دادگاه مجازی محاکمه عاملان ترور سردار سلیمانی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، ویژه برنامه‌های فرهنگی واحدهای دانشگاهی استان خراسان رضوی را به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تشریح کرد.

علی اصغر یساقی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی در واحدهای استان خراسان رضوی اظهارکرد: براساس مصوبات جلسه اخیر شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، چندین ویژه برنامه در ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حماسه ۹ دی تدوین شده است که به مدت یک هفته اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی با عنوان «مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است که ۹دی برگزار خواهد شد. مسابقه کتابخوانی «چرا مردم از آمریکا متنفر هستند؟» در ۱۳ دی، وبینار تطبیق مکتب شهید چمران و مکتب سردار سلیمانی و همچنین وبینار الگوها و مبانی فکری، اعتقادی و سیاسی شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۱ دی ماه، از جمله برنامه‌های وبیناری واحد مشهد برای سالگرد شهادت سردار دلها خواهد بود.

یساقی ادامه داد: نشست فرهنگی و سیاسی شاخص‌های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با سخنرانی قاسم جعفری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد. همچنین دادگاه مجازی محاکمه عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده دادستانی به عنوان مدعی العموم و ۲ وکیل، ۳ قاضی و دانشجویان دانشکده حقوق، ۱۴ دی‌ماه با محوریت دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد مشهد برگزاری وبینار بصیرت افزایی، چرایی و فلسفه ماندگاری ۹ دی را یکی از برنامه‌های این واحد دانشگاهی برای بزرگداشت حماسه ۹دی دانست و گفت: این برنامه دوشنبه ۸ دی ماه برگزار می‌شود. طرح «مکتب حبیب»، به عنوان یک کار رسانه‌ای توسط بسیج دانشجویی انجام خواهد شد که از شبکه استان خراسان رضوی و شبکه افق پخش می‌شود. این طرح به ابعاد فرهنگی و علمی مکتب سردار سلیمانی می‌پردازد.

وصیت نامه‌ سردار سلیمانی تبیین می‌شود

وی اضافه کرد: انجام مصاحبه‌های خیابانی با اقشار مختلف مردم با موضوع نقش و تاثیرگذاری سردار سلیمانی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از دیگر برنامه‌هایی است به همت بسیج دانشجویی واحد مشهد انجام خواهد شد. برگزاری جلسه تبیین وصیت نامه سردار سلیمانی در روز ۱۷ دی ماه، آماده سازی محتوای مجازی در ارتباط با انتقام سخت از سوی تشکل جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی و تقدیر از پزشکان جبهه مقاومت از سوی دانشکده پزشکی،از دیگر برنامه‌های واحد مشهد محسوب می‌شود.

یساقی پویش «تبیین ابعاد وجودی سردار سلیمانی» توسط استادان در ابتدای کلاس‌های آنلاین را از دیگر برنامه‌های واحد مشهد دانست و تصریح کرد: این پویش زیر نظر گروه معارف و بسیج اساتید دانشگاه پیگیری خواهد شد. در این پویش، استادان به مدت ۱۰ دقیقه در ابتدای کلاس درباره ابعاد شخصیتی و وجودی سردار سلیمانی صحبت خواهند کرد. کرسی‌های آزاداندیشی نیز به صورت جداگانه زیر نظر تشکل‌ها و بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد که جزئیات آن پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد عنوان کرد: کانون‌های دانشجویی واحد مشهد نیز همانند کانون تئاتر، به طور ویژه اقدام به تولید محتوای مجازی برای جشنواره از حماسه تا حماسه با محوریت سردار سلیمانی خواهند کرد. این کانون دانشجویی به عنوان اولین گام، یک پادکست صوتی را در این زمینه تولید کرده است.

یساقی در پایان خاطرنشان کرد: شورای فرهنگی دانشگاه سال گذشته پس از شهادت سردار سلیمانی، پردیس دانشگاه آزاد اسلامی را به نام سردار دلها تغییر داد. امسال در روز ۱۳ دی ماه این مصوبه شورای فرهنگی اجرایی خواهد شد و از اِلمان آن رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =