دانشگاهیان ارزش‌های مکتب مقاومت را ثبت و ضبط کنند/ جلوگیری از تحریف حقایق و دستاوردهای انقلاب با سوق دادنِ پژوهش‌های دانشگاهی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، گفت: یکی از راه‌های مهم و موثر و ماندگار برای جلوگیری از تحریف حقایق و دستاوردهای انقلاب و حفظ آنها سوق دادن پژوهش‌ها و پایان نامه‌های مقاطع ارشد و دکتری در این زمینه‌ها است.

حجت‌الاسلام محمدحسین احمدزاده معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، اظهار کرد:  این واژه‌ها و فرهنگ‌ها فقط مربوط به زمان جنگ و دفاع نبوده و در همه دوران عمر انسان به طور کلی و به ویژه در استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی ضروری و لازم است، دانشگاه‌ها نقش  بسیار موثری را می‌توانند در ترویج مکتب مقاومت یعنی همان مکتب شهید و سردار عزیز سلیمانی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: عملی شدن این آرمان مقدس و توصیه‌های مقام معظم رهبری در این راستا به همت استادان ارجمند و برنامه ریزی مسئولان و فعالیت‌های جدی و خودجوش  دانشجویان بستگی دارد به نظر می‌رسد اگرچه برگزاری نشست‌ها، مسابقات و انتشار فیلم ها ودیگر فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه لازم است ولی برای نیل به اهداف بلند و قله‌های رفیع که سردارو همرزمانش با رهبری حکیم و فرزانه انقلاب شروع وتاحدزیادی طی کردند کافی نیست.

احمدزاده افزود: استادان دانشجویان و ملت باغیرت ایران اسلامی می‌بایست اولا این مکتب را به درستی بشناسند و باور کنند اعمال انسان صنایع اندیشه و فکر او باور و ایمان اوست و پس از شناخت در راه رسیدن با آن سر از پا نمی‌شناسند و عزت و سربلندی ما در دنیا و سعادت ابدی ما در آخرت وابسته به همین تلاش‌ها و جهادها و مقاومت در مقابل ظلم و در مقابل ستمگران جهانی است و عمل به وظایف دینی است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ادامه داد: استادی که در هر ترم با تعداد زیادی از دانشجویان سروکار دارد نقش او یک نقش کلیدی است و باید در مجالس و محافل علمی این امر مهم برای استادان تبیین این مکتب افتخار آفرین معرفی شود تا آنها در کلاس‌های خود حتی در کلاس‌های درس‌های تخصصی گریزی به این مکتب و این راه روشن و غرور و عزت آفرین کنند تا دانشجویان و آینده سازان این نظام  با این روحیه و این شیوه و منش رشد یافته و آینده نظام و برپایی دولت کریمه را تضمین و برپا کنند.

 احمدزاده اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری درباره انقلاب و تاریخ و ارزش‌های انقلاب فرمودند اگر شما ننویسید دیگران خواهند آنطور که می خواهند. لذا برای جلوگیری از تحریف حقایق و دستاوردهای انقلاب و حفظ آنها و ارزش ها ضرورت دارد دانشگاهیان و حوزویان و صاحبان قلم و بیان حقایق را ثبت و نسبت به حفظ اصول و محورهای کلیدی انقلاب به طور کلی و مکتب مقاومت و نقشی که تبیین صحیح آن در جلوگیری از تحریف ها دارد در واقع ایفا کنند.

 وی افزود: یکی از این راه‌های مهم و موثر و ماندگار سوق دادن پژوهش‌ها و پایان نامه‌های مقاطع ارشد و دکتری در این موارد و زمینه‌ها است و همچنین برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و کرسی‌های ترویجی و بیان ایده‌های نو از جمله این فعالیت‌ها و مسئولیت دانشگاهیان است.

احمدزاده اضافه کرد: مکتب سردار سلیمانی شاخصه‌ها و اصولی دارد که حتی این شاخص‌ها همانطور که در اخبار فرهنگی آمده به صورت کتابی جمع آوری و تهیه و چاپ شده است ولی آنچه به نظر می رسد و می‌توان از شاخص‌ها و اصول مکتب سلیمانی برشمرد اولین شاخص ایمان و اعتقاد راسخ به اصول عقاید که همان در واقع جهان بینی صحیح و شناخت درست از عالم و خالق و هستی و خود است که بر پایه آن ایدئولوژی شکل می‌گیرد و به فرموده شهید مطهری(ره) ایدئولوژی زاییده جهان‌بینی است. وقتی انسان خدا محور بود و خدا باور شد و خود را ندید و همه چیز را و خود را و عالم را از آن او و آیت خدا دانست و این باور در تار و پود او وجود داشت،  شیوه زندگی که انتخاب می‌کند بر این پایه بنا خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، تصریح کرد: از دیگر شاخصه‌های مکتب سلیمانی تبعیت از ولایت بود همچنین  شاخص بسیار مهم در زندگی سردار سلیمانی می‌توان به اخلاص او به تعبد و معنویت، نظم و انضباط در زندگی به عشق ورزیدن به مردم به طور کلی به ویژه رزمندگان و مدافعان میهن و حرم، روحیه سلحشوری، شهادت طلبی و جهانی فکر کردن و در حد توان برای حل مشکلات بشریت به ویژه مسلمانان کوشیدن، بیان سلیس و روان داشتن، سادگی و بی ریا بودن مردمی بودن، خوش اخلاقی و در عین حال ارتباط با اقرباو خویشان، گوش به فرمان ولی زمان بودن که خود را سرباز کوچک ولایت خواندن با آن مقام رفیع نظامی که داشت، از شاخصه های مهم مکتب سردار می توان برشمرد.

احمدزاده ادامه داد: با توجه به اینکه سردار در مکتب امامین انقلاب خود را یافته بود و پرورش پیدا کرده بود و می‌دانست که  در صورتی دین و احکام آن اجرایی می‌شود که نظامی باشد چون  حکومت‌های گذشته را و حاکمان ظالم و بی دین کنونی جهان را می‌دانست همانطور که در پای درس امام این درس اساسی را خوب فرا گرفته بود که حفظ نظام از اوجب واجبات است.  اگر نظام و حاکم وحکومتی در کار نباشد انتظار اجرای احکام دین بی مورد است، و لذا ایشان بر این عقیده بود برای اجرای احکام الهی و بسط عدالت و زمینه سازی ظهور امام زمان از مهمترین موضوعات و اوجب واجبات است.

وی خاطرنشان کرد: محبوبیت سردار نه تنها در قلب‌های ملت ایران بلکه در قلوب همه مسلمان جهان به ویژه جبهه مقاومت به نظر حقیر به این دلیل بود که او ببن خود و خدا را صاف کرده بود و برای خدا خالص شده بود و خدای متعال این رشته محبت را از قلبها به دل و جان او پیوند زد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، اضافه کرد: وصیت نامه سردار به گونه‌ای نوشته شده است که سخنی که از دل برآید لاجرم بردل نشیند واقعا از دل و ایمان و باور قلبی وصیتنامه را نوشته است و از مسائل مختلف از جمله تکلیف شرعی مسئله ولایت، مشکلات عصر غیبت فروگذاری نکرده است. باید وصیت نامه سردار را به عنوان منشوری برای آینده انقلاب به ویژه جوانان مقاومت در نظر بگیریم و چراغ راهی باشد از زبان کسی که عمرشان را صرف مسائل نظامی و سیاسی به ویژه مباحث دفاع از مظلومان و حفظ و تقویت جبهه مقاومت کرده است. اگر اساتید ما به درستی بشناسند و بفهمند و به دانشجویان تفهیم کنند بسیار اثرگذار خواهد بود.

احمدزاده تصریح کرد: ما باید دایره مخاطبان و انقلابیون و ایرانی ها و مسلمان را گسترده تر کنیم تا این موضوع جهانی شود؛ اگر در نقطه از دنیا مثلا در آمریکای لاتین، افریقا، سوریه، روسیه و عراق کسی با ما از جهاتی همفکر است و نقاط مشترکی دارد باید روی مباحث مشترک فکر کرده و آنها را تقویت کینم و در مورد اختلافات سلیقی و و نقطه نظرات مختلف بحث علمی انجام دهیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، تأکید کرد: اگر مسئولان ما به ویژه در قوای سه گانه اینگونه فکر و عمل کنند و سیره این شهید را چراغ راه خود قرار دهند واقعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نامگذار یک هفته ای دانشگاه آزاد اسلامی به نام این شهید فرصت بسیار مناسبی برای ما و تمام دانشگاه‌ها است تا از این فرصت برای تنویر افکار عمومی روشنگری و افزایش بصیرت همچنین به میدان آوردن همه نیروها و استفاده از امکانات در جهت تقویت نظام و استمرار این راه مقاومت بهره بگیریم.

احمدزاده گفت: در این هفته مسابقه کتابخوانی شهید سلیمانی و وصیت نامه ایشان به بحث گذاشته می‌شود. همچنین گفتمان و کرسی های آزاد اندیشی در همین راستا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =