانش آموزان تعیین کنند. آب و برق و گاز هیچ مدرسه‌ای نباید به علت عدم پرداخت هزینه قطع شود. برخی موارد مربوط به مطالبه سال های گذشته است که برنامه ریزی شده تا پرداخت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =