دانشجویان هیچگاه از مطالبه گری ناامید نشوند/ لزوم بازخوانی سخنان رهبری توسط فعالان دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت:ب چه‌های تشکلی و بسیج دانشجویی باید صحبت‌های رهبر انقلاب به ویژه در دیدار با تشکل‌های دانشجویی را خط به خط بخوانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی جمشیدپور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در ششمین نشست مجازی تجربه دانشجویی که به همت باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد، اظهارکرد: بچه‌های تشکلی و بسیج دانشجویی باید صحبت‌های رهبر انقلاب به ویژه در دیدار با تشکل‌های دانشجویی را خط به خط بخوانند؛ این فرآیند می‌تواند به صورت مختلف از جمله برگزاری کارگاه اندیشه ولایت، بازخوانی بیانات رهبری و... باشد. اگر این فرآیند شکل بگیرد، تمام اعضای تشکل حول یک محور فعالیت خواهند کرد و خط و ربطشان را صرفا از سخنان حضرت آقا خواهند گرفت.

وی افزود: بازخوانی سخنان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، موجب انسجام فکری فعالان دانشجویی و پختگی مجموعه خواهد شد. همچنین باید مثلثی متشکل از دانشگاه، مدرسه و مسجد تشکیل شود؛ اگر اعضای بسیج دانش آموزی و دانشجو در مسجد حضور داشته باشند، مثلثی تشکیل خواهد که موجب حفظ اعضا و تقویت رسیدگی به آرمان‌های انقلاب خواهد شد. اگر دانشجویان نتوانند با حوزه علمیه ارتباط داشته باشند، ناخواسته فاصله میان حوزه و دانشگاه ایجاد خواهد شد؛ درواقع دانشجویان مبانی خود را از حوزه بگیرند و طلاب نیز برای اثر گذاری در جامعه باشند، باید سرمایه گذاری ویژه‌ای را برروی دانشجویان انجام دهند.

جمشیدپور ادامه داد: اگر دانشجو می‌خواهد موذن جامعه باشد، باید در نوک پیکان تمامی امور جامعه حضور داشته باشد؛ اگر این فضا در میان دانشجویان ایجاد شود، قطعا اثر قابل توجهی را در تحولات جامعه خواهد داشت. فعالان دانشجویی نباید فعالیت‌های خود را منحصر به نامه و بیانیه دادن محصور کنند. درواقع این موضوع اگر ادامه پیدا کند، آفت جریان دانشجویی خواهد بود. درواقع تشکل‌های دانشجویی باید به سمت انجام اقدامات نو و جدید حرکت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز خاطرنشان کرد: امکان دارد که حضور دانشجویان در صحنه‌های مختلف و مطالبه گری آن‌ها منجر به نتیجه نشود؛ اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که دانشجویان هیچگاه نباید از مطالبه گری ناامید شوند. دانشجویان باید در شرایط کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، به دنبال شناسایی مسائل و مشکلات باشند؛ اگر دانشجویان با خلوص نیت اقدامات خود را برای حل مشکلات ساماندهی کنند، حتما موفق خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085532

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =