راه اندازی لیگ وزنه‌برداری بانوان/ رنکینگ جهانی والیبال منتشر شد/ شروع اردوی تیم ملی والیبال نشسته با ١۴ بازیکن

با بسته خبری اخبار منهای فوتبال همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

شکست نیش در شب درخشش بردیا سعادت

تیم نیش که بردیا سعادت قطرپاسور جوان والیبال ایران را در اختیار دارد، در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی صربستان، با نتیجه سه بر دو (۲۳ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۷، ۹ بر ۱۵) مقابل میهمانش ریبنیکا تن به شکست داد و از این رقابت‌ها کنار رفت.

در بازی رفت این مرحله که دو ماه قبل در خانه ریبنیکا برگزار شد نیز تیم نیش با نتیجه سه بر دو مغلوب شده بود.

سعادت در این مسابقه همچون دیدارهای گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و با کسب ۲۴ پوئن (۲۱ حمله و ۳ سرویس) امتیازآورترین بازیکن تیمش بود.

تا این مرحله از جام حذفی صربستان، بردیا سعادت با درخشش خود و کسب ۷۸ پوئن، در صدر جدول امتیازآورترین بازیکنان این رقابت‌ها قرار گرفته است، اما با کنار رفتن تیمش از ادامه مسابقات احتمالا این جایگاه را از دست خواهد داد.

راه اندازی لیگ وزنه‌برداری بانوان

مریم منظمی با اعلام خبر راه‌اندازی لیگ وزنه‌برداری بانوان اظهار داشت: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با برگزاری لیگ بانوان موافق است اما در خصوص اینکه لیگ چگونه برگزار شود، نظرات هیئت‌های استانی را دریافت کردیم. این موضوع با مسئول کمیته لیگ و مسئولان ارشد فدراسیون بررسی می‌شود و در نظر داریم لیگ وزنه‌برداری بانوان را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: برگزاری این مسابقات مزایای زیادی برای بانوان دارد. در واقع حضور بازیکنان در این مسابقات فرصتی برای داوران و مربیان ایجاد می‌کند تا قضاوت و مربیگری بیشتری داشته باشند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص مشکل نداشتن میله‌های وزنه‌برداری ویژه بانوان گفت: چند استان ما فاقد میله وزنه‌برداری 15 کیلوگرمی مخصوص بانوان هستند. من هم این مسئله را مطرح کردم که از اعتباراتی که به ادارات کل استان‌ها داده می‌شود، نگاه ویژه‌ای به بخش وزنه‌برداری بانوان داشته باشند. در واقع باید اعتبارات خاصی را برای این منظور در نظر بگیریم و با گذاشتن حتی یک میله وزنه‌برداری مخصوص بانوان در استان‌ها کمک می‌کنیم تا از آسیب به دختران فعال در این رشته جلوگیری کنیم. من این مسئله را مطرح کردم و مهین فرهادی‌زاد هم نظر مساعدی دارد و قول داد تا جایی‌که می‌تواند، مسئله را حل کند.

سرمربی تیم ملی باید به روز و با فرهنگ ما آشنا باشد

پویا نوروزی‌نژاد در خصوص شرایطش در لیگ آلمان اظهار کرد: شرایطم در تیم کوبورگ خوب است اما امسال برای همه شرایط خاصی بود. شرایطی که همه در کل جهان برای اولین بار تجربه کردیم و فعلا کار برای تیم ما سخت تر است.

وی افزود: ما هر هفته دو تا سه بار تست کرونا می‌دهیم و خداراشکر تاکنون هیچ نمونه مثبتی در تیم نداشتیم. این شرایط موجود و خاص کمی کار تیم ما را که برای اولین بار به سوپرلیگ صعود کرده سخت‌تر کرده است. ما نسبت به سایر تیم‌ها تجربه کمتری داریم‌. ما با همه این شرایط کار را ادامه می‌دهیم و می‌دانیم که هر چه خیر و حق تیم ما است به آن خواهیم رسید.

لژیونر هندبال ایران در ادامه در پاسخ به این سوال که ویژگی سرمربی خارجی تیم ملی هندبال ایران چه باید باشد، گفت: به نظر من اول باید از لحاظ فنی به روز باشد یعنی تجربه و دانش کافی در این رشته داشته باشد. همچنین باید از جهت روحی و روانی یا شاید بهتر است بگویم فرهنگی به تیم ما آشنایی داشته باشد تا بتواند به خوبی با بازیکنان ایرانی ارتباط بگیرد.

عضو تیم ملی هندبال ایران گفت: به نظر من این دو مورد یعنی به روز بودن به لحاظ فنی و آشنا بودن به فرهنگ و روحیه بازیکنان مهمترین موارد است. مهم نیست که این مربی از کدام کشور باشد و تنها این دو نکته برای سرمربی می‌تواند به بهتر تیم ملی ایران کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه مواردی سبب می‌شود تیم ملی ایران مجددا روی سکوهای آسیایی باشد، گفت: اردوهای مکرر و دائمی و البته با برنامه می‌تواند کمک کند. از طرفی باید از همه پتانسیلی که در حال حاصر در هندبال ایران وجود دارد استفاده شود تا باز هم بتوانیم به سکوی آسیا برسیم.

رنکینگ جهانی والیبال منتشر شد

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) آخرین آپدیت رنکینگ تیم‌های ملی جهان در رده بزرگسالان را منتشر که در این رنکینگ، تیم ملی ایران همچنان با ۲۷۹ امتیاز بدون تغییر در رده هشتم جهان قرار دارد.

تیم‌های ملی برزیل، آمریکا و لهستان نیز به ترتیب با ۴۲۷، ۳۸۴ و ۳۶۵ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

قهرمانی نیرو هوایی در مسابقات تنیس روی میز ارتش

با حضور امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و امیر سرتیپ دوم محمد نوری رئیس هیئت تنیس روی میز نیروهای مسلح و ارتش و با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی؛ مسابقات تنیس روی میز کارکنان پایور ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام و با قهرمانی پینگ‌پنگ بازان نیروی هوایی به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، 24 ورزشکار از منتخبین نیروها و سازمان های تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب 6 تیم در دو بخش دوبل و تیمی این مسابقات به رقابت پرداختند که در پایان تیم نیروی هوایی ارتش به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و تیم های نیروی زمینی و نیروی پدافند هوایی به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

گفتنی است هیئت تنیس روی میز ارتش جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر سرتیپ دوم محمد نوری، در طول سال و به مناسبت های مختلف با برگزاری منظم مسابقات و کلاس های مختلف مربیگری و داوری در بالاترین سطح کشور و همکاری و تعامل منظم با فدراسیون تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران، نقش بسزایی در توسعه این رشته المپیکی جذاب و مفرح در کل خانواده بزرگ ارتش در سطح کشور ایفا می‌کند و همواره از فعال‌ترین هیئت های ورزش ارتش است.

لازم به ذکر است نفرات منتخب این رقابت ها به اردوی مشترک تیم تنیس روی میز ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات قهرمانی نیروهای مسلح دعوت شدند تا با قدرت هرچه تمام‌تر عنوان قهرمانی سال گذشته خود در این رقابتها را تکرار کنند.

شروع اردوی تیم ملی والیبال نشسته با ١۴ بازیکن

اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته مردان برای حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از 9 تا 21 دی ماه در جزیره کیش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. ورزشکاران و کادر فنی تیم ملی می‌بایست نتیجه تست PCR مربوط به حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به اردو را ارائه بدهند.

داوود علیپوریان، صادق بیگدلی (تهران)، رمضان صالحی، مجید لشکری، مرتضی مهرزاد (مازندران)، مهدی بابادی (خراسان رضوی)، محمد نعمتی، جمال نظری ( گلستان)، میثم علیپور (گیلان)، مرتضی رمضانی(قزوین)، حسین گلستانی، سید محمد سید حسینی (قم)، محمدرضا سبحانی نیا (اصفهان)، مهرزاد مهروان (البرز) 14 ملی‌پوشی هستند که زیر نظر هادی رضایی سرمربی، فرید صائبی و بهمن تاروردی‌زاده مربیان تیم ملی به تمرین می‌پردازند. علی کشفیا به عنوان سرپرست در این اردو حضور دارد.

نفرات هر بخش باید در زمان مقرر در محل اردو حضور یابند و غیبت آنها به منزله انصراف از شرکت در تیم‌ ملی محسوب می‌شود. همچنین اردو در شرایط کاملا قرنطینه برگزار می‌شود و تردد کلیه مدعوین در مدت زمان برگزاری اردو ممنوع است.

پنجمین اردوی تیم‌ملی کبدی ساحلی در بندرامام خمینی (ره) آغاز شد

به گزارش "ورزش سه" از ایسنا، پنجمین اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی کبدی ساحلی اعزامی به ششمین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی ٢٠٢١ سانیا چین، تا ۱۶ دی‌ماه در خوزستان ادامه خواهد داشت.

فاضل اتراچالی، هادی اشترک، محمدتقی پایین محلی، سلیمان پهلوانی، ابراهیم حکیم شرف، محمدرضا شادلو، رضا کتولی‌نژاد، غلامعباس کروکی، محمدعلی کروکی، امیرحسین محمدملکی، عمران مددی، یاسر مرادی، محسن مقصودلو، ابوذر مهاجر، رضا میرباقری و محمداسمعیل نبی‌بخش در این اردو حضور دارند. همچنین رضا میرباقری، امیر سخاوتمند، مجتبی رستمی، مجتبی رایگان، محمدرضا عیدانی و سیدمحمد حسینی از خوزستان در این اردو حاضر هستند.

پیش از این نیز اردوی تیم‌ملی کبدی ساحلی بانوان به میزبانی هیات خوزستان در اهواز برگزار شد./ انتهای پیام

کد خبر: 1085530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =