مخالفت مجلس با ثبت‌نام الکترونیکی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

وزارت کشور در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موظف به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای ثبت‌نام داوطلبان شده بود که نمایندگان این مصوبه را در جلسه علنی امروز حذف کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، با پیشنهاد محمدحسین فرهنگی برای حذف ماده ۸ این طرح موافقت کردند.

در این ماده وزارت کشور موظف شده بود که از طریق سامانه الکترونیکی، امکان ثبت نام نامزدهای انتخابات و دسترسی همزمان شورای نگهبان به اطلاعات ثبت نام داوطلبان را فراهم نماید.

همچنین بر اساس این ماده، داوطلبان ریاست جمهوری باید ظرف مدت ۷ روز کاری از تاریخ انتشار دستور شروع انتخابات به ‏وسیله وزارت ‏کشور با مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور که از سوی وزارت کشور راه اندازی شده است، ضمن تکمیل پرسش‏نامه‏ مخصوص اعلام داوطلبی، علاوه‌بر مدارک شناسایی و هویتی خود، مدارک و گواهی‌های مربوط به اجزای «۱»، «۲»، «۴»، «۵»، «۶» و «۱۰» بند (ب) ماده (۳۵) این قانون و سایر سوابق، مستندات و گواهی نامه‌های مربوط به مواد (۳۵) مکرر ۱ الی (۳۵) مکرر ۵، را در سامانه مزبور بارگذاری کنند و با اخذ شناسه رهگیری، ظرف مهلت مزبور شخصاً و یا از طریق نماینده رسمی خود جهت تأیید نهایی ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه نمایند که در غیر این صورت از ثبت‌نام آن‌ها خودداری می‌شود. وزارت‏ کشور موظف است قبل از صدور دستور شروع انتخابات در خصوص نحوه اجرای حکم این ماده از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی کند.

محمد باقر قالیباف در این باره گفت: در این ماده آمده است که داوطلبان باید ظرف ۷ روز کاری در سامانه راه اندازی شده توسط وزارت کشور برای ثبت نام مراجعه کنند، این در حالی است که از زمان شروع ثبت نام‌ها، روزهای تعطیل نیز محاسبه می‌شود و عبارت ۷ روز کاری ابهام دارد.

وی بیان کرد: همچنین ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری صرفاً الکترونیکی نخواهد بود و حضوری هم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =